IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla разширява присъствието си в Европа

Открива нови 30 представителства на континента, иска да постигне ръст от 55 %

Tesla разширява присъствието си в Европа

Tesla разширява присъствието си в Европа
Model S на щанда на компанията в Женева. Снимка: Automedia.bg

Американският производител на електрически автомобили Tesla Motors планира да увеличи присъствието си на Стария континент, като за целта ще открие 30 нови представителства до края на тази година, съобщава Ройтерс.

Планът на Tesla предвижда и изграждането на още суперзарядни станции на територията на Западна Европа. Те са позиционирани по извънградска пътна мрежа, като всеки собственик на електромобил на компанията може да ги използва напълно безплатно. Зареждането отнема само 20 мин., а електрическият ток се набавя чрез слънчеви панели. До края на годината станциите трябва да покриват поне 50% от територията на Европа.

Компанията има подобен план и за пазара на Азия, където също се откриват нови представителства и зарядни станции. В Tesla Motors се надяват да реализират на пазарите в Европа и Азия два пъти повече продажби отколкото в Северна Америка. Целта е ръст от 55% при глобалните сделки.

През 2013 година компанията продаде 22 477 нови коли, повечето от които в САЩ. Tesla Motors вече оперира в страни като Белгия, Дания, Германия, Швейцария и Норвегия. През тази година трябва да стартира производството на Tesla Model S с десен волан за пазара на Великобритания. Също до края на 2014 компанията иска да стартира операциите си и на най-големия автомобилен пазар в света - Китай.

За да обезпечи доставките за новите си пазари, Tesla Motors ще увеличи производството на своя единствен към момента модел. Очаква се да стартира строеж на нов завод за батерии в САЩ. Инвестицията е на стойност 5 млрд. долара.

Тагове: Tesla
0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе какъв Пасат бе човек. Цената на пасат първо не е двойно по ниска в САЩ 2.0 TDI 140к.с. в сащ е 27000 долара гола база. Това е 38000лв. без ДДС, просто в САЩ няма ДДС. С ДДС 20% ще стане 46000лв. Тук в България е 47000лв. Това двойно ли е? При Голф нещата са още по зле там още пробутват стария дизел 140к.с. за 25,200щ.д. това е над 35000лв. Сложи ддс и става към 43000лв. Тука новия с 150к.с. е 41000лв. С две думи голфа е по евтин тука. Не плампайте глупости, като не знаете си мълчете.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    predi mesec bqh v salona na tesla v miami i sednah v edin model S...cenata na nai-natovareniq s extri model v usa (total costs) be6e nad 118k usd! tva vkliu4va leasing, tax, i vs. drugi taxi-6maksi...i e 4udna ma6inka, prosto ne govorete bez da ste videli i sednali vutre, 6tot ste mi sme6ni!
  • #14
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Анонимен не говори глупости моля те! Тогава защо Пасат-а е двойно по евтин в Америка отколкото в Европа? След като тука не се плащали никакви данъци? Да не мислиш, че ако беше просто пазар нямаше всеки леко мислещ човек да си вкара Тесла от Америка и да не плати никакви данъци и мита и т.н. ? Ай стига сте говорили на изуст простотий бе ... Баси специалистите. И преди да говориш виж какви акцизи има на батериите независимо дали са за коли или за дистанционното на телевизора!
  • #13
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Напротив няма акциз и мито за Тесла в Европа. Не само че няма, но не се плащат дори такси при регистриране на автомобила, не се плаща ДДС, не се плащат местни данъци и такси, не плащаш дори винетка, имаш дори право да се движиш по бус лентата и безплатно паркиране в синя зона/вс. това включително и в България/ в силните икономически държави в Европа се поема и част от цената на автомобила до 30% макс./за различните държави е различен процента/. Цената на всеки автомобил се определя от производителя. Тоест двойно по-скъпата Тесла в Европа е политика на производителя Тесла. Едва ли някой е толкова глупав да мисли, че половината от цената на Тесла в Европа е акциз върху батериите. Цената се определя след проучване на пазара. Първо се прави проучване дали има интерес към такъв автомобил в Европа, след това се обща оценка на цените в Европа на сходни в класа модели. Примерно цените на БМВ 5-сер,Мерцедес Е-клас, Ауди А6 със сходна мощност. Примерно М5,RS6,AMG. Цената им е около и над 100000 евро, значи спокойно можем да продаваме на тази цена има и търсене и я пускат. В САЩ такава цена е абсурдна за това я продават двойно и тройно по-евтино там.
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Цената им е висока в европа точно заради акцизи и данъци, но най-вече на батерийте. Не ги гледай какви стимули правят различните държави, закона в ЕС слага огромни данъци на батерийте. Ако си спомняте преди няклко години рязко се повишиха цените на акомулаторите - точно заради тези данъци.
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    КК ( преди 11 години )
    Да бе верно. Представяте ли си да направят завод в БГ. Хайде да направим инициативен комитет :-)
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Скъпите цени на Тесла в Европа не са от мита и акцизи, защото такива за електрическите автомобили няма. Напротив, дори държавите в Европа стимулират купуването на такива автомобили като държавата поема процент от стойноста на автомобила. Оствен това ел.колите полват редица преференции, освободениса от всички данъци и такси/вкл.България/ и не заплащат синя зона. Цената на Автомобила в различните континети се определя от производителя на база търсенето. Високата цена в Европа е политика на Тесла.
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До КК ( преди 11 години )
    Че да вземат да го направят и в БГ :)
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Акциз на електрическите автомобили в Европа няма. Дори мисля че и годишния данък на автомобила ти махат и мисля че и в България май приеха такъв закон.
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    KK ( преди 11 години )
    Ами да си направят завод в Европа, както правят немските производители и ще избият рибата на пазара.