IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Алфа Ромео Джулия Спайдър Велоче/Alfa Romeo Giulia Spider Veloce

Моделите на Алфа Ромео винаги са били синоним на стилни, елегантни и спортни автомобили. С особена сила това важи за произвеждания през 60-те години модел на Алфа Ромео Джулия Спайдер.

Алфа Ромео Джулия Спайдър Велоче/Alfa Romeo Giulia Spider Veloce
Този модел се произвежда само три години от 1962 до 1965г. но и до днес е останал като една от легендите на италианския производител. Спортният модел е дву-местен задвижван от четири цилиндров двигател имащ мощност от 65 конски сили при 5500 оборота в минута. Колата има пет-степенна скоростна кутия, която и позволява да развие скорост от над 160 км. в час. За краткия период на производство от заводите излизат малък брой автомобили, като само през 1963г. те са 333. Въпреки всичко това Алфа Ромео Джулия Спайдър от началото на 60-те години не би била култов автомобил ако не беше една нейна интересна разновидност, която се появява през 1964г. Става въпрос за изключително рядката версия Велоче имаща впечатляващата за времето си мощност от 129 к.с. и до днес останала като една от легендите на Алфа Ромео за всички времена. Във Велоче още преди повече от 40 години конструктурите на Алфа Ромео са търсили решения оставили следа до днес. Изключително удобните седалки подкрепящи тялото, достатъчното място за краката, удобното разполагане на волана са само част от предимствата на Алфа Ромео Джулиа Спайдър Велоче. Кокпитът на колата е много прегледен и в същото време не натрапчив. Макар тунелът на трансмисията да заема доста място, на пода остава достатъчно и за краката на водача. Лостът на скоростната кутия е доста висок и под остър ъгъл пада удобно в ръката на водача, нещо особено важно за един спортен автомобил. Изобщо мястото във Велоче е доста голямо и предлага удобство за двамата пътници, въпреки малкият размер на колата. Когато подвижният покрив е на мястото си видимостта назад е ограничена и изисква повече усилия от шофьора, но когато колата е открита този проблем липсва. Тогава обаче възниква проблема с мястото за багажа, защото покривът е навит зад двете седалки. Но нали за един истински споретен автомобил, какъвто е Алфа Ромео Джулия Спайдър Велоче, багажът не е най-важното нещо? Тук на първо място е двигателят, който с двукамерния си карбуратор дава възможност да се почувства радостта от управлението на спортния автомобил и казано накратко това е, което Велоче прави най-добре. Скоростите са изключително къси и се сменят лесно, въпреки дългия превключвателен лост. Но тук най-голямото предимство е петата скорост, която в Алфа Ромео Джулия Спайдър Велоче е факт още през 1964г. Днес петата скорост се приема за нещо разбиращо се от само себе си, но трябва да знаем, че преди 40 години модерните за времето си скоростни кутии имаха  по четири степени, а все още много производители монтираха и скоростни кутии с три степени. Нововъведението на Алфа позволява на Велоче да използва оптимално мощния двигател. Поведението й на пътя е впечатляващо дори и според днешните критерии. През 1964 петскоростната Алфа Ромео Джулия Спайдър Велоче с мощност от 129 к.с., с двукамерен карбуратор има малко съперници по пътищата.{moscomment}
0 от 500