fallback

Nissan вади самоуправляващи се автомобили до 2020 г.

Най-голямото препятствие пред този бранш може да се окажат правните и регулаторни изисквания

Прототип на автономен автомобил, създаден на базата на електромобила Leaf. Снимка: Nissan Японският автомобилен производител Nissan планира да предложи на своите клиенти самоуправляващи се коли до 2020 г. Превозните средства напълно или поне частично ще се справят без контрол от страна на водача. През 2014 г. групата ще построи полигон за такива автомобили, заяви по време на презентация за пресата в Ел Торо, Калифорния, изпълнителният вицепрезидент Анди Палмър. Nissan е само един от цяла поредица производители на автомобили, сред които и европейски, които работят над автоматизираното управление. Гигантът Google също работи над самостоятелно задвижвана техника, като се стреми преди всичко да създаде "Robo-такси", което да може автономно да качва и разкарва пътници до местоназначението им в градовете.Още по темата:Автономните превозни средства – от Леонардо до GooglemobileПървият автомобил без водач тръгна в САЩОт самоходните автомобили се очаква преди всичко да спомогнат за намаляване на броя на произшествията поради грешки на шофьора. 2020 г. бе призната и от други представители на индустрията като отправна година за стартирането на тези автомобили. Все повече превозни средства вече са оборудвани с техники, които автоматизират определени функции. Те включват системи за контрол на скоростта, за да се спазва дистанция от предностоящия автомобил. Съществуват също така и автоматични спирачни системи, както и системи, които запазват движението на колата в една определена лента. Голямото предизвикателство пред производителите на автономно движещи се коли обаче остава разработването на по-евтини и по-надеждни сензори, които да "виждат" всичко около превозното средство и да го ръководят по пътя. Вероятно най-голямото препятствие пред този бранш обаче може да се окажат правните и регулаторни изисквания. Едва в няколко държави засега е разрешено тестването на подобни превозни средства в нормални условия. Преди масовото навлизане на самоходните автомобили е производители, надзорни органи и застрахователи да седнат на масата и да изяснят въпроса за поемането на отговорност в случай на произшествие, пише Wall Street Journal. В Европа с темата са се захванали базираният в Мюнхен премиум производител BMW и Continental. Още преди няколко месеца двете компании подписаха споразумение за развойна дейност и научни изследвания, с които искат да се създадат условия за серийно производство на до висока степен автоматизурано управление по магистралите на Европа. През миналата седмица се появи нова информация, според която Conti е пред споразумеие за сътрудничество по тази тема с Google и IBM. Frankfurter Allgemeine Zeitung писа, че Google и Conti сближават позициите си в сделка за сътрудничество за производство на автономни автомобили, но без да добавя подробности. Според FAZ в проекта ще участва и IT-гигантът IBM. Споразумението ще бъде подписано още по време на автомобилното изложение IAA във Франкфурт в средата на септември, пише още германското издание. Първата компания, която пуска автономни автомобили по улиците на градовете, бе именно Google. Дъщерната на VW компания Audi и Conti също разполагат с разрешение за тестване на подобни системи в американския щат Невада. Още любопитни автомобилни новини четете в Investor.bg

Тагове: Nissan Leaf
fallback
  • #5
    Шибахер ( преди 11 години )
    Ако излезнат много такива модели ,тогава ще има ли смисъл ****нарите да си изкарват книжки щом автомобила ще се самоуправлява ? По-големи глупости не съм чел никъде като стане дума за Азиятски *** ,все такива безсмислени технологий разработват и си мислят ,че са единствените .Следващата статия с подобна простотия сигурно ще включва следното .( Разработиха технология ,която позволява на водачите да станат по-големи флегми отколкото са сега . )
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    ФВ от години имат такава технолгия, сега и Нисан ще го предлагат, Мерцедес също подготвят скоро такава кола. А Тойота още се учи как се правят *** за газ и *** за спирачките. Ха ха ха
  • #3
    speedart ( преди 11 години )
    Ами Доше карай ти с затворени очи през пустинята да видим колко ще изкараш...
  • #2
    speedart ( преди 11 години )
    А пък соцваген имат самоуправляващ се Туарег вече 7-години...
  • #1
    SD ( преди 11 години )
    Браво Доще
fallback
Последни