Всеки редуциран грам СО2 коства на производителя 100 млн. евро
Шефът на концерна Volkswagen AG Мартин Винтеркорн е на мнение, че налагането на още по-строги еконорми за новите автомобили е смъртоносно за цялата промишленост. Пред журналисти на автосалона в Париж топ мениджърът бе категоричен, че всеки редуциран грам СО2 коства на производителя 100 млн. евро.Мартин Винтеркорн. Снимка: РойтерсВинтеркорн предупреди институциите в Европа, които регулират тези въпроси, че пазарът на електромобили, хибриди от типа plug-in и други екологични превозни средства още не е сформиран и клиентите продължават масово да купуват автомобили с двигатели с вътрешно горене. Според него Европейската комисия е прибързала с налагането на задължителна норма от 95 г/км СО2 след 2020 г.„Всеки грам, който сме принудени са съкратим, струва на нашия концерн 100 млн. евро – твърди Винтеркорн, цитиран от агенция Automotive News Europe. – Ние сме принудени да инвестираме тази сума, без да имаме дори най-малка идея кога тя ще започне да се изплаща. Най-лошото е, че в Брюксел (б.а. - там е централата на ЕС) сега обмислят още по-жестоки норми след 2020 г.“В Париж босът на VW AG каза още, че концернът с пълна сила се приближава до изпълнение на целта, която си е поставил – 10 млн. продадени автомобила през 2014 г. Това е с цели 4 години по-рано от предварително планирането. Освен това най-големият производител в Европа през тази година отбеляза още едно постижение – производството на 200-милионния си автомобил.Още по темата: Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите