fallback

Българи представят революционен двигател

Изобретението не се нуждае от гориво или скъпи акумулатори

Наши специалисти са напът да покажат на света двигател от революционно нов тип. Той не се нуждае от никакво гориво, нито пък от скъпи акумулатори. Нарича се контролиран електро-магнитен двигател и е разработен от българската фирма Електро Хибрид Ауто ООД, която го определя като стъпка в бъдещето. Към момента се работи по едноцилиндров двигател от мотоциклет "Ние изобретихме и патентовахме двигател от революционно нов тип - контролиран електро-магнитен двигател. Нашето изобретение се базира на използването на един постоянен магнит, контролиран от електрически импулси. Тази генерално нова концепция за двигател е приложима не само в автомобилостроенето, а във всяка една област от човешкия бит", споделят българските специалисти пред Automedia.bg. Казано накратко, това е двигател, който не се нуждае от никакво гориво, нито пък от скъпи акумулатори. Той може да бъде създаден на базата на всеки бутален агрегат, като се запази цялата му фабрична периферия - валове, скоростна кутия и др. Технологията е революционна, но същевременно проста - буталото се прави от четири постоянни магнита, а ролята на запалителна свещ играе метал с намотка, който се превръща в електромагнит и при подаването на импулс (искра) отблъсква буталото с огромна сила. А по този начин се получава машина, която е много близо до бленуваното "перпетуум мобиле". Контролирания електро-магнитен двигател се нуждае единствено от малко количество електроенергия (достатъчен е съвсем обикновен автомобилен акумулатор), която в процеса на работа се регенерира на почти 90%! Изобретението на българските специалисти има приложение не само в автомобилостроенето. То може да бъде използвано, например, като генератор на електрическа енергия. В зависимост от големината на тока и магнитите може да се задвижват дори огромни машини. Важна подробност е, че този новаторски агрегат е вече конструиран, работещ и изпробван. На компанията й предстои нелеката задача да популяризира своето изобретение, за да финансира развитието му. Към момента инженерите търсят средства, за да създадат прототип, който да представят на автомобилното изложение в Женева през март догодина. И така да привлекат вниманието на големите автомобилни компании. Основната дейност на българската фирма е свързана с преустройство на серийни автомобили в тип електро-хибрид. Тя вече е създала няколко свои разработки на базата на серийни модели. Патентованата им система позволява обикновен автомобил да бъде преустроен в електромобил, като се запази неговата основна задвижваща система, както и оригиналния двигател. По-интересното е, че технологията позволява на всеки сериен автомобил да се движи както с неговия оригинален двигател с вътрешно горене (без значение на какво гориво е той), така и с вградения от българските инженери електромотор. По този начин возилото може да се движи и в режим 4x4, използвайки и двата си двигателя едновременно. Българите вече са конструирали работещи прототипи на автомобили, които разполагат както с предно, така и със задно задвижване. Интересна подробност е, че една от машините - BMW 3-Series, при която и двата двигателя са синхронизирани (режим 4x4), има възможност да ускори от 0 до 100 км/час за по-малко от 4 секунди. Очаквайте скоро интервю със създателите на новаторската технология.Снимка и видео: Електро Хибрид Ауто ООД

Тагове:
fallback
  • #10
    Вярващ ( преди 11 години )
    Ето и видео презентацията на двигателя -
  • #9
    груди ( преди 11 години )
    На сайта им има снимки на една такава преработена кола. Просто слагат по един електромотор на задните колела (ако е с предно) и 100 кила големи акумулатори в багажника, то се вижда! Колата си е просто хибрид, нищо революционно. Но признавам - в сравнение с цените на новите хибриди тяхното решение е много пъти по-евтино. И много пъти по-грозно разбира се. Но ще се намерят клиенти, защо не. Лошо няма, пожелавам им успехи и да върви бизнеса!
  • #8
    Анонимен ( преди 11 години )
    Струва ми се, че "искрата" ще трябва да е доста мощна, не че съм физик...Ако съм прав, не знам как ще го постигнат на прилична цена.
  • #7
    груди ( преди 11 години )
    до груди - Ейй, помолих те 10 пъти да не ми ползваш името ама май това ти е на тебе единствения кеф в живота, жалко същество такова!Що се отнася до "новината" - поредната партенка. Мине не мине половин година и всеки "гръмва" с подобна "революционна" глупост. Те щото топ-учените по изследователските центрове в Германия и америка трева пасат и не са се сетили да пробват а? НЯМА такова нещо, като "безплатна" енергия, разберете го това най-накрая. Тези хора НЯМАТ такава кола
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Много неща се патентоват по света,но малка част от тях са приложими в реалния живот.Преоборудване от конвенциални двигатели в електро-хибр на сайта на тази семейна фирма е от 3000 до 8000 Евра.Преди години така се рекламираха отоплителни инсталации с 120 % КПД-"новото перпетум мобиле" и т.н.На място се оказа, че само цената беше "революционна".Това са факти,които успях да намеря за фирмата в нета и да съпоставя с личен опит от друга Бг. фирма в друга сфера,но пак с "революционна технология".
  • #5
    CLK320 ( преди 11 години )
    Всичко е прекрасно, но това за регенерацията за 90% процента не го разбрах много. Така написано излиза, че независимо от пробега ще изхарчи само 10 % от акумулатора, понеже се регенерира. Пътешествие до Индия с автомобил? Няма проблем, с един акумулатор от 120 лв. ще ви струва само 12 лв.
  • #4
    Оги ( преди 11 години )
    Да, ще навреди на петролния бизнес, даже ще го съсипе, и то най-вече на САЩ , Великобротания и Русия, които държат 15-те най-големи петролни компании..но все пак има и страни, които нямат залежи, като Китай, Япония, Германия, Франция, Индия и Израел, които могат да се преборат! Само да не я купят някои от първите 3 държави и ще я сложа в чекмеджето веднага. Има и друга опастност от постоянни дела за патен на амарикански фирми, на които наште няма да издържат финансово.
  • #3
    груди ( преди 11 години )
    Веднага на Цивика на Душко , да кара без пари и да пие боза с бурек.
  • #2
    Mario ( преди 11 години )
    Искам да се запозная с тези хора! Щом системата може да се ползва като хибрид може и да види бял свят. Предполагам за сега КПД-то не е като на ДВГ за това е идеален заместител на сегашните хибридни системи.
  • #1
    Оги ( преди 11 години )
    Браво !!!
fallback
Последни