fallback

Golf навърши 40

Над 30 млн. автомобила от този модел са реализирани на пазарите

Най-популярният и най-продаван автомобил в Европа - VW Golf, празнува своя 40-годишен юбилей през тази година. Моделът излиза на пазара за първи път през 1974 година, има 7 поколения и е продаден в над 30 млн. екземпляра. Първите шест поколения на Golf Пускането на първото поколение Golf се определя като революционна стъпка за марката, тъй като от модел със заднопоставен двигател с въздушно охлаждане и задвижване към задните колела - какъвто е Beetle, Volkswagen преминава към напълно нова концепция - предноразположен двигател с водно охлаждане и предно предаване. Моделът, кръстен на атлантическото топлото течение Гълфстрийм, излиза на пазара във време, в което цените на бензина вървят стремглаво нагоре, а западните икономики са в криза. Това дава на малкия икономичен модел силен старт на пазара, като популярността му в цял свят продължава да расте. През 1983 година се появява VW Golf II, който се произвежда до 1991 г. Втората генерация е еволюция на първата, като при нея се появяват системи като ABS и задвижване на четирите колела. Третото поколение на Golf се произвежда между 1991 и 1997 година. Този модел внася в гамата редица нови технологии за пасивна и активна безопасност, сред които въздушна възглавница. Именно тук се появява и първият TDI двигател. През 1997 година излиза VW Golf IV. Той представя нов дизайн, който постепенно се интегрира в цялата гама от модели на марката. При Golf IV се появяват за първи път системата ESC и скоростна кутия с два съединителя. Следващото поколение - Golf V, излиза през 2003 година и се произвежда до 2008 г. Това е първият Golf с лазерно заварена конструкция, която доставя с 35% по-голяма степен на усукване на купето. Тук за първи път се появява и версия BlueMotion. Предпоследното поколение на Golf излиза през 2008 година и до голяма степен е базирано на Golf V. Въпреки критиките, че това не е напълно нов модел, Golf VI има с какво ново да се похвали - максимални 5 звезди при краш-тестовете на EuroNCAP и широко навлизане на бензинови TSI и дизелови TDI двигатели с директно впръскване на горивото. Новият VW Golf VII През 2012 година на пазара излезе VW Golf VII. Той заложи на изцяло нова платформа, която му позволи да бъде едновременно по-голям, по-лек и по-икономичен от своя предшественик. Моделът получи и редица нови системи, които го направиха най-технологичното поколение в историята на колата. А това не остана незабелязано от автомобилния свят, който възнагради германския модел с редица награди, сред които и "Кола на годината в Европа 2013". Новото поколение на модела се появи и в напълно нови версии, сред които хибридна и напълно електрическа. Ежедневно от поточните линии на Volkswagen излизат по 2000 представителя на Golf.

Тагове: vw golf volkswagen golf
fallback
  • #20
    123 ( преди 10 години )
    Германчетата използват доста масово и от рано "planned obsolescence", но явно са се полакомили и продуктите им не могат дори да покрият гаранцията, която естествено е като на китайски тостер. Сега разбирам защо същите тези вурстове толкова много заводи строят в Китай. Ами, че те всичките им части от там идват и после хората се чудят къде изчезна немското качество. Изчезна в Китай и лакомията им ще ги погуби. Китайците ще им копират продуктите и ще ги изкарат на по-ниска цена с по-добро качество.
  • #19
    Кибик ( преди 10 години )
    Голф I и II са велики автомобили. През 90-те години обаче много марки тайно започнаха да прилагат "planned obsolescence". Гуглето го превежда "планирано излизане от употреба". Ако искате да научите повече за това поговорете с някой мерцедесар който е имал W124 и е имал глупостта да го смени с по нов модел.
  • #18
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ваг приключи с втората серия
  • #17
    Анонимен ( преди 10 години )
    Голф, автомобил на годината в Япония. Японците, които са националисти и никога не признават нищо друго освен японското , но дори те бяха принудени да се преклонят и да признаят, че Голф е краля. Не напразно наричат класът на Голф, Голфов клас. Всички в този клас се съревновават с Голф. Сега Дошо че не признава никой не го интересува, още повече като знаем че дори не е карал Голф7 сигурно дори не е сядал в него. При излизане на всеки нов модел на Голф обира наградите по цял свят.
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    Grozdeto kiselo nali toyotodjii???
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    30 милиона балъци са си чукали главите след грешния избор.
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    Golfa otdavna e premium avtomobil
  • #13
    нововнос ( преди 10 години )
    Каквото и да говорим за боклучавия съвременен VAG не можем да отречем великия Голф II. Този модел е легенда и винаги ще си остане такава!
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    ПОП-ФОЛКсваген
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    а дали първо да не научиш разликата между скраБ и скраП и после да даваш компетентните си коментари за новите коли?Вече почти година карам Голф7 а преди това не съм имал ниаккъв голф и не може да се каже, че съм им фен, но колата все още ми е кеф да я карам все едно съм я взел вчера. За 20 хиляди даже не съм проверил докъде е маслото... Поне като не знаете не хвърляйте хората в заблуда...
fallback
Последни