IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Формула 1 почна с дисквалификация

Red Bull остана без второто си място в Австралия

Формула 1 почна с дисквалификация

Пилотът на Red Bull Даниел Рикиардо (Авл) бе дисквалифициран и загуби второто си място в първия старт от сезона във Формула 1 - Голяма награда на Австралия. Оказа се, че машината на австралиеца е превишила лимита за гориво за едно състезание, който е 100 кг. на час.
Формула 1 почна с дисквалификация
Даниел Рикиардо (вляво) научава от екипа си, че е загубил второто място в първото си състезание за Red Bull.

Проблемът се оказа в датчика, който отчита разхода на гориво в болида Red Bull RB10. Той е дал неверни показания по време на свободните тренировки в петък и събота, като затова в тима са решили да заложат на информацията от свой уред. Той обаче не е хомологиран от FIA (Международната автомобилна федерация). От Red Bull вече обявиха, че подават контестация и са убедени, че тя ще бъде уважена.

Самото състезание безапелационно бе спечелено от Нико Розберг (Гер) с Mercedes AMG. Немецът стартира от трета позиция, но почти веднага поведе и не остави шансове на съперниците си. Рикиардо, който дебютира за Red Bull, завърши втори, а трети - новакът във Формула 1 Кевин Магнусен (Дан) с McLaren. В крайна сметка датчанинът е класиран на второ място, а съотборникът му Дженсън Бътън (Вбр) - на трето.
Формула 1 почна с дисквалификация
Нико Розберг пресича финалната линия в Австралия.


Състезанието бе кошмарно за фаворитите. Шампионът от последните 4 сезона - Себастиан Фетел (Гер, Red Bull) тръгна 11-и на старта, но почти веднага се оказа, че има проблем с двигателя и напусна надпреварата още в петата обиколка. По-рано - още в третата, се отказа и Люис Хамилтън (Вбр, Mercedes AMG), след като се оказа, че един от цилиндрите на мотора му не работи.

Тимът на Ferrari също нямаше много поводи за радост - Фернандо Алонсо (Исп), успя да стигне до петото място, докато Кими Райконен (Фин) завърши едва осми. След дисквалификацията на Рикиардо двамата се придвижиха с по една позиция напред. Впечатляващ обаче бе дебютът на 19-годишния руснак Данийл Квят (Toro Rossо), който е 9-и в класирането и взе 2 т.

Следващото състезание е на 30 март за Голямата награда на Малайзия.

Снимки: Gpupdate
 

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Състезанието си е добре. Всяка година е имало промени и то доста радикални понякога. Нищо ново. Свикнахте с моторите, които не се развиваха няколко години и голям вой надавате. Не се сещате, как навремето се говореше само за мощност на моторите и за нищо друго. Сякаш само това бе важно. Дори и гумите никой не споменаваше. А звукът от моторите си е звук от моторите. На мен не ми харесваше воя на предните двигатели.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    А относно статията винаги съм бил на принципа, че състезанието се решава на пистата, а не в канцелариите!
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Гледам Ф1 от 25 г., но наистина в последно време извращенията ми идват в повечко. Тези ограничения премахват развитието в спорта. Отборите в стремежа си да спазват ограниченията не им остава време да мислят за нововъведения. И наистина звукът е трагедия. До миналата година болидите виеха като реактивни самолети, а сега *** като магарета. Трагедия! Оставете хората да се развиват! Не им скършвайте идеите!
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До анонимен ( преди 11 години )
    До оня по долу разбирача на турбо маторете ! Абе глок сплескан като са толко мощни и вървят я сравни обиколките от 3.0 V мотора с тия комари 1,6. И тогава ще говорим , а за звук Нм. няма какво да говорим .Гледай си *** театър на Екълстън и си мълчи да не ставаш смешен !
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Karacho ( преди 11 години )
    Както ,каза един от шефовете във Ф1 на свободните тренировки-"Звукът от Формула 1 го няма"според мене ще им бъде доста трудно ,докато им свикнат ,на новите болиди,ще имат и много неразбории с новите генератори,както и издържливоста на двигателите с турбо.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    jok ( преди 11 години )
    Е точно на бмв двигартелите в ерата на турбото са били наистина консуматив :) те блока им е бил директно от тогаващния модел 1500с мислятака се казваше.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 11 години )
    И във Ф1 от 1.5 литрови турбо двг са изваждали мощност от 1300 к.с (вярно само за квалификацията), но с лимита на горивото при сегашните турбо двг няма как да стигнат тези мощности и дори с енергията от ЕРС-а (около 160 к.с. за 30 сек.) стигат до към 800 к.с. Освен това тогава двигателите са били консуматив, а сега трябва да изкарат с 5 агрегата 19 състезания иначе 10 места назад.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Във WRC и WTCC нямат ограничение за разхода на гориво имат ограничение на кубатурата ,но там е коренно различно защото трябва да има такъв сериен автомобил за да има хомулогация за да се състезава. Формулата е коренно различно и точно тези *** оганичения я убиват не конете и кубатурата, ами тези неща за тестовете горива, колко гуми могат да използват.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Май никой не разбира нищо от турбо двигатели в форума. Ако не им е ограничен дебита на горивото може да се изкара почти неограничена мошност от колата. Porsche имат турбо кола 1.2л с 1200 коня мошност преди около 30 години сигурно, сега от 1.6л щеизкарат 2000 коня без никакъв проблем.WRC също са ограничени по този начин, WTCC най вероятно също. Ред бул просто си мамят както винаги и сега се жалват че са ги хванали.
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Просто сравнение ( преди 11 години )
    Ами да забранят на Барса или Реал да тренират, щото са по-добри от другите, да забранят на Юсеин Болт да бяга на 100 %, щото е безинтересно когато се напъва... Тоя дъртия английски пед... тотално обърка това състезание