fallback

BMW i3 = горещ хечбек

Германската компания разкри подробностите около своя първи електрически автомобил

BMW е на път да направи крачка към неизвестна до момента територия - електрическите автомобили. А това буди редица спекулации относно типичните ценности марката, най-вече удоволствието от шофирането, което предлагат нейните автомобили. Място за притеснения няма, става ясно от разпространената информация за първата електрическа кола на BMW - i3. Въпреки напълно новата си концепция, този модел ще се превърне в достоен представител на мюнхенската марка, тъй като освен екологичен, ще бъде и динамичен. BMW i3 е изграден от нулата, на нова платформа и с нов двигател. Първият представител оборудван с технологията eDrive е изграден на алуминиева платформа, а пътническата клетка e от карбонов композит. Целта е постигането на максимално ниска маса, за която са използвани всякакви методи. Кованите алуминиеви джанти, например, тежат по едва 7 килограма всяка, а общото тегло на машината е точно 1195 кг. Това обаче не е всичко, масата е разпределена между двете оси в съотношение 50 / 50, което е традиция при автомобилите на BMW. Също по традиция задвижването е към задните колела. То се осъществява от електрически двигател, който е поставен в близост до задния мост. Той генерира 170 к.с. и 250 Нм. Електрическият двигател, чиято маса е едва 50 кг., задвижва задните колела чрез едностепенна трансмисия. Ускорението от място до 60 км/час отнема 3.7 секунди, а това от място до 100 км/час - едва 7.2 секунди. Тези показатели поставят електрическата кола на BMW в една категория с горещи хечбеци като Ford Fiesta ST, при която ускорението 0-100 км/час става за 6.9 сек. Батериите, които са литиево-йонни и са разработени от BMW Group, са поставени в средата на шасито, възможно най-ниско. Те доставят автономен пробег между 130 и 160 километра, който може да бъде увеличен с около 12%, ако возилото се управлява в режим ECO PRO+. Зареждането на батериите отнема 6 часа, но има вариант те да бъдат заредени до 80% за по-малко от 30 мин. За клиентите, които искат да използват BMW i3 не само в града, ще бъде наличен и модел, оборудван с допълнителен бензинов двигател. Агрегатът с вътрешно горене работи като генератор на електрическа енергия, като увеличава автономията на колата до 250 - 300 км. Този двигател е позициониран в близост до електрическия мотор и разрива мощност от 34 к.с. Взет е от мотоциклет, има 2 цилиндъра и обем 0.65 литра. Любопитен факт е, че двигателят с вътрешно горене не влияе на обема на багажника. Бензиновият резервоар, чиято вместимост е 9 литра, е позициониран в предната част на колата.Журналистите от британското издание Autocar, които успяха да изпробват BMW i3 на пътя, заявяват, че електрическото возило не бива да бъде възприемано като типична семейна кола. "Това е индивидуален, практичен и много приятен за управление автомобил. Една добра алтернатива на настоящите градски коли", завяват те. Премиерата на BMW i3 ще се състои по на 29 юли 2013 г., когато ще бъдат разкрити всички подробности около колата. Продажбите ще бъдат факт преди края на годината, а очакваната цена е около 35 000 лири.Снимки и информация: BMW

Тагове: BMW i3
fallback
  • #24
    ПП ( преди 11 години )
    И между другото по каталог Приуса е за 10,4 сек. от 0 до 100
  • #23
    ПП ( преди 11 години )
    60 става на 5тата секунда (5-1=4), така че както и да го гледаш е повече от 3,2 на БМВто. Да не говорим, че изобщо не е ясно как е сниман тоя клип, на който се вижда само някакъв скоростомер.Но както и да е, не виждам смисъл да спорим по този въпрос. Купи си Приуса и почвай да се дърпаш с БМВта по светофарите, за да си спокоен, че имаш най-яката кола на света.
  • #22
    до: ПП ( преди 11 години )
    Я ходи да се прегледаш на очен лекар!Ускорението от 0 км/ч започва след 1-вата сек. на клипа и скоростта 61 км/ч завършва на 4-тата сек.4-1=3Наистина ли си толкова зле или се правиш!
  • #21
    ПП ( преди 11 години )
    Анонимен, не говори глупости, на клипа ясно се вижда 0-60 за 5 сек и 0-100 за 10 сек. БМВ ги прави съответно за 3,7 и за 7,2. Изобщо сравняяването не БМВ и Тойота не е удачно, защото като цяло са различен клас коли...
  • #20
    Анонимен ( преди 11 години )
    Няма какво да гледам гуми и тегла.Събирането го оставям за теб защото явно се упражняваш на него.Достатъчно ясно съм написал какво сравнявам а това е ускорението до 60 км/ч.В града това ускорение е най-важно а не до 100 км/ч.А нещо за разхода на тази въшка да кажеш.Там мълчиш нали.
  • #19
    Анонимен ( преди 11 години )
    До Анонимния с 3-тото поколение Приус: Погледни колко са тесни гумите на i3. После погледни колко тежи автомобилът. След това погледни за колко ускорява Тойотата до 100. Събери 2 и 2 и ще разереш защо с толкова мощен двигател ускорява по-бавно до 60.
  • #18
    eddie ( преди 11 години )
    Нищо против прогреса и марката, но не отричайте, че прилича на маратонка :)
  • #17
    Анонимен ( преди 11 години )
    И аз си обичам трошливите, неспиращи, сами ускоряващи джапанки на които по време на движение се отварят въздушните възглавници и ни удрят през много знаещите ни уста, ама кво да праиме, като сме се оженили за тях и няма отърваване!
  • #16
    Анонимен ( преди 11 години )
    Subarufan,това е трето поколение Приус от преди 6 г.,т.е. 2007 г.както и си пише на видеото.Значи преди 6 г. японците правят автомобил 2 пъти по-голям,по-ниска мощност (136 к.с. срещу 170 к.с. на БМВ) с по-добро ускорение,много по-нисък разход и по-ниска цена.Коментара го оставям на останалите.Нека всеки сам се замисли,кой къде е!Колкото до Ваген груп не желая да ги коментирам.Те са толкова назад горките,че просто няма на къде...
  • #15
    Subarufan ( преди 11 години )
    Анонимен, да не забравяме че Приуса е 5 генерация, а БМВ тепърва изкарват нещо подобно на пазара! Не се и съмнявам, че бварците имат много по-голям потенциал от Ваген груп да направят хубав хибрид, ако иска, поне според мен.
fallback
Последни