fallback

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Луксозното купе на германската компания се определя като революционно по отношение на дизайн и технологии

Тази година луксозното спортно купе на BMW - 8-Series, празнува своята 25-а годишнина. Обръщаме поглед назад към историята на модела, за да проследим фактите, които го превърнаха в един от култовите автомобили на германския производител.BMW 8-Series дебютира пред публика на автосалона във Франкфурт през 1989 година. И веднага е определен като революционен, благодарение на оригиналния си клиновиден дизайн, нетипичните за марката челни светлини и модерните технологии, с които разполага."Предизвикателство към най-добрите луксозни купета в света. Автомобил, който притежава елегантен дизайн, нестихваща динамика, невиждани технологии и изключителен лукс", така BMW анонсира своята 8-Series.Що се отнася до дизайна, той залага на клиновидна форма, създадена с помощта на най-модерните за онова време компютърни програми. Резултатът е коефициент на челно съпротивление от едва 0.29.Освен това 8-Series разполага с технологии като електрически регулируема кормилна колона, ахроматично огледало за обратно виждане, централно заключване с дистанционно, електронна газ, адаптивен волан, електронна система за стабилност, електронен контрол на амортисьорите и много други. Задвижването на модела е поверено на върховия 5.0-литров V12 двигател, който генерира 300 к.с. и 450 Нм. Благодарение на него тежащата 1790 кг. кола ускорява от 0 до 100 км/час за 6.8 сек. Максималната скорост на движение е ограничена на 250 км/час.През 1993 година BMW представя два нови модела 8-Series. По-слабият е оборудван с 4.0-литров V8 мотор с 286 к.с., а флагманът се задвижва от V12 двигател с обем 5.6 литра, който доставя 381 к.с. и 550 Нм. При него ускорението 0-100 км/час става за по-малко от 6 сек.Само година след това е пуснат 5.4-литров V12 с 326 к.с., за който се предлага автоматична скоростна кутия с 5 степени. Появява се и 4.4-литров V8 с 300 к.с.Въпреки всичките си достойнства моделът не е особено успешен за BMW. Роля за това изиграват фактори като глобалната рецесия от началото на 90-те години на миналия век и войната в Персийския залив, която води до скок в цените на горивата. Производството на 8-Series е прекратено през 1999 година, като от конвейера слизат общо 30 621 екземпляра. Повече от две трети от тях са оборудвани с V12 двигател, а само един от всеки шест 8-Series е поръчван с ръчна скоростна кутия.През годините BMW създава и няколко прототипа на колата - M8, 850Ci Convertible и 830, но нито един от тях не стига до поточните линии. Наследник на модела също не се появява.Снимки: BMW 

Тагове: BMW 8-Series
fallback
  • #58
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ми те 130 и 135М нямат и 1% от БМВ 1-серия на пътя. Докато 114, 116 и 118 сигурно са над 80%.
  • #57
    Чакъра ( преди 10 години )
    Пропуснахте да зачекнете и темата за М8. И няколкото направени прототипа. Това според мен е най - романтичната и интересна част, когато заговорим за историята на 8мицата. Точно по повод тези 25 години седнете и направете едно разследване както и за версиите, които подготвя Алпина.
  • #56
    Смях ( преди 10 години )
    Типичния *** е този от 2 през ноща...2 часа писал на 114,116,118 ама си мълчи за 130 или за 1м....2 часа ще седна да се обеснявам като ученичка на непознати...психяса народа.
  • #55
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ммммдааааа, големи спортисти са баварците, а най-големият им в момента е 114d с умопомрачителните 95 магарета хахахаха. Кво ше каеш за тоя спортист бе отворко? А за другите 114i,116i,118i,116d,118d?Да продължавам ли с 3-та серия или тези спортисти ти стигат?А ще кажеш ли нещо 1,6 дизела,който е на Пежо.Нали са голЕма работа и премиуми,а вземат двигатели от Пежо.Хахахаха,баси смешниците тука дето ги има.
  • #54
    Дошо ( преди 10 години )
    Същност пичове нека затворим спора (поредния)BMW vs HONDA.Няма смисъл да спорим чак толкова.Лека вечер!
  • #53
    Дошо до до дошо и jd ( преди 10 години )
    Ми какви спортни коли има сега BMW бе отворко?
  • #52
    до: до дошо и jdm ( преди 10 години )
    А ти забелязали под каква статия пишеш? Да ти припомня само заглавието:BMW отбелязва 25-годишнината на 8-SeriesТа за какви коли викаш да пишем? За колко точно годишни е твоето съкровено желание?И между другото NSX е изпреварило времето си и е наистина класа над останалите по онова време. Това БМВ също е нещо много красиво и готино, но с Хондата няма как да се сравни. В интерес на истината и двете коли са доста готини и мен лично ме радват. Жалко, че сега не са много такива...
  • #51
    JDM+Mercedes ( преди 10 години )
    ...модели с предно, не намесвам MINI защото тази марка я е имало преди, докато HONDA създаде ACURA преди...мисля, че няма и 20 години.И двете марки правят много добри мотоциклети и са доказани лидери в бранша.На истина могат да бъдат сравнявани, ако BMW не се бяха захванали с Toyota, а с HONDA можеше да излезне нещо доста интересно, от такъв алианс!
  • #50
    JDM+Mercedes ( преди 10 години )
    Е добре де като искаш да сравняваш продукт на HONDA с такъв на BMW, виж моделите на Acura, а и ако трябва да сме точни, BMW са доста по-назад от хибридите на HONDA...Реално погледнато HONDA Motor Co. и BMW AG са доста близки по това какви продукти предлагат, вярно е че HONDA нямат модели които да конглокират X и Z серията на BMW, но пък BMW са далече от високите технологии в хибридите и автмобилите с горивни клетки които HONDA предлага ДНЕС.Също така BMW до преди няколко месеца нямаха...
  • #49
    JDM+Mercedes ( преди 10 години )
    Като искате иновативност в тоя клас автомобили, погледнете W140 купе...BMW никога не са искали да се конглокират с HONDA като са искарали 8-цата.А за М3 да кажеш, че е "бавняк" си е направо смешно, та то М3 в момента има само един реален конглокент и това е C63 AMG, и въпреки това Бенца не спазва същата философия като на бавареца.М3 си е икона и си остава мерилото в тоя клас.И сега не ми намесвай Lexus, защото има още хляб да изядат докато стигнат нивото на М3/М4 !
fallback
Последни