fallback

Opel разкраси "малката Zafira"

Meriva фейслифт получи нов дизелов двигател и опционално 18-инчови джанти

През 1999 г. Opel напипа златна жилка на пазара. Това е годината, в която излезе първата Zafira, превърнала се впоследствие в тотален хит за компанията, която, нека признаем, по това време не правеше особено успешни автомобили. Колата продължава да се харесва дори на вторичния пазар, а вече се продава нейното трето поколение.
Вдъхновени от успеха на Zafira, Opel решиха да експлоатират моментните тенденции до краен предел, като през 2002 г. компанията представи базираното на Corsa мини MPV, наречено Meriva. За съжаление то не се отличаваше с кой знае какво и не успя да повтори успеха на по-големия модел. След години Opel вече беше наясно, че трябва да предприеме радикални мерки, за да направи второто поколение на Meriva по-привлекателно. Бяха нужни две задни врати, които се отварят наобратно, купища технологии, хитроумни решения, които да направят интериора по-практичен, както и задължителния за всеки нов автомобил атрактивен дизайн.
 
Opel направи точно това и успя да създаде един наистина приятен миниван, който наскоро бе обновен. Външният вид бе освежен напълно, а двигателната гама получи чисто нов 1.6-литров CDTi дизелов двигател, който има 136 к.с. и е взет назаем от Zafira. С него Meriva регистрира среден разход от 3.6 л/100 км при вредни емисии от едва 116 г/км. Новият двигател идва на мястото на познатия ни 1.7 CDTi, който е с 10% по-лаком и с една десета от секундата по-бавен до 100 км/ч.
Бензиновите мотори преминават без промяна от досегашната версия на Meriva и включват 1.4-литровия атмосферен агрегат със 100 к.с., както и двата турбинирани 1.4-литрови мотора със 120 и 140 к.с.
 
Колкото до външния вид, Meriva е получила нова радиаторна решетка, нови фарове и хромирани акценти, които обграждат фаровете за мъгла в предната броня. Запазена е нестандарната чупка в задните врати, която допринася за интересния профил на колата. Изцяло нови за модела са опционалните 18-инчови алуминиеви джанти и дневни светлини.
Opel Meriva остава все така приятен миниван, който вече има всичко необходимо да повтори успеха на първата Zafira. Проблемът е, че вече пазарът е коренно различен от края на 90-те. Все пак, клиентите, които искат да паркират по-лесно, да платят 10 000 лв. по-малко, да разполагат с цялото удобство на отварящите се наобратно врати, както и да поръчат колата си с всички възможни екстри, сред които дори отопление на волана, съвсем спокойно могат да се насочат към Meriva.Снимки: Automedia.bg
 
Тагове: opel meriva zafira
fallback
  • #30
    Анонимен ( преди 10 години )
    Факти приятелю, факти! :) Айде дишай, след 2-3 години инсигнии ще има по 2-3 хил. лева. Същото като едно време както стана с Омегите, сега струват по малко и от Део Матиз. :D :D :D
  • #29
    хе хе хе ( преди 10 години )
    ако Опел се обезценяваше толкова бързо, то рендетата трябва да ги подаряват след 2-та година...дори трябва и да ти платят за да вземеш рено! )))
  • #28
    Анонимен ( преди 10 години )
    Напълно съм съгласен! Явно е ,че Опел не може да измине повече от 5000км без да се появи някакъв сериозен дефект а пък тоя льохман по долу реве та реве ,че Декра казала ,че Опелите били много надеждни. :D
  • #27
    мухаха ( преди 10 години )
    Много моля не ми пробутвайте статистики от германия. Видяхме как добре манипулират ама добре че ги хванаха. Сега вяра им нямам. Така че не се излагайте с тези фалшиви статистики.
  • #26
    Анонимен ( преди 10 години )
    А за обезценяване Инсигния и Зафира са в топ 10 на най-бързо обезценяващите се коли. И по точно държат 3-то и 4то място. Справка може да направиш тук: http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/17486-s-kolko-se-obezceniavat-novite-koli-sled-3-godini-upotreba/
  • #25
    Анонимен ( преди 10 години )
    В продължителният тест на АутоБилд на 100 000км. Рено Лагуна 43 място , Опел Инсигния 48 място. Рено Градн Сценик 43 място, Опел Мерива 52 място. Тези оценки са получени след теста и Опел е зад Рено. Колите са прегледани от ДЕКРА при разглобяването. Декра която ти много уважаваш е казала ,че Опела е зад Рено. Така ,че тропай комплексарче :)
  • #24
    fan ( преди 10 години )
    Имали сигурна кола- Рено, хахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахах. Абе народа съвсем изтрещя. Ти нормален ли си, тоя ужасен рециклаж, сглобка 1988 година, която има 80+ процента обезценяване за 3 години. Кажи ми какво има в рено? Дизайна им е трагедия, инженерно с малки изключения е трагедия, качеството им го няма на картата. Рено се купува, кара се 2-3 години и се маха, защото става ад. Рено е пълен бошлаф от поне 20 години. Много повече от други фирми.
  • #23
    ФАКТИТЕ!! ( преди 10 години )
    В отчета на DEKRA модел на ОПЕЛ получава 96.1% - БЕЗ НИТО ЕДИН ДЕФЕКТ!!А знаете ли рено къде е - Лагуна 43.21%- меган - 39.8%...Както се казва - коментара е излишен!!
  • #22
    niksi ( преди 10 години )
    ИМАМ 20 ГОДИШЕН ОПЕЛ НИЩО НЕ СЪМ ПИПАЛ ПО НЕЯ САМО СЪМ СМЕНИЛ ГУМИ И МАСЛО.МНОГО ЗДРАВА КОЛА Е.
  • #21
    Цитати, факти... ( преди 10 години )
    Наистина са много зле опелчетата. Големи ядове с тях и в нашата фирма. Двете ни корси постоянно разбиват предница и имат проблеми с електрониката на двигателя. И двете са бензинови и имат повишен разход на масло. Съединителя на едната се прецака на 32 хил. км а на другата на 47хил. Скоростната кутия на едната я смениха гаранционно защото и изтече маслото от семеринга на избирача. Климатика се прецака на 1.4 литровата. А вътре е доста калпаво изработена и бая поскърцват.и двете са на 85хил. км
fallback
Последни