IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf Sportsvan получи 5 звезди от Euro NCAP

Останалите 5 изпробвани автомобила показаха незадоволителни резултати

VW Golf Sportsvan получи 5 звезди от Euro NCAP

Само VW Golf Sportsvan с отлична оценка на тестовете на Euro NCAP
Европейската организация Euro NCAP проведе краш-тестове на 6 нови модела автомобили - Citroen C-Elysee, Ford Tourneo Courier, MG3, Peugeot 301, Renault Megane и Volkswagen Golf Sportsvan. Единствено последният от тях заслужи максималните 5 звездички, докато повечето от останалите трябваше да се задоволят със само 3 звезди.

VW Golf Sportsvan
Само VW Golf Sportsvan с отлична оценка на тестовете на Euro NCAP
Германският компактен ван си заработи високи оценки във всички краш-тестове, с изключение на изпитанието, имитиращо удар в стълб. При него експертите от Euro NCAP установиха „прекалено ниска защита на гърдите на водача".

При останалите изпитания VW Golf Sportsvan се представи на ниво. Оценката муза защита на децата в купето е 85%, на възрастните пасажери – 87%, на пешеходците – 62 %, а на електронните спомагателни системи – 73%. Общата оценка е 5 звезди.

Ford Tourneo Courier

Второто място сред тестваните машини е за друг компактен ван – Ford Tourneo Courier, който единствен от цялата група си заработи 4 звезди от Euro NCAP. Моделът се представя добре при страничния краш-тест и при имитацията на удар в стълб. При удар отзад обаче има огромна вероятност за сериозни травми при пътуващите.

Моделът на Ford получава 84% за защита на възрастните пасажери, 84% за защита на децата, 74% за пешеходците и 54% за електронните спомагателни системи. При този автомобил експертите са прибавили точки заради факта, че в стандартното оборудване са включени система за стабилизация, както и датчици за пристягане на коланите на пътниците.

Citroen C-Elysee

При седана Citroen C-Elysee при фронтален удар има опасност предният панел да нанесе сериозни поражения върху гърдите на пътника да шофьора. Голяма е също така вероятността за наранявания при страничен удар и при стълкновение със стълб.

Оценките за защита на възрастните пътници е 71%, на децата – 75%, а на пешеходците – 54%. Ниско са оценени – с 33%, електронните спомагателни системи на модела, който получава 3 звезди. Специалистите отбелязват, че датчиците за пристягане на предпазните колани при пътниците не се предлагат дори като опция.

MG3

При хечбека MG3 резултатът е намален заради лошото отваряне на предпазните въздушни възглавници. Оказва се, че при удар те не се пълнят достатъчно бързо с газ, за да бъде избегнат контакта с волана и с предния панел. Това може да доведе до травми по различни части на тялото, в това число гърдите, бедрата и кръста.

MG3 получава 69% за защита на възрастните пасажери, 71% на децата и 59% на пешеходците. Спомагателните системи са оценени с 38%, а общият бал на модела е 3 звезди. Отбелязва се, че при този автомобил удар отзад може да нанесе сериозни травми на пасажерите.

Peugeot 301

Peugeot 301 губи точки заради разположението на предния панел, който представлява опасност за гърдите на пътника да шофьора както при фронтален удар, така и при сблъсък в стълб. Страничният тест показва сериозен риск за наранявания в областта на врата. При удар отзад машината добре защитава возещите се на предните седалки, но не и тези на задните.

Френският седан получава 71% за защита на пътниците, 75% за защита на децата и 54% на пешеходците. Електронните „помощници“ са заработили 33%, а общата оценка е 3 звезди. Отбелязва се, че при този модел системата за стабилизация влиза в базовото оборудване, но пък там не присъстват датчици на коланите, както и система за екстремно спиране.

Renault Megane
Само VW Golf Sportsvan с отлична оценка на тестовете на Euro NCAP
Хечбекът Renault Megane получава високи оценки за фронтален и страничен удар, но при имитацията на сблъсък със стълб показва недостатъчна защита. При удар отзад предните пасажери са сравнително добре защитени, за разлика от тези на задната седалка.

Френският автомобил получава 83% за защита на възрастните пътници и 78% за децата. Резултатът при пешеходците е 60%, а на електронните системи – 48%. Общият бал е 3 звезди.

Снимки: Euro NCAP

Тагове: Euro NCAP
0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    petar ( преди 11 години )
    за абсолютно всичко лъжат , не само за звездите-и за разхода,за гаранция,за продажби
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до: бай Вътьо ( преди 11 години )
    НямаШЕ, за да бъдем по-точни! Едно време правеха здрави коли, но не и сега с китайската им конфекция. Добре поне, че на краш тестовете някой са добре, защото всичко останало им е трагично.
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до iaroslav stanche ( преди 11 години )
    "до 64 км/ч. всичките имат по 5 звезди,а с 94 км/ч. има 5 загинали"Нормално, уязвимостта нараства експоненциално, а не пропорционално, със скоростта.Освен това при повечето кръстовища не е позволено повече така и така.Освен това до неотдавна колите бяха при 64 км/ч с 5 загинали !
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    чакай, чакай, мегана не е в края на жизнения си цикъл, кво го сравняват с нови коли?
  • #7
    8 rate up comment 14 rate down comment
    бай Вътьо ( преди 11 години )
    От Немското по здраво нема !
  • #6
    13 rate up comment 4 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Ефтинкото си е ефтинко. Какво им пречеше на Citroen да направят евтина марка и да се пробват да оставят бранда Citroen като иновативна марка (и наистина да я направят такава) вместо да си развалят името с такива модели.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е, този който би си купил ситроен никога няма да си земе ц-елиз.Ходих да го гледам наживо в Автомотор.Евтина китайска колица,гротескно копие на величието на истинските ситроени.C5 и C6.Дори няма хидравлика на окачването-къф ситроен е това?Менте.Цената на голфа е съизмерима със цената на C5.Само истински фенове на марката биха си го купили.
  • #4
    20 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дас шайзе.
  • #3
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    какъв шок че ситроена и пежото са с еднакви оценки :Dизложили са се този път французите особено ПСА рядко падат до 4 звезди а тук са 3Оценката на системите за безопасност които в базовото оборудване са доста постни на тези бюджетни модели е слаба
  • #2
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Оооо, форумнияь гуру, как си, що си?