
Макар първоначално да имало автомобили от Модел Т оцветени в тъмно зелено или тъмно червено, над 96% от производството било боядисано в черен цвят. По този повод се припомня шегата на Хенри Форд, че „ всеки клиент може да избере за автомобила си какъвто иска цвят, стига това да е черен”. Изборът на този цвят обаче има и чисто практична страна, защото тази боя била най-трайна и в същото време най-евтина. Според друго твърдение, черният лак съхнел по-бързо от останалите и позволявал по-бързо производство.
Всъщност точно бързината на производството била основната причина за успеха на Модел Т. Първоначално автомобилът се произвеждал по начин, който не позволявал да се задоволят всички поръчки.
Тогава през 1913 г. Форд за първи път въвежда нова организация на труда – конвейра. Този способ на производство предизвиква революция в целия автомобилен отрасъл.
Докато първоначално за изработката на един Ford T били нужни 2-3 дни, после този срок достигнал 20-30 часа, след въвеждането на новата система на организация на труда, от конвейра слизал по един нов автомобил всеки час и половина.

Това позволило рязко да се понижи и цената на този автомобил. Първоначалната цена била 860 долара, но постепенно се снижила до 260 долара за един Ford T, това е било времето в което практически всеки в САЩ е можел да си позволи автомобил.
Така се сбъднал сънят на Хенри Форд за „универсалния автомобил”, достъпен за всички. Още през 1914 г. Форд произвеждал повече автомобили от всички останали производители в САЩ взети заедно.
Ford Model T не бил привлекателен само със своята цена. Хората оценявали и неговата надеждност. Освен това простата конструкция давала възможност автомобила да бъде поддържан много лесно.
Понякога обаче, опростената конструкция играела и лоши шеги на водачите. Ford T бил известен с това, че често спирал когато изкачва по-остър наклон. Това се дължало на факта, че горивото достигало до двигателя благодарение на това, че резервоара бил поставен по-високо. Когато обаче горивото е малко и има наклон за изкачване, налягането не било достатъчно и фордовете масово спирали по наклона.
Двигателят на Ford Model T бил четирицилиндров с обем 2.9 литра и мощност 20 к.с. Максималната му скорост достигала 70 км/час. Интересно е, че още тогава Модел Т освен бензин можел да ползва за гориво и етанол. Нищо ново под слънцето, днешните автомобили с биогориво всъщност ни връщат 90 години назад.
Производството на Модел Т спира през 1927 г., като е отчетено, че за това време са били произведени 15 007 033 автомобили от този модел. Този световен рекорд по масово производство на автомобилен модел бил подобрен чак през 1972 г. от Volkswagen.

