fallback

Кинетичен махових сваля разхода на Volvo

Технологията редуцира потреблението на гориво с 25%

Volvo Car Corporation приключи едни от най-дългите тестове в историята си - на технология за редуциране разхода на гориво с помощта на кинетичен маховик. Изпитанията на системата за задвижване, стартирали за първи път през далечната 1980 г., са били подновени през 2012 г., като са показали, че тя може да намали разхода на гориво с 25%, когато се комбинира с 4-цилиндров турбо двигател. Все още експерименталната технология, известна като Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System), се монтира на задната ос на автомобила. При намаляване скоростта на колата спирачната енергия завърта маховика с 60 000 оборота в минута. Когато возилото започне отново да ускорява, въртенето на маховика се прехвърля към задните колела, посредством специално проектирана предавателна кутия. При Flywheel KERS технологията двигателят с вътрешно горене, който задвижва предните колела, може да се изключи веднага, когато започне спирането на автомобила и отново да остане в покой, докато маховикът ускорява колата със своите обороти. Енергията на маховикa може да се използва на къси периоди и може сериозно да намали разхода на гориво. Според изчисленията на Volvo с новата система агрегатът може да бъде изключен почти през половината време, когато водачът шофира в градски условия. Шведските инженери изтъкват, че кинетичния маховик се завърта от спирачната енергия и затова ще е най-полезен, когато има често използване на спирачката и постоянно спиране и тръгване, характерно движение за натоварения градски трафик. Енергията на кинетичния маховик в комбинация с 4-цилиндров турбо двигател позволява на шофьора да разчита на допълнителна мощност от 80 к.с. А това се отразява положително и на динамиката. Тестовото Volvo S60, например, е показало спринт от 0 до 100 км/ч за само 5,5 секунди, което е с 0,4 сек. по-бързо от ускорението на автомобила, оборудван с най-мощния си Т6 двигател, генериращ 304 к.с. Интересно е да се отбележи, че Volvo Car Corporation започва тестовете със стоманен маховик през далечната 1980 г. Тогава опитите били правени с модела 260, като още тогава било отчетено неговото положително влияние. Стоманеният материал, който изграждал технологията, се смятал за прекалено тежък и затова не бил внедрен в бъдещите шведски модели. След повече от 22 години инженерите на Volvo възобновяват опитите, като този път изпробват маховик, изграден от карбонови фибри. Той е с диаметър от 20 см и с тегло около 6 кг, което е с пъти по-малко. Настоящият маховик се върти във вакуум за минимизиране на загубите от триене. Предвид успешните резултати се очаква съвсем скоро Volvo да внедри Flywheel KERS технологията в най-новите си модели.Информация и снимки: Volvo Още по темата:Официално - Porsche 911 GT3 R Hybrid Британци разработват принципно нова хибридна система

Тагове: kers
fallback
  • #23
    Wane ( преди 10 години )
    Roadrunner, да карани са изцяло в БГ с изключение на едно С30, което карах из Германия около 30000км от общо 80к. Не е имало проблеми с никоя кола, но реално единствената на повечко километри беше ХС90 от 2009 до началото на тази годин и стигна 150000км като изобщо не е жалено.
  • #22
    Roadrunner ( преди 10 години )
    Do Wane:Колега, вашите волво коли карани ли са в БГ, интересно ми е за окачването- чупливо ли е? Говорим за коли след 2009та.
  • #21
    Wane ( преди 10 години )
    Прав си BG, за това, че подобна система е добра алтернатива, а има и сериозният плюс, че няма батерии, чиито капацитет да пада с времето.
  • #20
    Roadrunner ( преди 10 години )
    Абе хора, какви аудита пак ми слагате в коментарите, вземете прочетете как се определя гаранционен срок на техническо изделие и се запитайте защо е толкова по-малък на ауди- просто защото ако е по-голям ще им излезе през носа икономически, щото всичко почва да се чупи след втората година и няма как да ти го правят без пари.
  • #19
    BG ( преди 10 години )
    Колеги, абе статията е за революционно нова технология и няма нищо общо с това коя кола как вози. АКо успеят това да го вкарат в кола ще е сериозна алтернатива на хибридите. Основния проблем е лития за батериите, просто няма откъде да се взема и затова са ужасно скъпи.
  • #18
    bravo ( преди 10 години )
    След последния фейслифт на с60/хс60 и с тези нови технологии Волво стават добра алтернатива на стандартните премиум автомобили. Все пак трябва нещо да подложат на тези цени.
  • #17
    Анонимен ( преди 10 години )
    За качеството пак може да говорим. Във всички класации през последните години са по върховете за качество и надеждност, докато при ауди има сериозен спад на надеждност и качество. Личи си коя компания на какво залага. Ай със здраве и карайте каквото ви кефи, а не каквото ви казват :)
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    Последния коментар е очевадна глупост. Ауди А6 хич не се доближава като комфорт до S80, като динамика да, но зависи и кой двигаел на волво избереш. Но А6 а далеч от комфорта на Волво, всеки знае, че на ауди окачването не е комфортно ама въобще... Като се лъже и малко мисъл трябва да се вкара. А Волво без да се бият в гърдите се превръщат в най-иноваторската компания. Плуг-ин Хибрид модерен, модерни двигатели дизайн всичко. Сега и нова разработка с маховик, супер са какво да кажем.
  • #15
    do Wane ( преди 10 години )
    V moeto semeistvo sushto imame 2 Volva, I dvete sa S80 2005 i 2007g. zakupeni chisto novi. Kachih se da pokaram minalata godia edno A6 2007g. Emi tova Audi be otvsiakude po hubavo i v dinamika i vozia interior. Ne mi se misleshe kakvo shte e l A8. Togava osuznax che Volvo ne e tova koeto beshe.
  • #14
    BG ( преди 10 години )
    Колеги, тази технология с fly wheel е жестока и има много други приложения. Ако успеят да я вкарат в кола ще е супер. проблема е че съхранената енергия зависи най-вече от теглото на въртящия се елемент и става опасно ако нещо се прецака. Да видим...
fallback
Последни