10-те най-изгодни
Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
И през тази година изложението в Женева ни дава възможност да се запознаем с едни от най-радикалните концепти в света. Един от тях безспорно QUANT e-Sportlimousine, който е дело на базираната в Лихтенщайн компания nanoFlOWCELL AG. Атрактивното купе има само две отварящи се нагоре врати, но те са достатъчно големи, за да разкрият целия интериор, който има четири отделни седалки. Покривът има ретро издутини, а екстериорът е акцентиран с медни детайли, огромни 22-инчови джанти и характерно задно стъкло, което следва извивките на покрива.


Освен елегантните кожени тапицерии, интериорът може да се похвали с дървени детайли от ясен, централна конзола, която продължава до задните седалки, както и масивен дисплей с размери 1.25 метра ширина и 16 см височина.
От компанията не разкриват подробности около задвижването, но казват, че концептът комбинира аспекти от електрохимичните акумулаторни клетки и водорните такива. Според информацията течен електролит се съхранява в два резервоара и циркулира в специална клетка. В сърцето на системата е мембрана, която разделя двата електролитни разтвора, но позволява на електрически ток да преминава през нея и по този начин да произвежда мощност.
nanoFLOWCELL твърдят, че QUANT има 5 пъти по-добро съотношение на производителност и тегло от съвременните литиево-йонни технологии, които се използват от електрическите автомобили. Това означава, че колата има пет пъти по-добър пробег с едно зареждане от конвенционален електромобил със същото тегло. Технологията позволява на QUANT да измине 600 км, преди батерията му да се изтощи.
Снимки: Worldcarfans/nanoFLOWCELL
Снимки: Worldcarfans/nanoFLOWCELL


1