fallback

BMW разкри новите M3 и M4

Двигателят е 3.0-литров с мощност 431 к.с.

Както се очакваше, германската марка BMW разкри новите M3 и M4 в интернет. Ясни са всички подробности около върховите спортни модификации на 3- и 4-Series, които ще се появят пред публика по време на автосалона в Детройт следващия месец. След като още вчера видяхме първите официални снимки на новите модели, днес BMW разкри и техническите им характеристики. Под предните капаци на M3 и M4 работи нов 3.0-литров TwinPower Turbo редови двигател с шест цилиндъра, който генерира 431 к.с. (между 5500 и 7300 об/мин) и 550 Нм, които са налични между 1 850 и 5 500 об/мин. Старият двигател - атмосферен V8, доставя 420 к.с. при 8 300 об/мин и 400 Нм при 3 900 об/мин. Увеличените мощност и въртящ момент позволяват на двата спортни модела да спринтират от място до 100 км/час за 4.1 сек. Това се отнася за версиите с автоматична 7-степенна M DCT трансмисия, която разполага с режим за бърз старт - launch control. Моделите с 6-степенна ръчна скоростна кутия правят това за 4.3 сек. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/час, а при поръчка на пакет M Driver тя достига 280 км/час. Значителна оптимизация е направена и по отношение на потреблението на гориво. При моделите с ръчна скоростна кутия то е в рамките на 8.3 л/100 км, а при тези с M DCT трансмисия - 8.8 л/100 км. Стойностите са с 25% по-добри от тези на старото М3, за което заслуга има и намаленото с 80 кг. общо тегло на новите модели. Карбоновият покрив редуцира масата с още 5 кг. И двата модела ще се произвеждат в Германия. Седанът BMW М3 ще сглобява в завода на компанията в Регенсбург, а купето M4 Coupe - в Мюнхен. Цените и датите на пазарните премиери на M3 и M4 ще бъдат обявени по време на премиерата в Детройт, която ще се състои на 13 януари 2014 г.Снимки: BMW

Тагове: BMW M3 bmw m4
fallback
  • #52
    до Wane ( преди 10 години )
    Няма нищо съмнително и недостоверно.Това са основни положения които, върти ги сучи ги хората са ги открили тия закономерности отдавна.Хайде със здраве :).
  • #51
    Wane ( преди 10 години )
    Тоя спор вече стана скучен :D А и се събра твърде много съмнителна, откъм достоверност, информация :)
  • #50
    до бавареца ( преди 10 години )
    Я прочети за степен на сгъстяване,компресия и температура на входящия въздух и как си взаимодействат.Като степента на сгъстяване е висока, като в случая и налягането на турбината е високо, следователно и температурата в горивната камера е висока.Разгледай по форумите какво е AFR-то на турбинирани двигатели и ще разбереш, че с повече гориво се намалява температурата (или по-високооктаново), а като малката турбина непрекъснато прави налягане в кой момент гори по-малко че не разбрах?
  • #49
    Дошо ( преди 10 години )
    А пък аз за кратко карах самолет! Ей гоулема работа си беше, но се събудих целия в пот и разбрах, че завинаги ще си карам хондичката, доживот, нали разбирате какво искам да кажа - ожених се за нея!!
  • #48
    фермера ( преди 10 години )
    За известно време карах INFINITI M Hibrid.При движение в града рядко минаваше 1500оборота,при скорост от 120км вървеше с 1800оборота.За сравнение дизеловият вариант при същата скорост е на 2000 оборота.При хибрида двигателя е без турбо,мощноста е в излишък, а ресурса е недостижим за сегашните малолитрашки.Но кой каквото има това продава :)
  • #47
    бавареца ( преди 10 години )
    да го кажа най-кратко: бензиновия мотор е по-ефективен (с по високо КПД) тогава когато е с отворен дросел. т.е. мотора е натоварен по добре. без да е на високи обороти. и точно това дето писа някой долу - че малкия турбо мотор е по натоварен - точно това го прави по ефективен от големия атмосферен.
  • #46
    бавареца ( преди 10 години )
    а големите атмосферни мотори, дори тези с висока компресия - които уж трябва заради компресията да са с високо КПД - имат много големи загуби при частичен тротъл. и точно копесията (степента на сгъстяване) е проблем - трябва да се ограничи въздуха за да не се получи детониране при бедни смеси. турбо мотора е с по ниска копресия и проблема е по малък
  • #45
    бавареца ( преди 10 години )
    Чиче, верно е че се вдига загубата в колекторите , но е много малко. защото турбините вършат работа на гърнета - с тях или без тях пак трябва да се заглуши гърменето освен ако не си селянин като тези дето минават покрай блока поне по 2 пъти на ден. та турбото използва енерия която иначе се губи. даже хората правят турбо-компаунд двигатели за да получат още малко въртящ момент от изгорели газове. ако не си - прочети за турбо-компаунд
  • #44
    Чичето ( преди 10 години )
    баварец, турбото сваля загубите при дроселовата клапа, но в същото време качва загубите при колекторите, защото практически ги запушва. Така че загубите за изпомпване си остават същите. Няма как турбото да "произвежда" енергия от нищото че да качва ефективността. Единственото предимство на даунсайзинга е по-малките загуби от ***.
  • #43
    до бавареца ( преди 10 години )
    Пич, успокой се малко още малко по твоята логика ще връща гориво в резервоара тая кола :Д. Няма такъв момент в който при 1/3 газ да не смучела нищо колата понеже има над налягане преди дросела, а и нищо на никой не доказвам, просто си изразявам мнението.По същия начин не натрапвай своето на останалите.
fallback
Последни