IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Системата за предотвратяване на сблъсък на Subaru се оказа №1

Заключението е на американския институт за безопасност по пътищата

Системата за предотвратяване на сблъсък на Subaru се оказа №1

Системата за автоматично предотвратяване на сблъсък на автомобилите Subaru е по-добра дори от тези на Volvo и Mercedes-Benz, въпреки че е по-евтина. До тови извод стигнаха експертите от Застрахователния институт за безопасност на движението по пътищата на САЩ (IIHS).
Системата за предотвратяване на сблъсък на Subaru се оказа №1
Експертите са тествали общо 74 модела с подобна технология, като изпитанията са били при скорост от 19 и от 40 км/ч. Седем от пробваните автомобили получиха най-високи оценки - Cadillac ATS и SRX, Mercedes-Benz C-Class, Subaru Legacy и Outback, както и Volvo S60 и XC60.

Най-ефективна се оказала системата EyeSight на Subaru. Благодарение на нея само Legacy и Outback са успели напълно да спрат пред препятствието и да избегнат съприкосновение с него. Системите Distronic и Pre-Safe Brake на Mercerdes-Benz не са успели да предотвратят сблъсъка, въпреки че са намалили до минимум последствията от него.

От седемте, по време на изпитанието при скорост от 40 км/ч, "най-скромно" са се представили технологиите Volvo City Safety и Collision Warning. При момента на удара тези две системи са успели да намалят скоростта на автомобила едва до 23 км/ч.

Моделите Acura MDX, Audi A4 и Q5, Jeep Grand Cherokee, Lexus ES и Mazda6 са получили по-ниски оценки от седемте отличници, докато други 25 автомобила са заработили така наречено "нулево ниво", тоест задоволително. Останалите 36 изпитани машини са се провалили.

Според директора на изледователския отдел към IIHS Дейвид Зюби всички резултати от тестовете и изследванията ще бъдат предадени на производителите, а самата класация ще бъде от полза на потенциалните потребители. Сега те сами ще могат да оценят доколко безопасен е един или друг автомобил.

Снимка: IIHS
 

Тагове: subaru eyesight
0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Борис ( преди 12 години )
    Браво на Субару. Радвам се, че има производители като тях.Иначе, от Мерцедес няма защо да правят система, която спира напълно колата - нали клиентите трябва да си купуват нови брони :), а те при Мерцедес не са особено евтини.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Определенията за бордовия им компютър бяха единодушни: ПРИМИТИВЕН! Субару са една от малкото марки които се правят само в Япония и няма внос на части.( но след като Тойота ги захапа сигурно вече ще се сглобяват в Турция, те почнаха и модел с предно да правят)Японския автопром зависи от баржите със скрап от Европа и Азия- нямат собствени находища на желязо. Иначе швейцарците дето живеят в "огънати" райони казват, че Субару се катери там, където и котките не могат! Халдекса е виц за тяхното 4х4
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ха ха Лексус незадоволителен. Не успял да спре ха ха. Да ти таковам и системата. от скорост 19 км. да не успее да спре, ха ха ха. А от всичките коли в теста само двата модела на субару успяли да спрът. при теста на скорост от 40км.ч. най-зле било Волво. /най-зле от наградените/ успяло да намали само от 40 до 23км.ч. или успяло да свали само 17км. от скороста на колата. А щом са толкова зле наградените останалите вероятно изобщо не са се опитали да намалят. После искат да вярваме на електрониката
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    фермера ( преди 12 години )
    От статията не става ясно дали системите се активират при запалване на автомобила или водачът ги включва по желание.При слаломиране из тесните улички и задръствания сегашните системи повече пречат отколкото помагат.Иначе на каране във трафик доста помагат.Обаче не трябва да се разчита много на тях през есента когато едно листо е достатъчно да ви изкличи системата :)
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Класация ( преди 12 години )
    А къде е Бугати? Оооооу вярно, няма място за още малко електроника, щото е пълно с асфалт :) Нищо че струва колко 10 километра новопоставен такъв ;)23063
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До анонимния долу ( преди 12 години )
    Анонимен, ти ако за всичко си правиш изводи на базата на една единственна извадка, трябва ди си най-големия ***!
  • #12
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Така работят японците - без да се хвалят особено правят най-доброто. Самураи. При немците всичката пара е в свирката, а продуктите им полузавършени недотествани китайски ментета. Добре че още има много балами като да се връзват на пропагандните им дитирамби, че като им дойде и на тях акъла и немската автомобилна индустрия глътне водица.
  • #11
    13 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 12 години )
    Редно е все пак да отбележим, че тестваните системи при Волво са на години (xc60 - на 5, при s60 на близо 3). Последното поколение на V40 не е тествано. Ако не се лъжа при Мерцес седят по подобен начин нещата.
  • #10
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Нев ( преди 12 години )
    Дърваруфен, то пък защото дизайна на великита германска тройка няма издънки! Като видиш един ГЛК имаш чувството, че направо с моторната резачка са го оклюцали,и дърваря дето го е правил може да си е отрязал някой крайник, защото е бил адски пиян! За "оцъклената жаба" БМВ и до ден днешен се спори точно какъв метод в дизайна са ползвали, а за моделите на Ауди- пълна безидейност в дизайнерско отношение за последните десетина години, само стопчета и диодчета се развиват, аааа, и размера!
  • #9
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Subarufan ( преди 12 години )
    Към систамата им за предотвратяване на сблъсъка могат да се прибавят и четворното задвижване, надеждността и цената, като по-добри от тези, на някои "водещи" марки.Инъче и аз съм изненадан от резултатите на Волво, явно кризата им се е отразила за нещастие.