fallback

Героите на Северната дъга

За последните 13 месеца на Нюрбургринг бяха подобрени 7 рекорда

Есента на 2013 г. се оказа доста богата на рекорди за скорост на Северната дъга на пистата „Нюрбургринг”. Само за 3 месеца на трасето бяха подобрени три от постиженията в различни класове. С помощта на изданието Motor ви припомняме всички официални рекорди на „Зеления ад”, както още наричат пистата, за последните 13 месеца.Най-бърз сериен автомобил до 250 к.с. - Alfa Romeo 4C (8 минути и 4 секунди)Това вероятно е един от най-красивите рекордьори на „Нюрбургринг” за 2013 г. Купето съвсем наскоро бе показано официално, но вече успя да подобри най-доброто постижение при автомобилите с мощност до 250 к.с. Alfa Romeo 4C разчита на 1.75-литров туррбо-мотор (240 к.с.), който работи с 6-степенна скоростна кутия с двойно сцепление. От 0 до 100 км/ч машината ускорява за 4.5 секунди, а максималната скорост  е ограничена по електронен път до 250 км/ч.Вярно е, че италианското купе не може да подобри постижението на друг спортен автомобил - Porsche Cayman S, който също е със средно разположен двигател. Германецът по-рано записа абсолютно еднакъв резултат – 8 минути и 4 секунди, но мощността на 6-цилиндровия боксер при него е 325 к.с.Някои казват, че рекордът на Alfa Romeo не е честен, тъй като за по-добро съпротивление инженерите сa облепили с изолирбанд всички фуги на каросерията. Освен това италианците са използвали за пилот експерта Хорст Фон Саурма, който през годините редовно прави рекорди на пистата с всякакви коли и познава трасето като петте си пръста.Най-бърз сериен електромобил – Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive (7 минути и 56 секунди)В началото на тази година Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive свали от първото място Audi R8 e-tron, чието постижение бе 8 минути и 9 секунди. То оставаше ненадминато в продължение на 1 година. Електромобилът на Mercedes обаче стана първият, преодолял дистанцията за по-малко от 8 минути.Това не е изненада, тъй като SLS AMG Electric Drive е далеч пред повечето от останалите автомобил в класа по своите характеристики. Сумарната мощност на 4-те електромотора е 751 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.9 секунди (при Audi e-tron е 4.6 секунди). Максималната скорост на машината е 250 км/ч.Най-бърз сериен хибриден автомобил – Porsche 918 Spyder (6 минути и 57 секунди)Още една германска суперкола записа името си сред рекордьорите на Северната дъга на „Нюрбургринг”. Хибридът на Porsche успя да слезе под 7 минути за обиколка, което си е феноменално постижение. Автомобилът разчита на 4.6-литров бензинов двигател с 8 цилиндъра и мощност 608 к.с., два електромотора с мощност 156 и 129 к.с., и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 8 кВт/ч.Рекордьорът е бил оборудван допълнително с пистов Weissach, който сваля 35 кг от теглото благодарение на премахването от климатика, аудиосистемата и вътрешната облицовка на вратите. Освен това в пакета са включени джанти от лека сплав и допълнителни аеродинамични елементи.Любопитното е, че този пакет струва цели 84 000 долара. За тази сума на американския пазар може да се купи базовата версия на Porsche 911, Panamera 4S или Cayenne GTS.Най-бърз товарен автомобил/пикап – Holden Commodore SS V Ute (8 миунти и 19 секунди)Най-пресният рекорд сред търговските автомобили е на Holden Commodore SS V Ute, който открадна титлата на Volkswagen Transporter (220 к.с.). За разлика от Audi R8 e-tron, германският фургон се наслаждаваше на титлата си цяла седмица, преди да бъде пометен от австралийския пикап, който слави повече от минута и половина от постижението му.SS V Ute разчита на 6.0-литров, 8-цилиндров мотор с мощност 348 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия. По време на рекорда машината е управлявана от Роб Трубиани – инженер от Holden, който лично е настройвал спирачките и окачването по времето на създаването на модела.За съжаление, ръководството на Holden съвсем наскоро обяви, че през 2016 г. ще спре от производство пикапите Ute заради спадналите им продажби.Най-бърз електромобил – TMG EV P002 (7 минути и 22 секунди)Абсолютен рекордьор сред електромобилите на „Нюрбургринг” е прототипът на Toyota - TMG EV P002, който е построен от специалистите от спортното подразделение на японския производител Toyota Motorsport GmbH (TMG). Силовият тракт на модела включва 2 електромотора с обща мощност 469 к.с. и литиево-йонна батерия с капацитет 42 кВт/ч. Новият рекорд се оказа с 25 секунди по-добър от предното постижение, направено от същия прототип година по-рано. Тогава обаче машината е разполагала с 375 к.с., а батериите са били с капацитет 41.5 кВт/ч.Автомобили с обем до 1.0 литра – Болид от Formula Ford (7 минути и 22 секунди)Машината с двигател от семейството EcoBoost с обем 1.0 литра се оказа по-бърза от много знаменити суперколи, чиито двигатели предлагат стотици конски сили. За да бъде поставен рекорд, инженерите са доработили стандартния болид, като са му поставили предни и задни антикрила, фарове, клаксон и нови гуми. Резултатът е по-бърза обиколка от „чудовища” като Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo и Pagani Zonda F Clubsport. Впечатляващото е, че автомобилът-рекордьор разполага с 3-цилиндров турбо-мотор с мощност 205 к.с. Максималната скорост на Formula Ford е 256 км/ч, а от 0 до 100 км/ч колата ускорява за 4 секунди.Най-бърз автомобил – McLaren P1 (6 минути и 47 секунди)Ако неофициалните данни за време от 6 минути и 47 секунди се потвърдят, то това означава, че британската суперкола ще се окаже не само най-бързият сериен автомобил, предназначен за обществени пътища, но изобщо най-бързият на планетата. Досега такива бяха свръхлеките Radical SR8 и SR8LM, преодолели Северната дъга съответно за 6 минути и 48 секунди и 6 минути и 55 секунди.Освен това, McLaren ще е и най-бързият хибрид, тъй като в агрегата му с мощност 916 к.с. влизат би-турбо „осмица”, електромотор със 179 к.с., комплект литиево-йонни батерии и 7-степенна роботизирана скоростна кутия с двойно сцепление. Максималната скорост на купето е ограничена на 350 км/ч. То ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.8 секунди, а до 200 и 300 км/ч съответно за 6.8 и 16.5 секунди.Снимки: Motor

Тагове:
fallback
  • #15
    Пропов ( преди 10 години )
    Ми хубаво споменавате Ла Феррари,нещо май ще се дебнат с Мак-а поне едно полувреме и мача ще се реши с дузпи (разбирай игра с гумите-сликове,пистови,спортни,шосейни...)
  • #14
    Дядото на Дошо ( преди 10 години )
    Доше,права е баба ти-от тебе и *** за зеле не става.Като ялово прасе си. Само те храним и файда никаква-От ден на ден все по-*** ставаш. Решихме с баба ти те записваме за рекордите на Гинес. Едва ли има по-неразбиращ от коли от теб чедо! Приза в кърпа ни е вързан.Само отиваме и им обесняваш твоите виждания за колите...Айде като се върнем пак ще пишем.
  • #13
    Иво ( преди 10 години )
    кво стана с оня комерс нисан GTR къде е, къде?
  • #12
    Babata na Do6o ( преди 10 години )
    Do6e s diado ti re6ihme:Spirame ti djobnite i izhvarlihme matraka ti ot carcivika,4e pak go be6e propikal.Mami da ne sanuva pak ko6mari za Audi,Do6e kaji na babka?Whats wrong with you?Muhahahhaahhahaah
  • #11
    до кьоравия ( преди 10 години )
    Ти тая лагерна количка автомобил ли го наричаш, сложили на един картинг електромотор и айде вече рекорди ше поставям. Ми да бяха го сложили на велосипед, още по-бърза обиколка щеше да направи. Не мога да направят един свестен автомобил, че вече се чудят как и тяхното име да се впише някъде
  • #10
    Кьорав карти не игра ( преди 10 години )
    Абсолютен рекордьор сред електромобилите на Нюрбургринг е прототипът на Toyota - TMG EV P002
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нали пуснаха GTR Nismo, къде щеше да кърти мивки, пък той по-лошо време направи от стоковия :D
  • #8
    RRE ( преди 10 години )
    Ne samo tro6lota niama,ami i kakvata i da e druga iaponska kola.Tova kakva antireklama e za iaponcite ne e istina
  • #7
    RRE ( преди 10 години )
    Kraliat e samo edin i tova e absolutniat rekordior PORSCHE 918 spyder.Ve4e nad 2 sedmici psevdo recordat na Maclarana ne e potvarden.Taka,4e VW Group e na varha
  • #6
    Забеляз Забелязов ( преди 10 години )
    Забележете в класацията няма нито един представител на ТРОШЛЬОТА :D :D :D Докато едни въртят рекорди на писта, други разбирай трошльота си скубят косите пред сервизите и се кахърят по съдилища за искове и тем подобни
fallback
Последни