fallback

Най-надеждните автомобили втора ръка в Германия

Местните марки са лидери при луксозните и спортните машини

Германската агенция за технически надзор (GTU) проведе изследване, в рамките на което бяха избрани най-надеждните и съответно най-ненадеждните автомобили втора ръка. Експертите разпределиха машините в 7 различни класа, като всеки един от тях бе разделен на 4 възрастови категории. Класацията е основана на индекс, изчислен в зависимост от средния за всеки модел брой на повредите, фиксиран на 100 автомобила.Сред компактните автомобили до 3 години с най-малко повреди се оказаха моделите на Kia, Toyota и Peugeot. При по-големите като габарити возила лидери са представители на немски компании. Първите места по надеждност при спортните коли също са за машини на производители от Германия, като сред тях най-добре се представя BMW Z4 (на снимката).В категорията от 1 до 3 години при градските автомобили лидер е Kia Rio с 1.69 повреди на 100 км, а при компактните - Toyota Prius (2.34). В средния клас води Peugeot 508 (2.72), при луксозните - Volkswagen Phaeton (0.74), при спортните - BMW Z4 (0.56), при минивановете - Chevrolet Orlando (2.02) и при всъдеходите - Mercedes-Benz GL (1.29).В категорията 4-5 годинии при градските автомобили начело е Audi A1 (5.35), при компактните – Audi A3 (7.49), в средния клас – Audi A4 (7.43), при луксозните – Porsche Panamera (2.71), при спортните – Audi R8 (1.18), при минивановете – Toyota Verso (9.70) и при всъдеходите - Lexus RX (4.36)В следващия клас – 6-7 години, лидер при градските модели е Toyota IQ (8.24), а при компактните - Toyota Prius (12.44). В средния клас води Opel Insignia (13.03), в луксозния - Lexus GS/LS (17.11), в спортния - Porsche 911 (8.53), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (21.17) и при всъдеходите - Audi Q5 (8.51).В последната възрастова група – 8-9 години, при градските коли начело е Mazda2 (31.93), при компактните – Toyota Prius (15.07), в средния клас - Lexus IS (28.76), в спортния - Porsche Boxster/Cayman (13.86), в луксозния - Lexus GS/LS (12.08), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (27.93) и при всъдеходите - Lexus RX (26.19).На обратния полюс – при най-ненадеждните автомобили начело са представителите на Dacia, на френските Renault и Peugеot, както и на италианските марки FIAT и Alfa Romeo. В първата група (1-3 години) при градските коли най-чуплив се оказва Daihatsu Sirion (19.86), а при компактните Renault Megane (9.03). В средния клас води Renault Laguna (10.32), при луксозните - Volvo V70/S80 (9.08), при спортните - Peugeot 308CC (8.75), при минивановете - Fiat Doblo (17.02) и при всъдеходите - Dacia Duster (13.80).Във втората група – 4-5 години, при градските коли начело е Dacia Logan (38.32), при компактните - Peugeot 307/SW (25.60), в средния клас - Alfa Romeo 159 (20.49), при луксозните - Mercedes-Benz CLS (14.90), при спортните - Alfa Romeo Brera/Spider (20.43), при минивановете - Fiat Doblo (32.41) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (30.38).В категорията 6-7 години при градските модели начело е Dacia Logan (71.79), при компактните - Peugeot 307/SW (51.89), при средните - Citroën C5 (48.24), при луксозните – Mercedes Benz E-Class (35.19), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (45.41), при минивановете - Fiat Doblo (70.86) и при всъдеходите - Nissan Pathfinder (54.72).В последната група – 8-9 години, на първо място при градските автомобили е Suzuki Alto (103.45). При компактните возила води Peugeot 307/SW (70.72), в средния клас - Renault Laguna (92.40), при луксозните - Volvo V70/S80 (53.38), при спортните - Peugeot 206CC/207CC (69.58), при минивановете - Fiat Doblo (109.01) и при всъдеходите - Kia Sorento (88.35).В края на миналата година германската агенция за технически инспекциии сертификации (TUV) също определи най-надеждните и най-ненадеждни автомобили, като ги раздели в 3 възрастови групи – от 2 до 7 години. Във всяка от тях в Топ 3 по брой на повредите влезе седанът Dacia Logan. А за най-надеждни автомобили бяха определени Opel Meriva и Toyota Prius.Снимка: BMW

Тагове: gtü gtu
fallback
  • #26
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    От 1 до 9 години хич не ме интересува.Да бяха пуснали рейтинг с най-коравите бангии след 15 години,че туй най ми трябва.Като дойдат "ноф фнос" ук поне да знаем какво да купуваме,че да изкара още поне 20-25 годинки.
  • #25
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз кво ви казах, че феновете на немското ще се възгордеят. Те само чакат платена класациика, та да започнат със селските изказвания относно другите. Ама немските кошници сменят на маса модели двигатели и скоростни кутии на по 30-50 000 км., пък при френските и италианските на около 200 000 може да смениш водна помпа и кабели примерно ... Те когато фактите говорят, фенчетата трябва да траят,че предизвикват само съжаление :)
  • #24
    Анонимен ( преди 9 години )
    Публикувах само немските в отговор на коментара под мен Ей пак ли немска организация поставя моделите на Тойота и Лексъс в челото по надеждност?Що не попиташ него защо е написал само японските, когато в класацията най-много категории печелят немските?
  • #23
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    do anonimkata, kolega, ima i dosta vode6ti japanski modeli, 6to li ne si gi izpisal!? miri6e mi na mesten 6ovinizam i podkrepa na nemskata avtoindustriq vav tejkite ikonomi4eski vremena...
  • #22
    de4o ( преди 9 години )
    Този цитат казва всичко: при най-ненадеждните автомобили начело са представителите на Dacia, на френските Renault и Peugеot, както и на италианските марки FIAT и Alfa Romeo. Това е и реалността в България. Поне гарантирам от личен опит за Пежо 307 и Фиат Пунто, че са невероятни трошки.
  • #21
    Анонимен ( преди 9 години )
    при луксозните - Volkswagen Phaetonпри спортните - BMW Z4при всъдеходите - Mercedes-Benz GLпри градските автомобили начело е Audi A1при компактните Audi A3в средния клас Audi A4при луксозните Porsche Panameraпри спортните Audi R8в спортния - Porsche 911при минивановете - Mercedes-Benz B-Classпри всъдеходите - Audi Q5в спортния - Porsche Boxster/Caymanпри минивановете - Mercedes-Benz B-Class
  • #20
    Дифорс Валвматиков ( преди 9 години )
    Ей пак ли немска организация поставя моделите на Тойота и Лексъс в челото по надеждност? И пак ли този Приус е автомобила с най-малко проблеми, не е ли притеснителна цялата тази техника и електроника, батерии и т.н.? Ами явно не, щом всякакви класации по света твърдят, че този автомобил е изключително здрав!!!
  • #19
    западния чичка ( преди 9 години )
    Има един фактор който винаги се пренебрегва в тези класации а е от изключително значение - как се кара автомобила. Например този, който кара дачия пет пари не дава за нея и се отнася абсолютно небрежно което води до повреди. Този пък който кара приус явно няма пари да си купи истинска кола и я пази като очите си. Италианските коли пък се карат масово от хора, които си представят че са Фитипалди на пътя, карат *** и ги повреждат.Единствено rent-a-car класациите за надеждност са реални за мен
  • #18
    ROCKY ( преди 9 години )
    EYEEEEEEEEEEEE OF THE TIGEEEEEEEERRRR
  • #17
    Анонимен ( преди 9 години )
    Оле ле, те субаритата в умерения климат на Германия не могат да изкласят, а камоли в по-екстремни условия. Нямат шанс. Посредтвена марка. Също като прехвалената Дачия от вчера. Голяма работа била, ... да, колкото две по-малки. Ташаааак!
fallback
Последни