Opel ще използва автосалона във Франкфурт, за да представи версия на Cascada с новия 1.6 SIDI бензинов турбо двигател, който тествахме в началото на май, още преди да излезе на пазара. Агрегатът разполага с 200 к.с. и 300 Нм и система за директно впръскване на горивото, която гарантира среден разход на гориво от 6.7 л/100 км. Максималната скорост е 235 км/ч.
Сърцето на двигателя SIDI turbo е новият цилиндров блок, способен да издържи максимално налягане в цилиндрите до 130 бара. Блокът е отлят от сив чугун и е комбиниран с алуминиев картер. За разлика oт версията с мощност 170 к.с., за двигателя с 200 к.с. е разработен различен вид бутало, а степента на сгъстяване е намалена от 10.5 на 9.5:1. Основна задача пред инженерите на Opel е било и постигането на оптимално съчетание между високата мощност с приятни работни характеристики на двигателя.
В тази насока те са направили многобройни стъпки към оптимизация на елементите от всмукателния и изпускателния тракт, вследствие на които инженерите са постигнали тиха и мека работа на двигателя на празни обороти, приятен звук дори при висока скорост на движение, високи обороти и голямо натоварване на двигателя.
Отвън Cascada с новия двигател се издава единствено по двете хромирани изпускателни тръби.
Новият задвижващ агрегат 1.6 SIDI turbo с максимална мощност 200 к.с. допълва гамата от двигатели на Cascada в ролята на най-мощен вариант и увеличава броя на предложенията в бензиновия раздел на четири. Новият мотор се присъединява към варианта 1.4 turbo, предлаган с мощности от 120 к.с. и 140 к.с., както и към 1.6-литровия бензинов агрегат със система за директно впръскване на гориво и максимална мощност 170 к.с.
Снимка: Opel


3