
Снимка: Reuters
Легендарната писта Нюрбургринг вече принадлежи на поддоставчика Capricorn. Кредиторите на фалиралия състезателен комплекс предпочетоха след неколкочасови преговори базираната в Дюселдорф компания пред офертата на американския финансов инвеститор H.I.G. Capital.
„Беше много трудно решение", заяви синдикът на Nürburgring GmbH Йенс Лизер.
Той изчисли обема на сделката на повече от 100 милиона евро. От тази сума в разширяването на Нюрбургринг трябва да влязат до 25 млн. евро. Кредиторите са избрали "малко по-добрата концепция", заяви Лизер, цитиран от DPA.
Capricorn и собственикът му Робертино Вилд искат да продължат да развиват активността на моторните спортове, включително Формула 1, и в близост да изградят нов технологичен парк. Фирмата работи като доставчик за автомобилната и космическата индустрия, но също така предоставя части и за сектора на автомобилния спорт.
Купувачът следва да поеме построения през 1927 г. комплекс към 1-и януари 2015 г. Всички състезания за тази година ще се проведат спрямо планирания по-рано график. H.I.G. Capital вече бе уведомила Федералната антикартелна служба за предложеното придобиване и чакаше одобрение, но сега ще си тръгне с празни ръце.
Новият собственик Capricorn иска да закрие почивното селище Grüne Hölle и да изведе от експлоатация наскоро осветения увеселителен парк Ringracer. „Веднага ще затворим Grüne Hölle – един от главните виновници за загубите ни“, заяви главният изпълнителен директор на Capricorn Робертино Вилд. На въпроса какво ще се случи със сградите, той заяви: „Ако бъда любезен – те стават за скрап“.
Провинция Райнланд-Пфалц вложи повече от 300 милиона евро в разширяването на пистата Нюрбургринг и превръщането на местността в увеселителен парк. Но възвишените очаквания не бяха изпълнени, посещенията бяха твърде малко за доходоносна експлоатация. Тъй като Европейската комисия забрани допълнителни субсидии от държавната хазна преди 20 месеца Нюрбургринг обяви несъстоятелност.
На пистата на всеки две години гастролира Формула 1. На нея и редица производители на автомобили подлагат своите нови модели на тестове, а през уикендите любителите-шофьори плащат високи такси, за да могат да покарат собствените си коли по т. нар. „Северна дъга“, известна и като "Зеленият Ад".
Още по темата:
Зеленият Ад в цифри
Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg


0