fallback

Българи представят революционен двигател

Изобретението не се нуждае от гориво или скъпи акумулатори

Наши специалисти са напът да покажат на света двигател от революционно нов тип. Той не се нуждае от никакво гориво, нито пък от скъпи акумулатори. Нарича се контролиран електро-магнитен двигател и е разработен от българската фирма Електро Хибрид Ауто ООД, която го определя като стъпка в бъдещето. Към момента се работи по едноцилиндров двигател от мотоциклет "Ние изобретихме и патентовахме двигател от революционно нов тип - контролиран електро-магнитен двигател. Нашето изобретение се базира на използването на един постоянен магнит, контролиран от електрически импулси. Тази генерално нова концепция за двигател е приложима не само в автомобилостроенето, а във всяка една област от човешкия бит", споделят българските специалисти пред Automedia.bg. Казано накратко, това е двигател, който не се нуждае от никакво гориво, нито пък от скъпи акумулатори. Той може да бъде създаден на базата на всеки бутален агрегат, като се запази цялата му фабрична периферия - валове, скоростна кутия и др. Технологията е революционна, но същевременно проста - буталото се прави от четири постоянни магнита, а ролята на запалителна свещ играе метал с намотка, който се превръща в електромагнит и при подаването на импулс (искра) отблъсква буталото с огромна сила. А по този начин се получава машина, която е много близо до бленуваното "перпетуум мобиле". Контролирания електро-магнитен двигател се нуждае единствено от малко количество електроенергия (достатъчен е съвсем обикновен автомобилен акумулатор), която в процеса на работа се регенерира на почти 90%! Изобретението на българските специалисти има приложение не само в автомобилостроенето. То може да бъде използвано, например, като генератор на електрическа енергия. В зависимост от големината на тока и магнитите може да се задвижват дори огромни машини. Важна подробност е, че този новаторски агрегат е вече конструиран, работещ и изпробван. На компанията й предстои нелеката задача да популяризира своето изобретение, за да финансира развитието му. Към момента инженерите търсят средства, за да създадат прототип, който да представят на автомобилното изложение в Женева през март догодина. И така да привлекат вниманието на големите автомобилни компании. Основната дейност на българската фирма е свързана с преустройство на серийни автомобили в тип електро-хибрид. Тя вече е създала няколко свои разработки на базата на серийни модели. Патентованата им система позволява обикновен автомобил да бъде преустроен в електромобил, като се запази неговата основна задвижваща система, както и оригиналния двигател. По-интересното е, че технологията позволява на всеки сериен автомобил да се движи както с неговия оригинален двигател с вътрешно горене (без значение на какво гориво е той), така и с вградения от българските инженери електромотор. По този начин возилото може да се движи и в режим 4x4, използвайки и двата си двигателя едновременно. Българите вече са конструирали работещи прототипи на автомобили, които разполагат както с предно, така и със задно задвижване. Интересна подробност е, че една от машините - BMW 3-Series, при която и двата двигателя са синхронизирани (режим 4x4), има възможност да ускори от 0 до 100 км/час за по-малко от 4 секунди. Очаквайте скоро интервю със създателите на новаторската технология.Снимка и видео: Електро Хибрид Ауто ООД

Тагове:
fallback
  • #20
    Георги ( преди 11 години )
    "Те щото топ-учените по изследователските центрове в Германия и америка трева пасат ..." А браунувият газ, а хапчето антибебе, самолетите за бомбардировки, а въздушната възглавница, а електронния часовник ... и много други. Не само в Германия и Америка има учени??? Много Негативно мислещи пишат тук!
  • #19
    Георги ( преди 11 години )
    Значи хората са го напраили, ама вие неможе. Няма ли да се изтъркат, ами те и гумите се търкат, свещите се сменят, бензина свършва. А тоя дето за 12 лева ще ходи до Индия??? Ами не иамш 100% заряд в акумулатора, като след "всяко използване" на акумулатора връщаш по 90%, ще рече връщаш по 90% от това което си използвал и той рано или късно ще свърши защото след всеки цикъл си 10% назад. Било грозно ами то и първия компютър е бил по-голям от къщата в която живееш ама сега ти влиза в джоба!
  • #18
    Чичето ( преди 11 години )
    Ха-ха, ама наистина ли някой се хвана на тая очевидна партенка???
  • #17
    Жицата ( преди 11 години )
    Значи, веднъж разпадаме химически горивото, после от тая енергия правим механична за коляновия вал, след туй в алтернатора я превръщаме в електрическа и после с нея задвижваме буталата... хахахахаха а за капак някъде из между тия преобраувания има едно вълшебно устройство което генерира още енергия. Само не разбрах мармота на задната седалка ли сгъва шоколада или в багажника.
  • #16
    Анонимен ( преди 11 години )
    Споко, няма да се направи въпросния двигател. И не става върлос за много милиардери които ще се опитат да попречат а направо цели държави. Само сметнете печалбите на страните в ОПЕК. Сметнете автомобилните компании в световен мащаб. Добавете към тях ядрените централи,вецове,тецове и фото волтаици и всякакви други видове, които отиват на кино. Представяте ли си как изглежда една ядрена електроцентрала на фона на електроцентрала задвижвана от 100 и 1000 акумулатора?
  • #15
    Анонимен ( преди 11 години )
    Преди 25-30 години бяхме създали и двигател, работещ с вода, но създателя му го пяп попа.
  • #14
    АЗЕ ОТ СЕЛО ( преди 11 години )
    дали найстина а ....нещо койтовидях ама вътре в това цилиндърче тия магнити няма ли да си изтъркат надолу нагоре....евтино ама
  • #13
    BaTko ( преди 11 години )
    еми то нали си има алтернатор, тя "искрата" си се зарежда
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    http://***.irdindia.in/Journal_IJTARME/PDF/Vol2_Iss4/7.pdfМай не е съвсем нова идеята.
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    Магнитни наколенки,Космо-с диск,медни гривни срещу всякакви заболявания,перпетум мобиле и всичко това патентованно...евтини продукти с ниска себестейност,но с високо продажна цена за хора, които мразят да мислят, вярващи на Гюнтеровците от Тв-то.
fallback
Последни