fallback

Audi представи нов 3.0-литров дизелов двигател

Агрегатът TDI Clean Diesel отговаря на нормите на Евро6

По време на Международния автомобилен симпозиум във Виена (Австрия) германската компания Audi представи нов дизелов двигател. Агрегатът е V6 с обем 3.0 литра, като носи обозначението TDI Clean Diesel и отговаря на нормите на Евро6. Агрегатът представлява подобрена версия на добре познатия 3.0-литров дизел на Audi. Той има шест цилиндъра, които са разположени във V-образна конфигурация с ъгъл между блоковете от 90 градуса. Новият агрегат ще бъде наличен в две версии. Първата доставя 218 к.с., а при втората мощността достига 272 к.с. Максималният въртящ момент е 600 Нм. Все още обаче не е известно на кои модели ще се поставя. От кратката информация, разпространена от Audi, става ясно, че обновеният агрегат е с до 13% по-икономичен от своя предшественик. Той отделя с 15 гр. по-малко вредни СО2 емисии и отговаря на нормите на стандартна Евро6. Именно затова е обозначен с логото TDI Clean Diesel. "Двигателите TDI са основна част от нашия технологичен микс за мобилността на утрешния ден. Ние усъвършенстваме тази технология в продължение на няколко десетилетия, като вярвам, че все още има потенциал за увеличаване на ефективността", заяви д-р Рупърт Щадлер, председател на управителния съвет на Audi AG. От своя страна д-р Улрих Хакенберг, технически директор на Audi AG, допълни: "Новият 3.0 TDI Clean Diesel затвърждава позицията ни на лидер в дизеловата технология. Още преди 25 години, когато се появи първият TDI двигател, ние се доказахме като водещи в областта и постоянно затвърждаваме това с нови идеи и нови технологии".Снимка: Audi

Тагове: tdi tdi clean diesel
fallback
  • #136
    do ikebanite ( преди 11 години )
    Ама,не е по -добро от куатро със сигурност,плюс това рали Дакар през 1980 се печели от кого?
  • #135
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе какви Приуси ви гонят, дава приличен разход само в града (колкото редица малолитражни германки, впрочем), а извънградска харчи колкото 3.0 литрова атмосферка :) И тези, които долу - че дизел, ама заболявания, че рак... абе пиленца, вие Приус ли карате или 15 годишен дарак с газово "пунеже смье икологични ръйш'ли". Че филм имало за Приус, видиш ли... хаха. Че като плаща Тойота, какво да кажат - абе гадна е, не я купувайте. Много смях. Честно.
  • #134
    Зауеркраут ( преди 11 години )
    Така е, Швабене, фактологията не им е силната страна на ВАГенчетата. Те си падат повече по пропагандните изцепки. А гледам и минуси вече са ти нацвъкали, както се казва "за достоверност".
  • #133
    Зауеркраут ( преди 11 години )
    Йори, само че тестовия цикъл по който се мерят е много по-тежък в САЩ. Обикновено разхода по него е 30-50% по-висок, съответно и емисиите. А СО не е проблемен газ, защото е летлив. Проблемни са азотните окиси и саждите, а там американските стандарти са по-стриктни - Tier2 Bin3 дава 12.5 мг/км азотни окиси, докато Еуро5 - за дизел - 180. "Само" 15 пъти разлика. За сравнение, Приус дава 6 мг/км на европейския тест.
  • #132
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Говорихме за постижения през годините.При 6 цилиндровите признавам, че BMW са по -добри. Най мощния им е 381/740NmИначе като параметри Ауди имат следния отговор:500 PS 500 hp***3750, 1,000 Nm @1750-32504.2 TDI - 385/850 Nm
  • #131
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Subaru Leone комбито е било серийно с 4х4 още през 1973. Така че клатрото на Алди е била първата по рода си, ама некой друг път. Айде стига немските пропагандни лъжи, всеки може да провери в интернет.
  • #130
    Йори ( преди 11 години )
    В САЩ имало високи стандарти за вредни емисии?!?! Абе, защо плямпате глупости като не сте подготвени. Това EPA, CARB, TIER II, EURO 5b, EURO 6- раззвъняват ли ви някакви звънчета в главите? Текущият американски стандарт TIER II е в пъти по-зле от EURO 5, а не говорим за EURO 6. Само 2 цифри за леки автомобили ще цитирам: Допустими CO емисии според TIER II - 2.1 gr/km, а според EURO 5 - 1 gr/km, 0.5 gr/km e за дизелите. Много знаят да дрънкат и шумят хамериканците, ама са най-големите замърсители
  • #129
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Quattro е система за пълноприводно задвижване, пуснатa в масово производство от Audi през 1980, е първата по рода си 4х4 система в лек автомобил
  • #128
    CutmasterCFS ( преди 11 години )
    като гледам новия дизел на алъди е с по-слаби показатели от аналогичния на бмв!Като на втория са и доказано качесвени .,та къде е новината?
  • #127
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Audi са направили много революции. Ето някои от тях:Първи в света 6.0 V12 48v TDI CR DPF 368kW, 1000 NmНай мощен дизел в света (към момента на излизането) 4.9/5.0 V10 TDI PD 230-258kW - през 2003 и 2004 най добър двигател над 4 литраГорните 2 са участвали и печелили в Lemans.Списък с наградите на техните двг можете да намерите на http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines
fallback
Последни