fallback

Немските премиум-марки крадат клиенти в ниските класове

На фона на кризата BMW, Mercedes-Benz и Audi продават все повече малки автомобили

Новата стратегия на премиум-марките да произвеждат компактни и по-евтини модели дава резултат, като кара производителите на автомобили от ниските класове да нервничат. Това показва изследване на консултантската агенция Ernst & Young, публикувано от Automotive News.Според доклада германската тройка - BMW, Audi и Mercedes-Benz, вече е започнала сериозно да краде клиенти от компании, с които досега никога не се е конкурирала. Немските премиум-марки вече предлагат компактни модели на по-ниска цена и по този начин привличат онези купувачи, които са готови да платят малко повече, но да имат автомобил от престижен бранд.Любопитното е, че въпреки спада на автомобилния пазар в Европа през последните 6 години, BMW записва ръст от 5 %. Същото правят и Audi и Mercedes-Benz – съответно 6 и 5 %. В същото време PSA/Peugeot-Citroen, General Motors Co. и Ford Motor Co., вървят надолу като продажби.Германската тройка промени разположението на силите на пазара. BMW за първи път в историята си надмина по продажби Fiat. Основната причина е версията Gran Turismo на 3-Series. Като цяло продажбите на баварците са нараснали с 9 %, а 3-Series излезе на 4-о място по резултати в Европа през август, като задмина дори Ford Fiesta.От своя страна Mercedes-Benz само за 8 месеца записа ръст от 6 %, благодарение на новите си компактни модели A-Class, B-Class и CLA. Компанията предлага вече 23 модела и планира да ги увеличи с още 13 в близките 8 години. При спад от 5 % на пазара през август, Mercedes-Benz записва увлечение с 9 %.Audi също върви нагоре, след като за 6 години удвои броя модели, които предлага. Особено важни за успеха се оказаха A1 и Q3, но най-вече А3, който успя да стигне до 6-о място по продажби в Европа, изпреварвайки Opel Corsa и Peugeot 208.Има и още една причина за успехите – това е финансовата схема за закупуване на автомобил. Благодарение на силния платежен баланс и по-високата стойност на моделите си, германската тройка е далеч пред конкурентите си. Един пример – BMW 1-Series в Германия се предлага на лизинг от 330 евро на месец, докато Opel Astra – за около 315 евро, пише Automotive News. Снимка: Ройтерс

Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Все ми е на акъла че едно а1 излиза по евтино от корса на месец. Гледайте големите пари могат и да напишат че най-изгодната кола е тези от Ловеч. И кога точно а1 изпревари 208 и клио и корса и фиеста и поло като това са най-продаваните коли.Като цяло имиджа е голяма работа както старите а3-ки мислят си сега като си купят а3 и карат а8 карат си на обикновен голф с други ламарини демек пълна нула. Защото не се казва а виш каква кола карам, ами аз карам Ауди (марка за комплексари)
  • #11
    Чичето ( преди 11 години )
    Немските "премиуми" заливат пазара с евтини не-премиуми. Голямата новина е че все още има балъци да им се връзват. Но в кризата е така - умният стяга колана, балъка "купува" на лизинг.
  • #10
    до Дошо ( преди 11 години )
    1.Днес Топ Гиър ти показа в табличен вид най=добрите автомобили.2.Шефовете на Инфинити казаха в прав текст,че колите им трябва да се деамениказират и да станат по-европейски.3.Ернст и Юнг ти казват кой е успешен на пазара и кой не.4.Но накрая имаме един Дошо.който знае повече от всички.взети заедно.Защото има постер на стар Сивик и мнооого свободно време.
  • #9
    Дошо до Имащия ( преди 11 години )
    ДА имаш ама наистина не във фантазиите си и цял живот да го караш хахахаха
  • #8
    Дошо ( преди 11 години )
    Това ще е до време.Нормално е да предизвикат интерес с модели, които до сега не са предлагали, но след като клиентите се нашия с великите премиуми и джобовете им бъдат съдрани от подръжка ще се усетят и нещата, ще си дойдат на мястото
  • #7
    точно така ( преди 11 години )
    Badi е прав!
  • #6
    Имащ АУДИ ( преди 11 години )
    Знаят хората какво да купуват , как гда купят ПСА или Форд , Фиат , пък да не говорим за японските какви трошки са с тези млн. серв. акции.
  • #5
    Анонимен ( преди 11 години )
    Типичните европейци не предпочитат премиум колите,а компактните коли като Поло, Клио, Фокус, Меган и др. Това са най-предпочитаните коли от европейците. Българинът , като типичен комплексар, харесва премиумите, но няма финансови възможности,за това кара стари премиуми.
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    думата "крадяла" изобщо не се вписва. Никой нищо не краде. Просто едните привличат а другите отблъскват клиенти. Тези които отблъскват с продукцията си клиенти, могат да се сърдят само на себе си а не да обвиняват тези които примамват с апетитна продукция клиенти.
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    Балканите? Едва ли съставляват и 0,001% от продажбите в Европа. Но е истина че Българина като типичен европеец, предпочита премиум коли, но тъй като не може да си позволи нова такава избира 5 годишна кола от премиум марка пред чисто нова такава за същите пари от магазина, но от по-евтина марка. И за това си има 101 причини.
fallback
Последни