fallback

Първият на Infiniti

Японската компания представи напълно новия Q50, тествахме го

Infiniti представи първия елемент от своя план за глобална инвазия. Това е автомобил, създаден с идеята да бъде продаван на всички световни пазари. Името му е Q50, като ще има задача да се пребори с луксозните седани от среден клас. В тази нелека битка моделът на японската марка залага на смесица от доказани и напълно нови технологии, както и на примамлива цена.Infiniti и новият Q50Infiniti е най-младата премиум марка в света. Тя е създадена през 1989 година специално за пазара на САЩ. Преди около пет години компанията изяви амбициите си за световна слава и започна да реди своя пъзел. За да привлече вниманието на европейския клиент, Infiniti записа името си във Формула 1, а нейния директор експлоатационни качества - Себастиан Фетел, стана четирикратен шампион в най-известния автомобилен спорт. Миналата година пък бе създадена глобалната компания Infiniti Motor Company LTD, както и дизайнерски и технически центрове в редица страни по света. Бе конструиран и първият модел, предназначен за световните пазари.Това е Infiniti Q50 - спортен седан с луксозно оборудване и високотехнологични системи, който представя новите тенденции в дизайна и технологиите на марката. Размерите му са малко по-щедри от тези на новото поколение BMW 3-Series, а за задвижването отговарят два силови агрегата - германски дизел и японски хибрид. Производството се осъществява в Точиги, Япония, а за настройките на колата е отговарял лично най-бързият мъж в света - Фетел.Дизайн и оборудванеСъздаването на дизайн, който да бъде актуален и харесван в цял свят не е лесна задача. Именно затова главният дизайнер на марката Алфонсо Албаиса залага на вероятно най-точната формула за подобен автомобил - дискретност, която не може да остане незабелязана. Infiniti Q50 няма да ви притесни с прекалени форми, но няма и да ви омръзне лесно. Екстериорът е мускулест, но стилен, а усещането за динамика струи от всеки елемент. Интериорът пък е ориентиран към водача и оборудван повече от добре, с меки на допир материали, висококачествени тапицерии и модерни системи. Базовото оборудване е наистина богато, като включва дори двата дисплея на централната конзола. Те се командват подобно на iPad, като в Infiniti ги наричат контролен център за всичко в автомобила.Нещо любопитно - седалките в колата са създадени с помощта на агенцията за космически изследвания NASA, която е дала безценни съвети за това как да бъдат направени седалки, които не изморяват дори при най-дългите пътувания.В оборудването пък присъстват системи като активен контрол на лентата (поддържа автоматично правилната лента), предупреждение при челен сблъсък, интелигентен спирачен асистент, подобрение на страничната устойчивост, активен контрол при завиване, предупреждение за сблъсък на заден ход, асистент за дълги светлини, видео наблюдение на 360° около автомобила, интелигентен круиз контрол, асистент за контрол на дистанцията, асистент за избягване на челен сблъсък и други.Двигатели и задвижванеInfiniti Q50 излиза на пазара с два задвижващи агрегата. Дизеловият е с обем 2.2 литра и генерира 170 к.с. и 400 Нм. Този агрегат се поставя на редица модели Mercedes, като е разработка на германската марка, но настройките му за Q50 са правени от японските инженери. Хибридният съчетава 3.5-литров V6 бензинов двигател, електромотор и пакет литиево-йонни батерии, като генерира 364 к.с. и 546 Нм. Този двигател е наличен както със задно, така и със задвижване към четирите колела. Трансмисиите са ръчна с 6 степени и автоматична със 7, която е стандартно оборудване за хибридните версии.Пътно поведениеПътното поведение на новото Infiniti е една от големите приятни изненади в колата. Настройките на шасито са правени от Себастиан Фетел, а инженерите са успели да разпределят масата по равно между двата моста. Центърът на тежестта е максимално ниско, а управлението е нещо наистина специално - воланът няма механична връзка с гумите (виж долу). Шофирането на Q50 е лесно и увличащо, като не натоварва. Шасито е по-скоро стегнато и държи луксозната кола стабилно на пътя.Имахме удоволствието на изпробваме модела по шосетата около Барселона, на пътища с перфектна настилка и остри завои. Наш любимец по тези пътища стана дизеловата версия със задно предаване, чиято комбинация от достатъчно мощен двигател, ниско тегло и прецизно управление, определено ни накара да се усмихнем.При магистралното шофиране обаче хибридът, който е върхова версия за модела, е ненадминат. Мощността от 364 к.с. и 546 Нм буквално ви залепя за седалките, а звукът на мощния бензинов двигател напомня, че управлявате нещо повече от екологичен хибрид. При Q50 хибридната технология не е направена с цел да регистрира рекордно нисък разход. Задачата й е да предложи изключителна динамика и поносим разход. Всъщност потребление от около 8-10 литра на 100 км. пробег за автомобил с подобна мощност си е повече от поносим. Особено като се има предвид, че Q50 е най-бързо ускоряващия хибрид в света.Важно допълнение за хибридния модел е, че задвижването му към четирите колела (има и версия само със задно) е класическо, а не като на нашумелите напоследък автомобили, при които двигателят с вътрешно горене отговаря за предните, а електромоторът за задните колела. Това гарантира не просто по-добра проходимост при заснежен терен, например, но и значително по-стабилно поведение на пътя.При хибридните модификации на колата впечатление ни направи и възможността за бърз старт само на електрическа тяга. Q50 е способен да се изстреля от място, без двигателят с вътрешно горене да се включи до скорост от около 50 км/час - нещо, което не сме срещали при друг хибрид.Новаторски технологииInfiniti Q50 е първият модел с новите означения на марката, което означава, че той трябва да предложи нещо напълно ново. И го прави. Q50 разполага с уникална технология за управление, при която волана и гумите не са свързани с механична връзка. Технологията се нарича steer-by-wire и е първата в света електродистанционна система за управление в сериен автомобил. Системата е стандартно оборудване за хибридните версии и опция за дизеловия модел.Основното при нея е, че тя позволява на шофьора да смесва и съчетава усилието и реакцията на волана. Възможни са всякакви комбинации, като е наличен и режим, който прави настройките автоматично, отчитайки обратна информация от пътя.Така например, ако шофирате по-спортно може да изберете по-твърд волан и "по-бърза рейка" - т.е. воланът се върти по-трудно, а с минимално завъртане правите по-голям завой. При градско каране пък може да се направи различна настройка.Друга полезна черта на системата е по-бързата реакция на волана. Освен това steer-by-wire не предава никакви вибрации на кормилото. Дори да се движите по разбит или павиран път, воланът просто не помръдва.Директното адаптивно управление е оборудвано с тройна защита - три отделни електронни блока за управление, като при евентуална авария, механичната връзка между волана и гумите се активизира.Струва ли сиInfiniti Q50 е глътка свеж въздух. Той съчетава доказани, познати на европееца технологии с новаторски системи, които правят дебют при серийните коли. Автомобилът определено има с какво да се похвали и с какво да съблазни. Да, верните фенове на немското трио вероятно няма да изневерят. Това обаче съвсем не означава пазарен провал за Q50. С начална цена от 63 890 лв. с ДДС и богато базово оборудване, този новак бързо ще набере скорост.Снимки: Infiniti

Тагове: infiniti q50
fallback
  • #54
    Дошо ( преди 11 години )
    На тая японска талига не можаха ли да измислят нормален дизайн - поне това ако не друго? Защо немците и италианците за номер 1 в дизайна, а дръпнатите правят само грозни коли? Явно затова и в Китай и в Япония немските се продават най - много.....
  • #53
    аз ( преди 11 години )
    уникален звяр.красота
  • #52
    Ку_А ( преди 11 години )
    не знам дали е по добра от F30 като красота също ми е трудно да преценя на кантар са ми двете коли
  • #51
    RRE ( преди 11 години )
    Gorkoto mi RRE hvarli dvigatel,molq pomognete mi s malko pari 4e to4no predi dva dni kypih ka6ta karai CiyrihMolia pomognete,dvigatelq e za smqna biela probi bloka :(
  • #50
    RRE ( преди 11 години )
    Mnogo skapan sait I oshte po skapani mnenia
  • #49
    Анонимен ( преди 11 години )
    PeРЕ цепи! Браво хурурга, евала, цел ден кастрираш цвета на швейц. нация а вечер уморен и подкрепен с чаша шнапс пълниш форума с мъдрост за простолюдието. Евала!
  • #48
    Дошо ( преди 11 години )
    Хайде не пиши от ника ми, скудоумен екземпляр такъв. Стига с тия хвалебствия за японски коли. Всеки те вижда, че си болен мозък. Когато японците стигнат немците по качество, класа на изпълнението, и статус (говоря за развити държави, а не мутростан), тогава ела и напъвай пак форума :) Дотогава, всеки освен тебе ще е наясно с нещата, кавал с кавал. А ти ще си останеш мизерно форумно *** :)
  • #47
    фермера ( преди 11 години )
    Предният уйкенд карах Инфинити М Хибрид.Веднага след това минах през Мола на Цариградско и направих тест-драйф на Лексус РХ450 хибрид.Двете хибридни системии нямат нищо общо.При Инфинити имаш динамика и стабилост докато при Лексус има ефективност и елегантност.За мен е отстъпление че ще има Инфинити с ръчна кутия и 4 цилиндъра,но така се продава повече.На тези ккоито ще оглеждатт новото Q50 да започнат от задната врата,Колоната е изместена по напред и за пътниците на задната седалка има простор
  • #46
    Triforce ( преди 11 години )
    Интересно, че карикатурата на Класика ми харесва. Не знам защо... сигурно, защото карам ръбат Мерцедес! Какво не им харесвате на ръбатите автомобили?Инфинити-то е супер като дизайн за този клас автомобил, както и вътре! Цената е леко висока, ама да му мислят купувачите. Също някой коментира двигателите.... да, кофти е с 2 двигателя и да се биеш в гърдите - по този начин намаляват потенциалните клиенти.Но нека да не ги учим - те си знаят! Аз бих избрал Lexus IS300H пред това, но всеки си знае.
  • #45
    RRE ( преди 11 години )
    Triabva samo da mi celuvate nozete i blagodarite,4e takav mangizlia kato men vi otdelia ot vremeto si za da vi u4i i otvaria o4ite
fallback
Последни