fallback

Автосалонът във Франкфурт през 1983 година

Организаторите на събитието припомнят как е изглеждало изложението преди 30 години

Любопитно ли ви е как е изглеждал автосалонът във Франкфурт през 1983 година? Вероятно, тъй като това е култова година за автомобилната индустрия. Тогава са представени легенди като VW Golf Mk2, Mercedes 190 и BMW 524td, чиито наследници могат да бъдат видени на настоящото изложение в Германия. Именно организаторите на протичащия в момента салон във Франкфурт са подготвили интересна изненада за посетителите - специално място, където представят най-важните премиери от 1983 година. Изложбата се нарича "Звездите на 1983 г. - къде са те сега?" и включва уникални експонати като гореспоменатите VW Golf Mk2, Mercedes 190 и BMW 524td, спортни автомобили като BMW M635 CSi, Audi Sport Quattro и Ford Sierra XR4i, както и концепции като Porsche “Gruppe B”. Всички автомобили от тази изложба са в заводски вид, запазени в същото състояние, в което са били преди 30 години на същото място. Колекцията въобще не е малка, като е разположена на площ от 1000 квадратни метра. Ето и някои от най-любопитните експонати: Audi 80 Quattro Версията с четири задвижващи колела на Audi 80 е показана през 1983 г. Моделът е оборудван с 5-цилиндров двигател с мощност 136 к.с. Audi Sport Quattro Наличен в само 214 бройки, този модел е бил най-скъпата германска кола на пазара, където дебютира през 1984 г. Моделът струва 195 000 германски марки, което е два пъти повече от цената на Porsche Carrera Turbo. Двигателят на Audi Sport Quattro е 2.2-литров с 306 к.с. BMW 524td Изключително важен за BMW модел. Именно 524td е първата дизелова кола на марката. Двигателят е 2.4-литров със 115 к.с. По-късно се появява и версия без турбо, при която конете са 86. BMW M635 CSi Върхът в тогавашната гама модели на BMW. През 1983 година спортистът BMW 635 CSi получава още по-спортна версия - M635 CSi, която е конструирана от BMW Motorsport GmbH. Двигателят е 3.5-литров, мощността достига 286 к.с., а максималната скорост на движение - 255 км/час. Цената по онова време е била 90 000 германски марки. Lancia Beta Coupe VX Моделът Beta се произвежда от 1972 година, а на изложението във Франкфурт е показан флагманът Beta Coupe VX. Той използва 2.0-литров двигател със 135 к.с., като е произведен в къса серия от 1272 екземпляра. Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 и 190 D Така нареченият “Baby Benz” получава два нови варианта, които са представени през 1983 година. Върхът в гамата е 190 E 2.3-16, който е оборудван с 2.3-литров бензинов двигател с четири цилиндъра, създаден с помощта на Cosworth. Дизеловият вариант - 190 D, предлага 72 к.с., като се превръща в изключително популярен. Opel Monza GSE За разлика от 2013 година, 30 години по-рано Opel показва продуктов модел с името Monza. Тази версия, носеща добавката GSE, оглавява гамата на марката. Тя идва със серийни седалки Recaro, бордови компютър и 3.0-литров бензинов двигател, доставящ 180 к.с. Porsche “Gruppe B” Това е звездата на автосалона във Франкфурт през 1983 година. Концепцията носи името “Gruppe B”, тъй като в Porsche искат да имат рали автомобил от Група Б, изграден на базата на 911 SC. Студията разполага с шест-цилиндров боксер с мощност 450 к.с. и се явява предшественик на Porsche 959. Renault Fuego Turbo Renault Fuego излиза през 1980 година, а във Франкфурт през 1983 е представена най-мощната му версия. Тя използва 1.6-литров турбо двигател с мощност 132 к.с. Моделът се перчи с четири дискови спирачки, бордови компютър и електрически странични огледала за задно виждане. Volkswagen Golf II Този автомобил е толкова популярен, че все още е често срещан по шосетата на Европа. Именно през 1983 на изложението във Франкфурт е показано неговото второ поколение. То е по-голямо, по-тежко и по-комфортно от Golf Mk1, като се предлага във версии с 3 и 5 врати. Повече от 6 млн. екземпляра са продадени от този модел до 1991 година, когато излиза третото му поколение. Lancia Delta HF Lancia Delta HF се явява шосейна версия на рали иконата Delta Turbo 4x4. Е, тя няма задвижване 4x4, което се появява при Delta HF Integrale, но все пак разполага с мощен за времето си 1.6-литров двигател със 130 к.с., който й подсигурява скорост от 195 км/час. Fiat Ritmo Bertone S85 Откритата версия на Fiat Ritmo получава нов двигател през 1983 година, като носи името S85 (Super85). Като повечето кабриолети от онова време, Fiat Ritmo има неподвижна греда в средата на купето, която осигурява защита при преобръщане. Ford Sierra XR4i Името XR4i се появява във Франкфурт преди 30 години. С него се обозначава върховата версия на Ford Sierra. Под капака й работи 2.8-литров V6 двигател, който е зает от Ford Capri и е настроен специално за тривратата Sierra. Моделът ускорява от 0 до 100 км/час за 7.8 сек. и може да развива 209 км/час. Между 1983 и 1985 година са произведени 25 000 екземпляра, а след това на пазара излиза XR4x4. Porsche 928 S Версията 928 S излиза три години след премиерата на стандартното Porsche 928. Любопитното около новата версия е издържливостта й. Производителите подлагат колата на 24-часов тест на пистата Нардо в Италия. Автомобилът изминава без прекъсване и без технически проблеми 6 033 километра със средна скорост 251.4 км/час!!! VW T3 Caravelle Carat Caravelle излиза през 1981 година, а две години по-късно във Франкфурт е показана луксозната версия Caravelle Carat. Този модел се явява предвестник на настоящия Multivan.Снимки: IAA

Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    83-та в БГ се радвахме на Fiat 125p (полски), а немците какви коли са правили по това време
  • #11
    Germany ( преди 11 години )
    на мене ми харесва бялото порше.мерцедес-а,бмв-то ,и сиерата.но все пак наи-много си ми лежи на сърцето Лексуса.маитап ,може и неуместен но с идеята да накара дечурлигата харесващи псевдомарките в автоиндустрията да си зададат разни въпроси,и може би да спрат да пишат глупости как БМВ,МВ,и ВАГ как търсели спасение от тоиота нисан и сузуки.и тогава и сега родината на истинските автомобили е една.марките-също.иначе коли правят всички.но те са някак...незначителни,независимо от тиражите.
  • #10
    внуче ( преди 11 години )
    Дядо ми е имал audi quatrro тук в Бг. Разказвал ми е колко трудно я е внесъл и регистрирал тука. Сега е мое и му се радвам много. Почти не го карам, реатаврирам го. Уникално бижу е...
  • #9
    bmw e60 ( преди 11 години )
    Мерцедеса и бмв 6цата цепят мрака.
  • #8
    груди ( преди 11 години )
    Коли-легенди! И беемвето и мерцедеса, а за Голфа какво да говорим. Сиерата ХР4и пък направо избива рибата - такъв вървеж за такава обикновена кола по онова време никой не е имал.
  • #7
    ??? ( преди 11 години )
    Добри времена са били...!Съгласен съм с "KLASIKA" !!!
  • #6
    KLASIKA ( преди 11 години )
    Е,за какво говоря тука вече 4-ри години!Има ли смисъл изобщо нещо да се каже...????Днешните,не смея да ги нарека коли,са не само смешни откъм дизайн с причудливи ,странно и ненужно извъртяни и безмислени форми....,но са и странно ненадеждни и чупливи....?!?...Сега като гледаме този автосалон от 1983....- се получи нелогичното:-"ЗАВРЪЩАНЕ В БЪДЕЩЕТО " !....????...!!!!Което говори,че през 2013г.,пък и изобщо,има пълен творчески упадък ...?
  • #5
    Sheldon ( преди 11 години )
    Всъщност 190 е предшественика на C-класата - в случая буквата Е означава бензин, както 190D - дизел.
  • #4
    raptor ( преди 11 години )
    E-classata... Izglejda 10 godini po-nova ot pove4eto drugi rubove! :D
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ето такива модели трябва да правят ланчия като тези в статията за да се възроди
fallback
Последни