fallback

Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

Сред тях са BMW, FIAT и повечето азиатски производители

През 2021 г. в Европейския съюз влизат нови изисквания за нивата на вредни емисии СО2, които отделят в атмосферата новите автомобили. Това накара организацията Transport & Environment, която следи за тяхното изпълнение от автомобилните производители, да направи свое проучване за това как се готвят компаниите. То показва, че ако продължава да се движи със същите темпове италианската компания FIAT ще закъснее с покриването на стандартите с около година, докато BMW - с цели три.Компаниите, които имат plug-in електромобил в гамата си, получават отсрочка за новите норми От 2021 г. нивото на вредните емисии СО2 трябва да бъде не повече от 95 гр/км. и това кара повечето производители да разработват нови технологии и двигатели, които да им позволят да се вместят в тези норми. Според изследването компаниите Volvo, Toyota, Peugeot/Citroen, Renault, Ford и концернът Daimler ще успеят да се справят още през 2021 г., докато Volkswagen Group и Nissan ще трябва да побързат, за да успеят.В списъка обаче има и доста производители, за които се твърди, че няма да успеят. Те са предимно от Азия - в Sizuki ще са готови през 2023 г., Hyundai и Mazda - през 2025 г., а Honda - едва през 2027 г. Тези компании съвсем наскоро обявиха, че ще си партнират именно в областта на иновационните екологични решения.Що се касае до FIAT и BMW - при тях закъснението няма да е проблем, защото освен предвижданите санкции за производителите, които не се справят с изискванията, има и облаги. За да се добере до тях, дадена автомобилна компания трябва да има в гамата си електромобил или хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Ако това условие бъде изпълнено, фирмата получава "суперкредит", според който има право да продължи да произвежда поне още 2 години автомобили, чието ниво на СО2 е със 7.5 гр/км по-високо от позволеното.Именно това е основната причина почти всяка компания в момента да се старае да пуска на пазара електромобили, пък дори и те да бъдат копие или разработка на друг производител. В изследването на Transport & Environment тези суперкредити не са отчетени, което означава, че повечето компании няма от какво да се притесняват.  

Тагове:
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 10 години )
    Я па тия, админите изтриха линковете към статии, които описват наградите спечелени от ФИАТ и където са описани класациите с вредните емисии ... Е това нормално ли е? Голям прас, че някой ще прочете и друга статия освен вашите...То не че вашите са достоверни, както видяхме ама айде... Доказани глупости сте писали пак, пък накрая триете и линкове към сериозни и доказани с факти статии?
  • #7
    ? ( преди 10 години )
    In 2012, for the sixth consecutive year Fiat has been confirmed as the brand with the lowest average CO2 emissions in Europe among the best-selling automotive brands, with an average of 119,8 g/km. The record is certified by JATO Dynamics, the world's leading provider of automotive intelligence. This is an important achievement and a proof of Fiat's commitment to sustainable mobility: in the past 6 years, Fiat has reduced its average CO2 emissions by about 13% from 137,3 to 119,8 g/km, a result that is significantly lower than the average target set by the European Union for 2015 (130 g/km).
  • #6
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сравнявате ябълки с круши. Toyota, Peugeot/Citroen, Renault, Ford в европа продават предимно малолитражки. Немците продават коли от които 20% от моделите им са над 400 коня и стигат до 1200 и то стоковите версии.Лесно е да си с ниски нива на CO когато правиш коли до 150 коня.
  • #5
    Анонимен ( преди 10 години )
    Понеже многоооо хора тук са пристрастни и със замъглено виждане ще ви дам статия от близките години, която потвърждава, че ФИАТ са най-екологични в ЕВРОПА Забележете, кой е след тях? Тойота и после Пежо... еми няма смисъл повече да говорим. То цифрите говорят сами.Има още много, ама не ми се търси...
  • #4
    Анонимен ( преди 10 години )
    хаха много идиотска статия. Проверете статистиките и ще видите, че ФИАТ точно е с най-ниски емисии в Европа. ХахА журналята пак полудяват. Хонда с двигателите си Earth Dreams също дръпнаха напред последната година, а БМВ пред 3-4 години разработи дизелови двигатели за подмяна на бензиновите заради CO2 емисиите. Изобщо, тази статия е преобърната с краката нагоре. Истинските "закъсняващи" са Немските премиуми - МЕРЦ, АУДИ и някой коруби от ВАГ- те затова лъжат с разхода, за да влезат в нормите.
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бреййй, Honda съвсем на дъното.
  • #2
    Анонимен ( преди 10 години )
    Разбрахме обратното. FIAT закъсняват с екологичните двигатели. Едва ли това има значение, защото до 2021 тази фирмичка надали ще съществува.
  • #1
    Анонимен ( преди 10 години )
    Странно Рено ще успеят, а побратимите Нисан са под въпрос. За VAG съм сигурен че няма да успеят те и сега изхвърлят изгорели газове като Икарус. Интересно обаче как Форд ще успеят, а пък на пример Хонда не.
fallback
Последни