fallback

BMW i3 = горещ хечбек

Германската компания разкри подробностите около своя първи електрически автомобил

BMW е на път да направи крачка към неизвестна до момента територия - електрическите автомобили. А това буди редица спекулации относно типичните ценности марката, най-вече удоволствието от шофирането, което предлагат нейните автомобили. Място за притеснения няма, става ясно от разпространената информация за първата електрическа кола на BMW - i3. Въпреки напълно новата си концепция, този модел ще се превърне в достоен представител на мюнхенската марка, тъй като освен екологичен, ще бъде и динамичен. BMW i3 е изграден от нулата, на нова платформа и с нов двигател. Първият представител оборудван с технологията eDrive е изграден на алуминиева платформа, а пътническата клетка e от карбонов композит. Целта е постигането на максимално ниска маса, за която са използвани всякакви методи. Кованите алуминиеви джанти, например, тежат по едва 7 килограма всяка, а общото тегло на машината е точно 1195 кг. Това обаче не е всичко, масата е разпределена между двете оси в съотношение 50 / 50, което е традиция при автомобилите на BMW. Също по традиция задвижването е към задните колела. То се осъществява от електрически двигател, който е поставен в близост до задния мост. Той генерира 170 к.с. и 250 Нм. Електрическият двигател, чиято маса е едва 50 кг., задвижва задните колела чрез едностепенна трансмисия. Ускорението от място до 60 км/час отнема 3.7 секунди, а това от място до 100 км/час - едва 7.2 секунди. Тези показатели поставят електрическата кола на BMW в една категория с горещи хечбеци като Ford Fiesta ST, при която ускорението 0-100 км/час става за 6.9 сек. Батериите, които са литиево-йонни и са разработени от BMW Group, са поставени в средата на шасито, възможно най-ниско. Те доставят автономен пробег между 130 и 160 километра, който може да бъде увеличен с около 12%, ако возилото се управлява в режим ECO PRO+. Зареждането на батериите отнема 6 часа, но има вариант те да бъдат заредени до 80% за по-малко от 30 мин. За клиентите, които искат да използват BMW i3 не само в града, ще бъде наличен и модел, оборудван с допълнителен бензинов двигател. Агрегатът с вътрешно горене работи като генератор на електрическа енергия, като увеличава автономията на колата до 250 - 300 км. Този двигател е позициониран в близост до електрическия мотор и разрива мощност от 34 к.с. Взет е от мотоциклет, има 2 цилиндъра и обем 0.65 литра. Любопитен факт е, че двигателят с вътрешно горене не влияе на обема на багажника. Бензиновият резервоар, чиято вместимост е 9 литра, е позициониран в предната част на колата.Журналистите от британското издание Autocar, които успяха да изпробват BMW i3 на пътя, заявяват, че електрическото возило не бива да бъде възприемано като типична семейна кола. "Това е индивидуален, практичен и много приятен за управление автомобил. Една добра алтернатива на настоящите градски коли", завяват те. Премиерата на BMW i3 ще се състои по на 29 юли 2013 г., когато ще бъдат разкрити всички подробности около колата. Продажбите ще бъдат факт преди края на годината, а очакваната цена е около 35 000 лири.Снимки и информация: BMW

Тагове: BMW i3
fallback
  • #14
    Анонимен ( преди 11 години )
    Наннякой направи ли му впечатление следното:автономен пробег 150 км с ДВГ пробега се увеличава до 250 - 300 км.Хайде нека да са 300 км.Значи ДВГ увеличава пробега със 150 км.Резервоара е 9 л.,което значи,че,като се изтощи батерията тази въшка,започва да харчи 6/100.Без думи просто.Другата голяма смешка е ускорението 0-60 км/ч за 3.7 секунди.Само ще кажа,че тази дисциплина от Приус се прави за 3 сек.Ако някой не вярва да погледне видеото:
  • #13
    v-1 ( преди 11 години )
    До Анонимния под мен:Приятел като нищо не отбираш и са ти мътни нещата, защо поне не си мълчиш ами ръсиш бисери?!? Знаеш ли с коя компания БМВ подписаха договор за сътрудничество на скоро? А знаеш ли, че до преди това тази i серия я показваха на картонени концепти и рисунки?!.. А за другите глупости, които си ги написал, даже няма да си правя труда да те образовам.. Вземи прочети нещо и тогава пак коментирай. Мъкаа мъка.
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Още един пирон от Германия в ковчега на Приус. Тия немци нямат жал. То не бяха 3л. разход на хибридни Поршета, После ЕС класи, хибридите на Ауди пък се подиграват с хибридните Тойоти, като ги затварят с обиколки по състезанията. Направо е чудно как японците още не ги е срам да кажат че правят хибриди? То не става само като закачиш на един двигател 90к.с. електромотор и 2 батерии Варта да имаш среден разход 5,5 литра и да смяташ че това технологичен хибрид, не това е пародия на хибрид.
  • #11
    до Онзи ( преди 11 години )
    Чети :"Премиерата на BMW i3 ще се състои по на 29 юли 2013 г., когато ще бъдат разкрити всички подробности около колата. Продажбите ще бъдат факт преди края на годината,... ". Не е кьорфишек , виждал съм тестови по улиците на Мюнхен.
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    1195 кг! Това е най-впечтляващото от цялата статия. За сравнение по-дребният VW Е-Up ще тежи 1185 кг., а е с по-маломощен мотор (60 кВт срещу 124 на i3) и аналогичен теоретичен пробег.
  • #9
    Онзи ( преди 11 години )
    е добре де за тази "i" серия се говори от година и нещо кога най-накрая ще излезе??или това е просто поредния германски кьорфишек
  • #8
    RRE ( преди 11 години )
    Tova e to krasiv el.avtomobil,no pak dosta skap vapreki 4e e premium
  • #7
    eddie ( преди 11 години )
    Молтипла пък е толкова артистична!
  • #6
    Веселяк ( преди 11 години )
    Извинявам се - Тъжен
  • #5
    Веселяк ( преди 11 години )
    Ръжен ден за Фиат. Мултипла ще сдаде титлата за най-грозна кола :)
fallback
Последни