fallback

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Луксозното купе на германската компания се определя като революционно по отношение на дизайн и технологии

Тази година луксозното спортно купе на BMW - 8-Series, празнува своята 25-а годишнина. Обръщаме поглед назад към историята на модела, за да проследим фактите, които го превърнаха в един от култовите автомобили на германския производител.BMW 8-Series дебютира пред публика на автосалона във Франкфурт през 1989 година. И веднага е определен като революционен, благодарение на оригиналния си клиновиден дизайн, нетипичните за марката челни светлини и модерните технологии, с които разполага."Предизвикателство към най-добрите луксозни купета в света. Автомобил, който притежава елегантен дизайн, нестихваща динамика, невиждани технологии и изключителен лукс", така BMW анонсира своята 8-Series.Що се отнася до дизайна, той залага на клиновидна форма, създадена с помощта на най-модерните за онова време компютърни програми. Резултатът е коефициент на челно съпротивление от едва 0.29.Освен това 8-Series разполага с технологии като електрически регулируема кормилна колона, ахроматично огледало за обратно виждане, централно заключване с дистанционно, електронна газ, адаптивен волан, електронна система за стабилност, електронен контрол на амортисьорите и много други. Задвижването на модела е поверено на върховия 5.0-литров V12 двигател, който генерира 300 к.с. и 450 Нм. Благодарение на него тежащата 1790 кг. кола ускорява от 0 до 100 км/час за 6.8 сек. Максималната скорост на движение е ограничена на 250 км/час.През 1993 година BMW представя два нови модела 8-Series. По-слабият е оборудван с 4.0-литров V8 мотор с 286 к.с., а флагманът се задвижва от V12 двигател с обем 5.6 литра, който доставя 381 к.с. и 550 Нм. При него ускорението 0-100 км/час става за по-малко от 6 сек.Само година след това е пуснат 5.4-литров V12 с 326 к.с., за който се предлага автоматична скоростна кутия с 5 степени. Появява се и 4.4-литров V8 с 300 к.с.Въпреки всичките си достойнства моделът не е особено успешен за BMW. Роля за това изиграват фактори като глобалната рецесия от началото на 90-те години на миналия век и войната в Персийския залив, която води до скок в цените на горивата. Производството на 8-Series е прекратено през 1999 година, като от конвейера слизат общо 30 621 екземпляра. Повече от две трети от тях са оборудвани с V12 двигател, а само един от всеки шест 8-Series е поръчван с ръчна скоростна кутия.През годините BMW създава и няколко прототипа на колата - M8, 850Ci Convertible и 830, но нито един от тях не стига до поточните линии. Наследник на модела също не се появява.Снимки: BMW 

Тагове: bmw 8-series
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дошо, къде си тръгнал да сравняваш NSX с тоя варел. Създателят на Макларън- Гордън Мъри казва: Няма Ферари, няма Порше, NSX е най-добрият спортен автомобил и ние трябва да направим по-добър. Хора, това го казва един гений в спорнтното автомобилостроене, а вие си хакайте минуси колкото си искате...
  • #7
    Triforce ( преди 10 години )
    Ами така... хората 25 години, аз не мога да отпразнувам и 1 ден в гаража с такова BMW! Пък вие си го плюйте, колкото искате!!!Идеално е!!!
  • #6
    ti ( преди 10 години )
    много гледаш Топ Геър
  • #5
    Уличен дрифтър ( преди 10 години )
    Абсолютише рекламише:)
  • #4
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хубава кола, но тогавашния Мерцедес SL беше по-добър.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Егати оригиналния дизайн... почти пълен клонинг на тогава актуалното поколение на Тойота Супра..
  • #2
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тая кола я видях за първи път през 90-те на снимка от дъвки Турбо. Нещо невероятно, тогава бях още ученик.
  • #1
    ?!?!??! ( преди 10 години )
    Красота!!!
fallback
Последни