През 2021 г. в Европейския съюз влизат нови изисквания за нивата на вредни емисии СО2, които отделят в атмосферата новите автомобили. Това накара организацията Transport & Environment, която следи за тяхното изпълнение от автомобилните производители, да направи свое проучване за това как се готвят компаниите. То показва, че ако продължава да се движи със същите темпове италианската компания FIAT ще закъснее с покриването на стандартите с около година, докато BMW - с цели три.Компаниите, които имат plug-in електромобил в гамата си, получават отсрочка за новите норми От 2021 г. нивото на вредните емисии СО2 трябва да бъде не повече от 95 гр/км. и това кара повечето производители да разработват нови технологии и двигатели, които да им позволят да се вместят в тези норми. Според изследването компаниите Volvo, Toyota, Peugeot/Citroen, Renault, Ford и концернът Daimler ще успеят да се справят още през 2021 г., докато Volkswagen Group и Nissan ще трябва да побързат, за да успеят.В списъка обаче има и доста производители, за които се твърди, че няма да успеят. Те са предимно от Азия - в Sizuki ще са готови през 2023 г., Hyundai и Mazda - през 2025 г., а Honda - едва през 2027 г. Тези компании съвсем наскоро обявиха, че ще си партнират именно в областта на иновационните екологични решения.Що се касае до FIAT и BMW - при тях закъснението няма да е проблем, защото освен предвижданите санкции за производителите, които не се справят с изискванията, има и облаги. За да се добере до тях, дадена автомобилна компания трябва да има в гамата си електромобил или хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Ако това условие бъде изпълнено, фирмата получава "суперкредит", според който има право да продължи да произвежда поне още 2 години автомобили, чието ниво на СО2 е със 7.5 гр/км по-високо от позволеното.Именно това е основната причина почти всяка компания в момента да се старае да пуска на пазара електромобили, пък дори и те да бъдат копие или разработка на друг производител. В изследването на Transport & Environment тези суперкредити не са отчетени, което означава, че повечето компании няма от какво да се притесняват.