+ богато серийно оборудване, достатъчно пространство с възмоност за вариации, балансирано шаси- слабо отопление, голям диаметър на завиване, слаби бензинови мотори, ниски облегалки за главите
История на модела 11/99 представяне на минивана на базата на Xsara. 1.8 литров 16V бензинов мотор със 115 к.с. и 2.0 литров HDI комън-рейл дизел с 90 к.с. 5/00 нов 1.6 литров бензинов мотор с 95 к.с. 3/03 нов 2.0 литров бензинов мотор със 136 к.с. Автоматична скоростна кутия 3/04 нов 1.6 литров HDI мотор със 109 к.с. и FAP филтър за твърдите частици 11/06 представяне на C4 Picasso
Дали Picasso доставя радост при ежедневната употреба зависи най-много от правилния избор на мотор. Това безспорно трябва да бъде един от дизеловите агрегати. Мощни и култивирани те придвижват с лекота тежката 1.4 тона каросерия на Picasso.1.6 литровия HDI 90kW/109 к.с. има даже FAP филтър. 1.6 литровият бензинов мотор в сравнение с него е значително по-тих, но и значително по-тромав. Шасито реагира винаги по един и същи начин, независимо от това с кой мотор е въоръжен автомобилът. Picasso следва чисто избраната траектория, а неравностите по пътя или страничният вятър имат незначително влияние върху поведението на автомобила. С изключение на базовото ниво на оборудване SX, всички Picasso разполагат с автоматичен климатик. Въпреки това обаче отоплението е доста слабо, особено що се отнася до пътуващите на втория ред. Поради изгодните цени и високата надеждност на Xsara Picasso, автомобилът е сред най-атрактивните предложение на пазара на минивановете втора ръка (а и нов).
Най-често срещани повреди Някои проблеми с горивната система при бензиновите мотори, смущения в електрониката на мотора при дизела. Единични случаи на дефектни генератори, неточни индикатори за горивото. Случаи на блокирали ключалки на волана (особено от 2001 година.)