Новият турбо-двигател, разработван от Lexus, ще бъде с по-висок въртящ момент от аналогичните мотори на BMW и Mercedes-Benz. Това разкри отговорникът за новите разработки в японския производител Тери Огава прeд CarAdvice.Според информацията инженерите на Lexus работят едновременно върху две версии на 2.0-литров четирицилиндров двигател. Той вече бе показан на концептуалния модел Lexus LF-NX Turbo по време на автосалона в Токио този месец, но не бяха разкрити никакви подробности за него.По думите на Огава по-мощната от двете версии ще разполага с въртящ момент от около 380 Нм, а мощността ще бъде не по-малко от 220 к.с. Този агрегат ще разполага с D-4S и VVT-i системи на газоразпределение с интегриран в главата изходящ колектор и twin-scroll турбина с активен westgate клапан. За сравнение моторът на BMW със същите параметри - 2.0 литра и турбо, предлага 350 Нм, но мощността му е 245 к.с.Тери Огава стига дори още по-далеч, като заяви, че турбо-четворката на Lexus ще бъде по-тиха и с по-малко вибрации от аналозите, предлагани от BMW и Mercedes-Benz. Новият двигател ще замени V6 агрегата с обем 2.5 литра, който в момента се предлага на модела Lexus IS 250.Снимка: Lexus