fallback

Автосалонът във Франкфурт през 1983 година

Организаторите на събитието припомнят как е изглеждало изложението преди 30 години

Любопитно ли ви е как е изглеждал автосалонът във Франкфурт през 1983 година? Вероятно, тъй като това е култова година за автомобилната индустрия. Тогава са представени легенди като VW Golf Mk2, Mercedes 190 и BMW 524td, чиито наследници могат да бъдат видени на настоящото изложение в Германия. Именно организаторите на протичащия в момента салон във Франкфурт са подготвили интересна изненада за посетителите - специално място, където представят най-важните премиери от 1983 година. Изложбата се нарича "Звездите на 1983 г. - къде са те сега?" и включва уникални експонати като гореспоменатите VW Golf Mk2, Mercedes 190 и BMW 524td, спортни автомобили като BMW M635 CSi, Audi Sport Quattro и Ford Sierra XR4i, както и концепции като Porsche “Gruppe B”. Всички автомобили от тази изложба са в заводски вид, запазени в същото състояние, в което са били преди 30 години на същото място. Колекцията въобще не е малка, като е разположена на площ от 1000 квадратни метра. Ето и някои от най-любопитните експонати: Audi 80 Quattro Версията с четири задвижващи колела на Audi 80 е показана през 1983 г. Моделът е оборудван с 5-цилиндров двигател с мощност 136 к.с. Audi Sport Quattro Наличен в само 214 бройки, този модел е бил най-скъпата германска кола на пазара, където дебютира през 1984 г. Моделът струва 195 000 германски марки, което е два пъти повече от цената на Porsche Carrera Turbo. Двигателят на Audi Sport Quattro е 2.2-литров с 306 к.с. BMW 524td Изключително важен за BMW модел. Именно 524td е първата дизелова кола на марката. Двигателят е 2.4-литров със 115 к.с. По-късно се появява и версия без турбо, при която конете са 86. BMW M635 CSi Върхът в тогавашната гама модели на BMW. През 1983 година спортистът BMW 635 CSi получава още по-спортна версия - M635 CSi, която е конструирана от BMW Motorsport GmbH. Двигателят е 3.5-литров, мощността достига 286 к.с., а максималната скорост на движение - 255 км/час. Цената по онова време е била 90 000 германски марки. Lancia Beta Coupe VX Моделът Beta се произвежда от 1972 година, а на изложението във Франкфурт е показан флагманът Beta Coupe VX. Той използва 2.0-литров двигател със 135 к.с., като е произведен в къса серия от 1272 екземпляра. Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 и 190 D Така нареченият “Baby Benz” получава два нови варианта, които са представени през 1983 година. Върхът в гамата е 190 E 2.3-16, който е оборудван с 2.3-литров бензинов двигател с четири цилиндъра, създаден с помощта на Cosworth. Дизеловият вариант - 190 D, предлага 72 к.с., като се превръща в изключително популярен. Opel Monza GSE За разлика от 2013 година, 30 години по-рано Opel показва продуктов модел с името Monza. Тази версия, носеща добавката GSE, оглавява гамата на марката. Тя идва със серийни седалки Recaro, бордови компютър и 3.0-литров бензинов двигател, доставящ 180 к.с. Porsche “Gruppe B” Това е звездата на автосалона във Франкфурт през 1983 година. Концепцията носи името “Gruppe B”, тъй като в Porsche искат да имат рали автомобил от Група Б, изграден на базата на 911 SC. Студията разполага с шест-цилиндров боксер с мощност 450 к.с. и се явява предшественик на Porsche 959. Renault Fuego Turbo Renault Fuego излиза през 1980 година, а във Франкфурт през 1983 е представена най-мощната му версия. Тя използва 1.6-литров турбо двигател с мощност 132 к.с. Моделът се перчи с четири дискови спирачки, бордови компютър и електрически странични огледала за задно виждане. Volkswagen Golf II Този автомобил е толкова популярен, че все още е често срещан по шосетата на Европа. Именно през 1983 на изложението във Франкфурт е показано неговото второ поколение. То е по-голямо, по-тежко и по-комфортно от Golf Mk1, като се предлага във версии с 3 и 5 врати. Повече от 6 млн. екземпляра са продадени от този модел до 1991 година, когато излиза третото му поколение. Lancia Delta HF Lancia Delta HF се явява шосейна версия на рали иконата Delta Turbo 4x4. Е, тя няма задвижване 4x4, което се появява при Delta HF Integrale, но все пак разполага с мощен за времето си 1.6-литров двигател със 130 к.с., който й подсигурява скорост от 195 км/час. Fiat Ritmo Bertone S85 Откритата версия на Fiat Ritmo получава нов двигател през 1983 година, като носи името S85 (Super85). Като повечето кабриолети от онова време, Fiat Ritmo има неподвижна греда в средата на купето, която осигурява защита при преобръщане. Ford Sierra XR4i Името XR4i се появява във Франкфурт преди 30 години. С него се обозначава върховата версия на Ford Sierra. Под капака й работи 2.8-литров V6 двигател, който е зает от Ford Capri и е настроен специално за тривратата Sierra. Моделът ускорява от 0 до 100 км/час за 7.8 сек. и може да развива 209 км/час. Между 1983 и 1985 година са произведени 25 000 екземпляра, а след това на пазара излиза XR4x4. Porsche 928 S Версията 928 S излиза три години след премиерата на стандартното Porsche 928. Любопитното около новата версия е издържливостта й. Производителите подлагат колата на 24-часов тест на пистата Нардо в Италия. Автомобилът изминава без прекъсване и без технически проблеми 6 033 километра със средна скорост 251.4 км/час!!! VW T3 Caravelle Carat Caravelle излиза през 1981 година, а две години по-късно във Франкфурт е показана луксозната версия Caravelle Carat. Този модел се явява предвестник на настоящия Multivan.Снимки: IAA

Тагове:
fallback
  • #52
    Сашо ( преди 10 години )
    Както ние карахме и поддържахме Жигулитата по 30 години. Питай баща ти или дядо ти да ти обяснят.
  • #51
    speedart ( преди 10 години )
    "В третия свят се карали автомобили от 70-80 г. японски"-според охлюва , интересно как при положение че японските автомобили от 90-те г. при нас изгниха или ги върнаха в пункта за хартия...
  • #50
    Симо ( преди 10 години )
    Един комшия има това БМВ 635. Уникално красива кола реставрирана в оригинален вид. Не я кара повече от 5-10 км на година.Имах Тойота Корона от 83-та. Не е лоша колата за тези години. Карбуратора ми създаваше постоянни проблеми докато и сложих газово. Духна гарнитура. Скърцаше цялата и вътре и окачването. Върнах я на ход на 480000 км 1998 на вторични след като я карах 8 години. Ръждата е голям проблем за тази кола и я довърши. Намирането на части беше трудно защото беше американка. Само по ebaу.
  • #49
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не знам за пистите, но в третия свят основно японски коли от 70-те и 80-те карат. Докато немските от същия период са рециклирани отдавна.
  • #48
    Sheldon ( преди 10 години )
    @ДошоЕ, ти голям пример даде за надеждността на японските коли - имало още по пистите. Как мислиш - каквато е била преди 40 год. и си е все същата? Само масълце и бензин с тетраетил им наливат.:D Че то по тази логика най-здрави са ретро автомобилите, понеже ище им състезания с тях.
  • #47
    Дошо до до Дошо ( преди 10 години )
    40 годишни японки се състезават по пистите в щатите ама ти това няма как да го знаеш понеже във ваше село не е модерно да се интересуваш от друго освен от немски дараци
  • #46
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    fakt e, 4e qponskote tarataiki ot oniq godini iz4eznaha, no to e edinstveno poradi lipsata na 4asti!imahme edna stara toyota starlet, s koqto postrihme ku6ta i remontirahme apartament, samo 4e nakraq q mahnahme, 6tot vze da ni stava zlatna otkam remonti...za golf 2 vse o6te moje i da nameri6 4asti, ako 6te i po morgite, nali!?a ina4e, respect kam sta4ocite!tva e istoriq i sporovete vi sa bezmisleni, zvu4ite kato sku4ae6ti targovci ot avtosaloni!!!
  • #45
    Дудук ( преди 10 години )
    Много обичам немските и италианските, но за мен най-любимите автомобили са английските. Ролс, Бентли, Астон, Рейндж, Ленд, Джаг, Макларън, Мини, Лотус, ТВР - това е автомобилна аристокрация,класа и дух. Иначе не всички от тях са корави, но всяка от тях има серии легенди.
  • #44
    Дошо ( преди 10 години )
    В *** не, но по белия свят так много
  • #43
    до Дошо ( преди 10 години )
    От тези немски "дараци" все още има по пътищата, от японските - не. Първо е хубаво да помислим и след това да пишем, отколкото само да пишем.
fallback
Последни