IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа пред най-слабата си година от 30 години насам

Заетостта в автомобилните заводи ще е на най-ниското си равнище от Втората световна война

Европа пред най-слабата си година от 30 години насам

Европа пред най-слабата си година от 30 години насам
Снимка: Ройтерс

Настоящата година може да бъде най-лошата година за автомобилната индустрия в Европа от десетилетия насам на фона на дълговата криза и запазващата се висока безработица. Продажбите на автомобили в Западна Европа вероятно ще отчетат спад от пет на сто тази година, което е под нивото от миналата година, показва проучване, публикувано във вторник от браншовия експерт и ръководител на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен - Фердинанд Дуденхьофер.

Близо 11,9 милиона превозни средства се очаква да бъдат продадени в 27-те страни-членки на ЕС и страните от Европейската зона за свободна търговия. Това ще направи 2013 "най-лошата година за последните тридесет години", смята Дуденхьофер, цитиран от AFP.

"Безработните не са добри купувачи на коли и затова европейската автомобилна промишленост изживява най-тежката си година от първата петролна криза в началото на 70-те години”, пише в проучването. Младежката безработица е на рекордно високо ниво, а  конкурентоспособността на страни като Франция и Италия става "по-слаба". За следващите две години се очаква забавяне на икономическия растеж. Затова и шансовете за бързо възстановяване на автомобилния пазар възлизат практически на "нула".

Заради слабото търсене от страна на купувачите на автомобили натоварването на автомобилните заводи в Европа ще бъде толкова слабо, колкото е било по времето на Втората световна война, се казва още в изследването. В някои заводи в южните държави като Франция, Италия, Португалия или Испания натоварването на капацитетите на заводите вероятно ще намалее от около 62 процента до около 58 процента. Най-слаба ще е годината вероятно за италианските заводи с коефициент на заетост на 49 на сто. Във Франция фабриките ще са заети на 51 процента.

Дълговата криза в Европа засяга преди всичко производителите на автомобили, които продават в значителна степен своите превозни средства в южните страни. Това са предимно френски производители или италианските автомобилни марки. В Германия по-силно засегнат от кризата е Opel.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    На времето Мерцедес и БМВ имаха по 3-4 модела и това беше. Сега имат по 30-40. Логично е да се вдигнат продажбите. За мен обаче голямата опасност не са ниските продажби и затварянето на заводи, а пренасочването на производството към страни с ниско заплащане на нискообразованата работна ръка. От там ще страда и качеството, а това е големия проблем. Няма как. единственият шанс е да забогатяваме и да купуваме наистина качествено, макар и скъпо.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    omg ( преди 12 години )
    Така ще е, защото докато бедните стават все по-бедни, богатите стават все по-богати. Нали не очакваш богаташите да купуват Рено и Опел?
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Криза и бедност в Европа, но на мен ми прави впечатление, че определени сегменти са губещи. Примерно БМВ,Ауди и Мерцедес вдигат продажбите всяка година и продават колосално големи бройки. Ако сравним продажбите им преди 10г. или преди 20г. ще видим, че тези марки са вдигнали със хиляди проценти продажбите си. Дали това се дължи на повече богати хора или средната класа минава на по-висок клас коли не ми е ясно.Същата тенденция се вижда и при още по-скъпите модели като Порше,Ламборджини,Ферари..