fallback

На скорост с новото Clio EDC

Изпробвахме компактното Renault с новата трансмисия с два съединителя

Повечето хора слагат автоматичните трансмисии под общ знаменател. Истината обаче е съвсем друга - колите само с два педала могат да бъдат както мудни, непредсказуеми и жадни за гориво, така и прецизни. Във втората категория попадат най-вече трансмисиите с два съединителя, които обикновено са достъпни при моделите от по-висок клас. Такава скоростна кутия обаче вече предлага компактният Renault Clio, който успяхме да изпитаме. Трансмисията на Renault носи инициалите EDC - Efficient Dual Clutch, или ефективен двоен съединител. Най-просто казано, тя предоставя непрекъснато ускорение, тъй като предаването на въртящ момент от двигателя към колелата е непрекъснато. "Тайната" се крие в двата съединителя, първият от които отговаря за нечетните скорости (1-ва, 3-та и 5-та), а вторият - за четните скорости (2-ра, 4-та , 6-та) и задна. Т.е. смяната на предавките не се усеща, тъй като реално автомобилът е винаги на скорост. А това позволява неусетно превключване, по-добра динамика и почти непроменен разход на гориво в сравнение с ръчните скоростни кутии. В случая с Renault Clio смяната на предавките може да бъде уловена единствено по звука на мотора, и то при внимателно заслушване. В градски условия, когато колата се движи в трафик с около 10 км/час, превключването от втора на първа предавка става малко по-грубо, но все пак далеч по-рафинирано от обикновените кутии с един съединител. EDC трансмисията има 6 предавки и използва система с двоен сух съединител. А смяната на скоростите отнема нищожните 290 милисекунди. Добро е представянето на кутията и при по-динамично каране. Тя се адаптира към стила на шофиране и умело преценява при какви обороти да сменя предавките - при високи за по-добра динамика или при ниски за по-нисък разход на гориво. При рязко натискане на газта, ускорението става почти мигновено, дори ако се налага свалянето на повече от една предавка. Освен това, за любителите на ръчното сменяне на предавките, е наличен ръчен 'up/down'’ режим. Полезна стандартна екстра на EDC е и асистентът за потегляне по наклон. Той задържа спирачката за няколко секунди, като не позволява на автомобила да потегли назад. Това е особено полезно в градския трафик, както и при потегляне от път с наклон, когато колата зад вас е паркирала прекалено близо. Renault не е единствената компания, която предлага трансмисия с два съединителя за компактните си модели. Но е една малкото. Обикновено градските коли се оборудват с вариаторни трансмисии, автоматизирани ръчни скоростни кутии или обикновени автоматици, чиято работа трудно може да се нарече плавна или пък приятна за шофьора. Разходът на гориво, който показа бордовият компютър при нашия тест, бе 4.7 л/100 км. Изпитахме Clio dCi 90 EDC както в града, така и на магистрала и първокласен път. При по-спокоен начин на шофиране лесно може да се постигне потребление от около 4 л/100 км.Единственият недостатък на скоростната кутия не е свързан с работата й, нито пък с Clio. Тя е съобразена да работи с двигатели с максимален въртящ момент до 240 Нм, което я прави несъвместима с новия 1.6-литров дизелов мотор на Renault. Той не е наличен при Clio, но определено впечатлява с разход и динамика, а съчетаването му с подобна трансмисия би било наистина добра комбинация. EDC трансмисията на Renault е с 3 000 лева по-скъпа от стандартната ръчна скоростна кутия, което е сравнително приемлива инвестиция, ако използвате колата предимно в града. Или просто не си падате по автомобили с три педала. Цените на Renault Clio dCi EDC в България започват от 33 990 лв. с ДДС. Тестовият автомобил, оборудван с допълнителни екстри като автоматичен климатик, асистент за паркиране, цвят металик, персонализиран салон и др, достига сумата от 35 850 лв. с ДДС. Повече за пътното поведение, технологиите, комфорта и възможностите за персонализация, които предлага Clio IV, вижте в обстойното ни ревю, което направихме при представянето на модела на европейския пазар.Снимки: Renault

fallback
  • #56
    Пендуй ренохов ( преди 10 години )
    днеска съм в траур! некъв си Сеат подобрил рекорда на меган RS - единственото нещо с което мажех да се гордея при тия и без това чупливи рена...ах, ах!
  • #55
    Браво на Модераста! ( преди 10 години )
    Я го виж как чевръсто е изтрил...някъде към 17-18 коментара, показващи ИСТИНАТА за недоразумението, наречено "рено"! Как да не му се радваш на такова овчарско псе, което заработва така старателно платеното за тая статия! ахахахах
  • #54
    От извиняващ се ( преди 10 години )
    Само четвъртият е мой
  • #53
    На М.... Т....... ( преди 10 години )
    Иска ти се да караш кола.. :)
  • #52
    Анонимен ( преди 10 години )
    Опел винаги са били най големия *** на Германия и за това се докараха почти до фалит. За жалост бяха супсидирани с държавни пари като се надяваха, че ще влязат най после в ред и ще вземат да произвеждат коли от рода на лада защото това им е максималното ниво. Хубавата новина, че много скоро ще останат лош спомен или в най добрия им случай ще станат евтината марка на фиат.
  • #51
    На М.... Т..... ( преди 10 години )
    Опел не ги ли закриха? Мислех ,че от европейския съюз ограничиха *** на пазара ама ясно не са успели още да се справят напълно. Опел = Ръждясваща , горяща масло , разпадаща се, с интериор от претопени китайски касетофони , грозна кошница.
  • #50
    Анонимен ( преди 10 години )
    Явно си мазохист ама щом си им фен на тия ХлОпели да са ти честити. Като ги разпродаваме след още една две годиники най вероятно ти ще си един от купувачите им. Те на по 70000км са дроб и кокалите им омекнали точно на по 150000км, ако изкарат де щото малко ме съмнява ще им се радват такива като теб. А за тракащи пластмаси не ми говори щото тия астри миришат на китайски адаптери вътре и не можеш да си чуеш приказките от скърцащи кори, трополене на пластмаси. Ама като си им фен им се радвай.
  • #49
    Анонимен ( преди 10 години )
    Aбе стига сте го писали тоя Опел, никой не го брои за кола тоя ***. Не знам дали и Тата прави такива гадни коли. Имаме служебни астри дизелови 2011г и мога да ви кажа ,че няма такъв ***. То не бяха съединители, турбо, някакви датчици , тапицериите се изтъркаха при 20 хил. километра, и постоянно забива грешки. През ден съм в сервиза да я човъркат. Уникални боклучаци и преди и сега нямат промяна, произвеждат ***.
  • #48
    И всъщност .. ( преди 10 години )
    DACIA по добрия народен автомобил от Фве и опел и по качествена от тях. ДАЧИЯ убиеца на фолцваген.
  • #47
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сигурно не е лоша кола, но цената и е като на базов голф, а клиото е в класа на полото.
fallback
Последни