fallback

Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

Сред тях са BMW, FIAT и повечето азиатски производители

През 2021 г. в Европейския съюз влизат нови изисквания за нивата на вредни емисии СО2, които отделят в атмосферата новите автомобили. Това накара организацията Transport & Environment, която следи за тяхното изпълнение от автомобилните производители, да направи свое проучване за това как се готвят компаниите. То показва, че ако продължава да се движи със същите темпове италианската компания FIAT ще закъснее с покриването на стандартите с около година, докато BMW - с цели три.Компаниите, които имат plug-in електромобил в гамата си, получават отсрочка за новите норми От 2021 г. нивото на вредните емисии СО2 трябва да бъде не повече от 95 гр/км. и това кара повечето производители да разработват нови технологии и двигатели, които да им позволят да се вместят в тези норми. Според изследването компаниите Volvo, Toyota, Peugeot/Citroen, Renault, Ford и концернът Daimler ще успеят да се справят още през 2021 г., докато Volkswagen Group и Nissan ще трябва да побързат, за да успеят.В списъка обаче има и доста производители, за които се твърди, че няма да успеят. Те са предимно от Азия - в Sizuki ще са готови през 2023 г., Hyundai и Mazda - през 2025 г., а Honda - едва през 2027 г. Тези компании съвсем наскоро обявиха, че ще си партнират именно в областта на иновационните екологични решения.Що се касае до FIAT и BMW - при тях закъснението няма да е проблем, защото освен предвижданите санкции за производителите, които не се справят с изискванията, има и облаги. За да се добере до тях, дадена автомобилна компания трябва да има в гамата си електромобил или хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Ако това условие бъде изпълнено, фирмата получава "суперкредит", според който има право да продължи да произвежда поне още 2 години автомобили, чието ниво на СО2 е със 7.5 гр/км по-високо от позволеното.Именно това е основната причина почти всяка компания в момента да се старае да пуска на пазара електромобили, пък дори и те да бъдат копие или разработка на друг производител. В изследването на Transport & Environment тези суперкредити не са отчетени, което означава, че повечето компании няма от какво да се притесняват.  

Тагове:
fallback
  • #18
    Дошо ( преди 10 години )
    70-та година американците са искали да се отърват от японските марки и наложили невероятно строги за времето си еконорми.В крайна сметка станало така, че ако трябвало да бъде спазен закона е трябвало в Америка да могат да продават автомобили само HONDA и MAZDA.Който не помни историята рискува да я повтори!
  • #17
    младен ( преди 10 години )
    Аз го виждах по друг начин2017 50% от гамата на всички компании да са хибриди2020 80% от гамата на всички компании да са хибриди2023 50% хибриди 50% електрички2026 100% електрички
  • #16
    RRE ( преди 10 години )
    Do6o mi se pojvali,4e i toi 6tial da smenia staria s nov prez 2027 model 2007
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    Вижда се кои са най-добрите.
  • #14
    Кодошо ( преди 10 години )
    Де ги дето викаха, че оризарето били високотехнологични хибридни ...бълвалници на СО! А ондата както винаги на последното място!Ха ха ха!
  • #13
    fito ( преди 10 години )
    На времето бях писал тук,че Алфа Ромео ще е малкото Ферари- смяха ми се,минуси яко.А сега Фиат да не пребори само Вагенчетата и сие по всички параграфи.
  • #12
    :) ( преди 10 години )
    Пишове, всичко зависи какво се гледа. Нека все пак не забравяме, че FIAT е собственик и на Ferrari, от там и идват големите емисии. Иначе ако гледаме само 500 и гранде пунто ясно. Но всяка компания със супер коли отива надолу.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мдааа, това с FIAT е уловка. И на децата е ясно, че до края на десетилетието от тази фирма ще останал само горчивия спомен за третокласната им продукция.
  • #10
    Анонимен ( преди 10 години )
    Lexus LS 600 hybrid CO2-199 gr/km.Mercedes Benz S 350 Bluetec CO2- 146 gr/kmMercedes Benz S400 Hybrid CO2-147 gr/kmMercedes Benz S500 CO2-199 gr/km
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    А това, че Немските автомобили предлагат двигатели с високи нива на вредни емисии е лично техен проблем - как може Тойота, инфинити и т.н. да предлагат хибриди с по 200-400 коня и ниски вредни емисии? Еми и другите трябва да се научат да правят по-екологични автомобили. А само в Европа се тровим с тия дизели тука, защото немците това произвеждат предимно...
fallback
Последни