Погледнато исторически Ескорт се представи меко казано като ненадежден автомобил. Само от 2/95 до 7/98 качеството беше подобрено, поне що се касае до бензиновите версии.
История на модела9/80 Представяне на модела с три и пет врати10/90 Нова генерация на модела, седан, хечбек, комби и кабрио. Мотори: 1.4 литров с 71 к.с. и 1.8 дизел с 60 к.с.11/90 1.8 D с катализатор9/91 Нов 1.3 литров с инжекцион с 60 к.с.2/92 Нови 16v мотори: 1.8 литров с 105 к.с. (и с 130 к.с.), 2.0 литров с 150 к.с., спортна версия XR3i с 1.6 или 1.8 литрови мотори9/92 Преработка на модела, нов 1.6 литров мотор с 90 к.с.2/95 Нова преработка на модела3/96 1.8 литровият дизел модифициран, вече с 70 к.с.7/98 Спира производството на Ескорт в Германия, представен е Фокус. (В Англия продължава производството на Ескорт под името Класик)
Предлагането на Ескорт втора ръка е все още голямо, но внимание: разликите в качеството са огромни. Едва ли има друг автомобил, преживял толкова много фейслифтинги, променяха му детайли по предницата, решетката на радиатора, грил а-ла рибешка муцуна, променяха елементи по задницата и т.н. Въпреки това "евъргрийнът" на Форд не можа да се докаже от гледна точка на качеството. След 7/98 производството продължи само в Англия, но и английските "класици" са белязани от мизерно качество. Някаква прецизност може да се търси само в най-последните бензинови модели от германското производство. Още с представянето на новия модел през 1990 имаше фалстарт, защото автомобилите бяха оборудвани със старите мотори от предшественика. От друга страна се полагаха усилия, защото в програмата имаше различни варианти на каросерия: версия седан (Орион), комби (Турнир) и дори кабриолет. При моделите от 1992 техническите иновации най-накрая стигнаха и до под капака. Бензиновите мотори, съответстващи на тази генерация, покриват мощност от 60 до 150 коня. Инженерите от Кьолн обаче така и не успяха да предложат приемлив дизел за Ескорт. Дизелите, които се предлагаха са крайно некултивирани, харчат много и изобщо не са надеждни. Скоростните кутии също дават проблеми, въпреки опитите за подобрение. Ескортът е добре моторизиран с най-модерния мотор от програмата - бензиновия 1.6 литров с 90 к.с. С него автомобилът има достатъчно пъргавина и лекота на придвижване. От началото на 1995 бяха променени настройките и на шасито (това е версията с рибешката муцуна), което даде на Форда подчертано спортни характеристики. Въпреки че в течение на годините много от недъзите бяха поправени, някои основни недостатъци се запазиха чак до "смъртта" на модела. Едва наследникът Фокус може да има претенции за конкурент на Голфа.
Най-често срещани повредиМотори: при всички мотори да се внимава за подозрителни шумове, чести повреди по моторите, причинени от прегорели гарнитури на главите, скъсани ангренажни ремъци и увиснали термостати.Задвижване: голям брой на дефекти в скоростните кутииЕлектрика и Електроника: дефектни бензинови помпи, гаснещо осветление на инструментите на кокпита, многобройни проблеми с генератора (модели от 93)Дизеловите версии страдат от проблеми със стартера{moscomment}