След серия от спекулации и шпионски снимки, германската автомобилна компания Opel обяви официално, че премиерата на Insignia Country Tourer ще се състои в рамките на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт през месец септември. Информацията е придружена и от първите официални снимки на модела.
Новата версия на флагмана на марката е описвана като комби със SUV характер, увеличен клиренс и отчетливи защитни елементи на каросерията. Моделът е базиран на модернизираната версия на Insignia, чиято премиера също ще се състои във Франкфурт.
За разлика от стандартната Insignia Sports Tourer, проходимата модификация Insignia Country Tourer се отличава със защитни панели на дъното в предната и задната част на каросерията, увеличени арки на калниците, двойни ауспухови тръби и защитната облицовка в долната част на купето. Клиренсът й е увеличен с 20 мм спрямо стандартната версия.
Дизайнът пък доминира с редица уникални за модела елементи, сред които различна решетка на радиатора, по-масивни брони със защитни елементи, специфични светлини, тонирани стъкла и др.
Промени има и по системата за двойно предаване, която според информацията е настроена да осигурява оптимално сцепление и стабилно поведение на пътя независимо от метеорологичните условия и стила на шофиране. Системата разполага със съединител, работещ на принципа Haldex, както и със самоблокиращ диференциал с електронен контрол eLSD.
Технологията 4х4 при Opel Insignia Country Tourer адаптира постоянно своята работа с актуалните условия на движение и състояние на пътя и съответно променя плавно и в реално време разпределението на въртящия момент от 0 до 100 процента между предния и задния мост, както и индивидуално между колелата на задния мост. Това става възможно благодарение на сензори, които непрекъснато подават към отделните управляващи модули на системата информация за ускорението, ъгъла на отклонение на волана, оборотите на колелата, позицията на педала на газта, оборотите на коляновия вал, ъгъла на завъртане на автомобила около вертикалната ос и въртящия момент на двигателя.
Благодарение на всичко това Opel Insignia Country Tourer може да се измъкне от критична ситуация дори ако само едно от задните колела разполага с достатъчна степен на сцепление, сочи информацията. При нормални пътни условия, с цел по-ниско потребление на гориво, системата 4х4 автоматично преминава към предно предаване.
В началото ще бъдат налични три мощни двигателя за Insignia Country Tourer - един бензинов и два дизелови. Бензиновото предложение е 2.0-литровия SIDI турбо агрегат с директно впръскване на горивото, който развива 250 к.с. и 400 Нм.
На върха в гамата от дизелови агрегати е мощният, но икономичен 2.0 BiTurbo CDTI. Този двигател може да се похвали със система за каскадно принудително пълнене с два турбокомпресора, като генерира 195 к.с. и 400 Нм. Другото дизелово предложение е 2.0 CDTI със 163 к.с. и 350 Нм.
Версиите с двигатели 2.0 SIDI Turbo и 2.0 CDTI могат да бъдат поръчани по избор с шестстепенна механична или с шестстепенна автоматична трансмисия, докато двигателят 2.0 BiTurbo CDTI се предлага изключително с втората от двете.
Повече подробности относно цените и нивата на оборудване ще бъдат оповестени към датата на откриване на поръчките на новия модел – в момента на световната му премиера на 10 септември на автомобилното изложение IAA във Франкфурт.
Снимки: Opel