На фона на кризата BMW, Mercedes-Benz и Audi продават все повече малки автомобили
Новата стратегия на премиум-марките да произвеждат компактни и по-евтини модели дава резултат, като кара производителите на автомобили от ниските класове да нервничат. Това показва изследване на консултантската агенция Ernst & Young, публикувано от Automotive News.Според доклада германската тройка - BMW, Audi и Mercedes-Benz, вече е започнала сериозно да краде клиенти от компании, с които досега никога не се е конкурирала. Немските премиум-марки вече предлагат компактни модели на по-ниска цена и по този начин привличат онези купувачи, които са готови да платят малко повече, но да имат автомобил от престижен бранд.Любопитното е, че въпреки спада на автомобилния пазар в Европа през последните 6 години, BMW записва ръст от 5 %. Същото правят и Audi и Mercedes-Benz – съответно 6 и 5 %. В същото време PSA/Peugeot-Citroen, General Motors Co. и Ford Motor Co., вървят надолу като продажби.Германската тройка промени разположението на силите на пазара. BMW за първи път в историята си надмина по продажби Fiat. Основната причина е версията Gran Turismo на 3-Series. Като цяло продажбите на баварците са нараснали с 9 %, а 3-Series излезе на 4-о място по резултати в Европа през август, като задмина дори Ford Fiesta.От своя страна Mercedes-Benz само за 8 месеца записа ръст от 6 %, благодарение на новите си компактни модели A-Class, B-Class и CLA. Компанията предлага вече 23 модела и планира да ги увеличи с още 13 в близките 8 години. При спад от 5 % на пазара през август, Mercedes-Benz записва увлечение с 9 %.Audi също върви нагоре, след като за 6 години удвои броя модели, които предлага. Особено важни за успеха се оказаха A1 и Q3, но най-вече А3, който успя да стигне до 6-о място по продажби в Европа, изпреварвайки Opel Corsa и Peugeot 208.Има и още една причина за успехите – това е финансовата схема за закупуване на автомобил. Благодарение на силния платежен баланс и по-високата стойност на моделите си, германската тройка е далеч пред конкурентите си. Един пример – BMW 1-Series в Германия се предлага на лизинг от 330 евро на месец, докато Opel Astra – за около 315 евро, пише Automotive News. Снимка: Ройтерс