IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Прототипът на Audi за „Льо Ман” е готов за новите правила

Двигателят на болида е по-голям, но се въвежда лимит на горивото

Прототипът на Audi за „Льо Ман” е готов за новите правила

Компанията Audi публикува първата снимка на модернизирания спортен прототип R18 e-tron quattro, който е подготвен според новия технически регламент за участие в Шампионата по издържливост (WEC) през 2014 г. Тестовете на модела стартираха в началото на седмицата на американската писта „Себринг”.
Прототипът на Audi за „Льо Ман” е готов по новите правила
На външен вид прототипът се отличава от своя предшественик, който на 2 пъти спечели титлата в първенството за издържливост. Нови са главните светлини, които вече имат светодиоди, променена е формата на носа, а също така са се появили и нови аеродинамични елементи по каросерията.

От Audi засега не разкриват техническите характеристики на болида, но признават, че инженерите на компанията се е съсредоточили върху икономията на гориво. Вече са знае, че от догодина болидите от клас LMP1, към които принадлежи и R18 e-tron quattro, ще бъдат с по-голям обем на двигателя – от 3.7 литра сега той ще нарасне на 5.0 литра.

Според новия регламент на шампионата вече са забранени турбокомпресорите с променлива геометрия, които се поставяха на автомобилите през тазгодишния шампионат. Мощността на налягането, подавано от турбините, е ограничена до 4 бара, а в конструкцията на автомобила са се появили специални датчици, които ще следят за спазването на въведения лимит на гориво.

През 2013 г. Audi триумфира в първенството WEC, както при производителите, така и при пилотите. Освен това отборът на компанията спечели за 12-и път легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”.

Снимка: Audi

Тагове: r18 e-tron quattro
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Slav78 ( преди 12 години )
    Дошо ти си странна птица, плюеш по дизела а караш дизел. Не те разбирам.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    От министерството на здравеопазването във Франция преди дни съобщиха, че Тойота няма да бъде допусната на следващото състезание на Льо Ман заради радиацията, която излъчват болидите й!
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Естествено че няма бе пич, за какви ни вземаш. Въпросът е че малко по малко тези технологии които са създадени, усъвършенствани и тествани в такива състезания, малко по малко след време навлизат и в конвенционалните автомобили. Замисли се само колко нововъведения дойдоха от Ф1, Льо Ман, ВРЦ и други състезания. А това е и престиж и реклама за всеки производител.
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не знам Automedia от къде черпи информация, но никъде не намирам данни, че двигателя ще бъде 5.0л!
  • #15
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 12 години )
    Много ми е странно как някои хора си мислят, че ДВГ-то на този болид има нещо общо със серийно произвежданите. Ако някой ми покаже серийно Ауди с турбина, която прави налягане 4 бара или с ковани бутала Мале, аз ще стана трамвай :) Най-много диодите от фаровете да имат нещо общо, ама и това ме съмнява :) И това важи за всички болиди, не само тези на Ауди ... Така че ми се струва безумно сравнението на серийно произвеждани автомобили с болидите на същата марка.
  • #14
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дошо, твоята пластмасова хондичка с двигател от Исузу не ли канцерогенна бе?
  • #13
    14 rate up comment 8 rate down comment
    до Дошо ( преди 12 години )
    Абе дошо нали съм ти казал да не пишеш за коли ащото никога нищо не знаеш. Кои правила са правени а Ауди? Винаги правилата са правени срещу Ауди в това състезание, за да се даде шанс на другите. Спускали са промени, когато двигателите за новия сезон са направени и Ауди трябва да започнат на ново, защото намалили въздухоподаването и оборотите на турбото при дизелите. Стигало се е дори до там, че двата кръвни врага на Льо Ман Ауди и Пежо да се обединяват срещу все новите правила против дизелите
  • #12
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Завършиха ама грънци в първото състезание на льо ман тойотата достигнала най-напред бе 7 часа, на седмия час и умря двигателя и нито една тойота не финишира.
  • #11
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами грешиш, Тойотките завършиха 2ри и 4ти което си е чудовищен успех на фона на правилата така нагло толериращи канцерогенниците.
  • #10
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Pepino358 ( преди 12 години )
    Какво общо има фаровете с побоя, който нанесоха на Тойота в 24 - те часа. Поправете ме ако греша, ама май тойотките не завършиха състезанието. Хаха :)