Вече 47 години Бугати продължава да радва автомобилните маниаци със спортни и луксозни автомобили. Много модели на фирмата са определяни като най-добрите за времето си. Вярно е че фирмата на Еторе Бугати фалира през 1956, само осем години след неговата свърт, но дотогава беше произвела 8 хиляди уникални автомобили със съзтезателно сърце.
През 1991 Бугати възкръсна този път като собственост на Романо Артиоли, който получи правата върху името Бугати. Артиори създаде един уникален автомобил Бугати ЕВ110, посветен на 110-та годишнина от рождението на Еторе Бугати. През 1995 след като произведе 126 броя от тази уникална кола с мощност 550 к.с. фирмата за пореден път затвори врати. През 1998 Бугати стана собственост на Фолксваген, а през 2001 беше представена концепцията Вейрон с обещанието скоро да излезе на пазара като най-бързата кола в света. Макар подготовката за това да трая повече от 4 години и да премина през много кризисни ситуации резултатът изглежда е налице. Той носи името на Пиер Вейрон, състезателят с Бугати Тип 57, който през 1937 спечели Льо Ман.
Както беше обещано това наистина е най-бързата и най-скъпа кола, която някога е била реализирана. Трудно е да бъде описана защото просто няма с какво да бъде сравнявана. Максималната й мощност е 1001 к.с., нещо като 1001 вощ в автомобилостроенето. Тя и позволява да развие максимална скорост от 407 км/час. Цената на Бугати Вейрон е определена на 1 милион евро. И тя не е чак толкова невероятна, поне за този който може да даде 100 или дори 200 милиона евро за една яхта например. Може би много хора ще си зададат въпроса, дали подобна кола, с грандиозната си мощност и невъзможната си скорост, изобщо е необходима някому? Ако на Вейрон се гледа като на технологическо достижение, като на изпълнена мечта за недостижими досега скорости, отговорът определено е да. Вейрон просто катапултира автомобилостроенето в друга орбита.
През март 2005 Вейрон подобри рекорда за скорост поставен още през 1998 от Макларен, автомобил от Формула едно, който тогава регистрира 390 км/час. Сега Вейрон избута стрелката на спидометъра до 407 км/час. При това огромната разлика между Макларен и Вейрон е в полза на Вейрон, защото това е кола, която реално можете да карате по пътищата всеки ден, докато състезанията на Формула 1 са за отбрани. Погледнете само ускорението на Вейрон. Времето, за което супермощни автомобили достигат от 0 до 100 км/час, е достатъчно за Вейрон да стигне 200 км/час - 7.3 секунди. До 100 км/час са нужни фантастичните 2.5 секунди. {moscomment}