fallback

Porsche премина в изцяло германски ръце

Семейство Пиех изкупи 10-процентния дял, който досега беше собственост на катарски холдинг

Германската фамилия Пиех изкупи 10-процентния дял на Qatar Holding LLC в Porsche Automobil Holding SЕ, като по този начин се превърна в мажоритарен собственик на автомобилния концерн Volksagen AG, пише Bloomberg.Porsche SE отново е под контрола на фамилиите Порше и Пиех,“ обяви Волфганг Порше, член на Управителния съвет на компанията. „Това е израз на нашата увереност в бъдещия просперитет на Porsche SE – най-големият акционер във Volkswagen AG.”Двете страни няма да оповестят стойността на сделката, заяви говорителят на Porsche Албрехт Бамлер. След обявяването на новината, цената на Porsche на франкфуртската борса достигна 18.6 млрд. евро.Холдингът Porsche контролира 50.7% от от Volkswagen AG. През миналата година щутгартската компания бе принудена да продаде остатъка обратно на Volkswagen, след като не успя да осъществи успешно сливане на двете компании. В момента Porsche е изправена пред съдебен иск от 5.4 млрд. евро, заради пропадналата сделка, която преди четири години почти доведе германската компания до фалит. Инвеститори обвиняват Porsche, че не е информирала пазарите за своя план за поглъщане. От холдинга продължават да отричат.Припомняме, че катарският холдинг притежава 17% от акциите на Volkswagen Group – най-големият автомобилен производител в Европа.Снимка: Reuters

 

Тагове: porsche
fallback
  • #14
    до: до Дошо ( преди 10 години )
    Интересно ми е ти колко добри автомобила на VW Group си опознал? Питам, защото съм имал няколко и те са били всичко друго, но не и добри. Може би на колата ти домът е бил сервиза и на теб това ти е харесало, защото си ползвал безплатен паркинг. В тази връзка, напълно те разбирам защо ги харесваш толкова.
  • #13
    до Дошо ( преди 10 години )
    И какво общо имаш ти с "клоновете" на немските фирми!?И какво общо имат всичките ти глупости с акционерното участие на Porsche SE във VW Group!? Tи си вманиячен в собственото си дърдорене и си въобразяваш,че си интересен и "знаещ". Повярвай ми-ти си най-обикновен бърборко и едва ли някога наистина ще имаш удоволствието да опознаеш един добър автомобил от VW Group. От което нито VW,нито света ще загубят нещо,за разлика от теб.Така че можеш спокойно да се гръмнеш.
  • #12
    КОТООШУ ( преди 10 години )
    Наближава денят в който ТРЪТКИТЕ ще молят да са под шапката на най-големите - ВФ , който е под крилцето на бащицата е мнноого добре.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всичко е мижи да те лажем.Едните били купили другите,ама другите пък имали повече акции,ама това,ама онова и накрая истината лъсва,че цялата работа е да се изперат едни пари и да се укрият едни доходи.Да не забравяме,че Германия има дялово участие във ФВ.Полу-държавна,полу-нацистка компания са и си играят с пропаганда,медии и лъжат най-вече клиентите си.Интересно ми е Меркел как ще извива ръце,за да отменят иска от 5.4 млрд. евро.
  • #10
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мисля, че е повечето хора не са наясно, че Porsche AG и Porsche SE са различни фирми. Спортните коли = Porsche AG а Porsche SE е собствменик на 50,7% от Фолксваген. И, че братовчедските фамилии Порше и Пийх стоят зад Порше и Фолксваген от доста време.
  • #9
    до Дошо ( преди 10 години )
    Гръмни се,тикво нещастна и неграмотна.
  • #8
    Анонимен ( преди 10 години )
    В Катар са сигурно много доволни, че са успели да се отърват от акциите!
  • #7
    Чичето ( преди 10 години )
    През 93-та Тойота спасиха Порше от фалит - пратиха най-успешните си мениджъри да обучават швабетата как се произвеждат коли без да се фалира. Кайзен, lean manufacturing, такива работи. Ако не бяха Тойота тогава, Порше щеше да е в историята, както и цялото немско автомобилостроене копирало тези технологии в последствие.
  • #6
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не знам какъв е еталона на Пиех, но със сигурност е задминал отдавна Тойота и като печалби и като инвестиции и като обороти и като заводи и като работна ръка/по последни данни в заводите на ФВ по света работят над 500000 души, това е два пъти повече отколкото в Тойота/.
  • #5
    Анонимен ( преди 10 години )
    Фолксваген е създадена от Хитлер, т.е. нацистите, за да обслужва пропагандата им за евтин автомобил, народен, който да привлича масите към тяхната кауза. Ф.Порше, като отявлен нацист помага на каузата. Сега нещата си идват на мястото и все едно Хитлер и Гьоринг се прегръщат. Немската пропаганда продължава с пълна сила между другото. Подкупи, манипулиране, медии и т.н...
fallback
Последни