fallback

Audi започна преговори за купуването на Alfa Romeo

Германците искат не само марката, но и един от заводите в Италия

Интересът на германския концерн Volkswagen към италианската компания Alfa Romeo е от доста време, но досега собственикът на марката - Fiat, категорично отказва да се раздели с нея. Според изданието Ward's Auto обаче от няколко дни вървят преговори между ръководствата на Audi, която е собственост на Volkswagen AG, и на Alfa Romeo.Германците искат да закупят не само компанията, но и завода на Fiat в Помиляно д’Арко, където сега се произвежда модела Panda. Това предприятие е открито през 1960 г. специално за сглобяване на автомобили Alfa Romeo, но по-късно в него се произвеждат само коли с марката Fiat. Ако се стигне до сделка, то производството на машини Alfa Romeo ще бъде възстановено.Освен това не се изключва възможността Audi да закупи от Fiat и компанията за части Magneti Marelli. Не е тайна, че шефът на Fiat - Серджио Маркионе, иска да се раздели с тази фирма, за да може да влее допълнителни средства в концерна си. От своя страна немците са силно заинтересувани от самостоятелно производство на компоненти в Италия, като имат намерение да създадат там и свой център за изследвания и разработки.Засега представители на Alfa Romeo и Audi отказват да коментират появилите се информации. Съвсем наскоро – през ноември 2012 г., Маркионе заяви, че италианската марка не се продава, въпреки интереса на Volkswagen. Възможно е обаче за последните 6 месеца нещата да са се променили и съвсем скоро Volkswagen AG да се сдобие с 13-а марка в порфолиото си. 

Тагове: volkswagen ag
fallback
  • #89
    зелен хайвер ( преди 11 години )
    Кво стана бе , май и тоя път изядохте дървото.Бах тоя макарон Маркионе ви разказа играта.
  • #88
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    male...nai-lo6oto tepurva predstoi!sku4en VW design+nenadejdno ALFA ka4estvo= poznaite kvo!?
  • #87
    До Batko ( преди 11 години )
    Напълно си прав.А и се работи върху наследника на 166 на базата на мазерати,кято ще е със задно,работи се и по компактен SUV и т н.От VW наистина се притесняват,защото е по-лесно да купиш нещо,отколкото да се конглокираш с него.
  • #86
    Batko ( преди 11 години )
    Това си е жив PR все пак преди месец излезна нов модел добре е да има малко безплатен шум във медиите за да се вдигнат продажбите му ;) В интрес на истината платформите със задно окачване на VW AG са много малко, освен да почнат да скубят от Порше или да ползват Quatro. Като при вариант 1 ще има вътрешна конkуренция, според мен искаха да я купят за да не правят евтини модели на Порше и 4C се позиционира точно там.
  • #85
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз лично не вярвам на тази информация.Няма как Маркионе само преди месец яростно да стиска алфа със зъби и нокти,да представя планове за развитие,да се пускат нови модели и изведнъж да се завърти на противоположната страна.Тези решения не се взимат ей така за 1 месец.
  • #84
    Анонимен ( преди 11 години )
    "където се съревновават БМВ,Ауди и Мерцедес а до тях Алфа." - буахахахаа - КАТЕГОРИЧНО НЕ МЕРСИ!!!!Предпочитам да гледам как Алфа се състезава на Нюрбургринг с Ферари, Ламбо, Корвет, ЛФА, ГТР. Не искам нищо общо с Голф и РС6.
  • #83
    Анонимен ( преди 11 години )
    Според мен Ауди ще развият Алфите изцяло като марка за коли със спортна насоченост. Вероятно ще правят купетата със задно предаване, за да конглокират моделите със задно предаване на БМВ и Мерцедес, като с това ще дистанцират Ауди от Алфа и ще избегнат директната конглокенция между двете марки. Едно е сигурно с двигатели и трансмисии и имидж от Ауди, както и с един страхотен дизайн. Алфа до 4-5 години ще я гледаме в тестовете на списанията, където се съревновават БМВ,Ауди и Мерцедес а до тях Алфа.
  • #82
    Batko ( преди 11 години )
    Е как го написа толкова дълъг коментар :)Според мен няма да я продадат, защото марката я мислят като евтина алтернатива на Ферари, такава каквато липсва на концерна, вместо да правят Ферари SUV или дизел 2.0 Последния модел 4C съвсем ясно го доказва, за съжаление 96% от аудиторията тук няма да може да си позволи такава кола и ще подсмърчаме че гроздето хем високо, че и кисело. Предполагам че са си направили сметка, че имат повече потенциал да продават модели като 8C и 4C.
  • #81
    Алфист ( преди 11 години )
    Аз съм страстен Алфист, карал съм, имал съм, поддържал съм Алфа и имам представа от марката. И отново бих купил, стига да имат какво да предложат. Серджо Маркионе е доказан финансист и качествата му в тази област са безспорни. Но ми се струва, че проектът му за концерна, поне този за който е ставало дума до момента, е забулен в гъста мъгла. Нещата, които твърди, че ще постигне в следващите десет години в САЩ и по света, изглеждат невероятни и немалка част от тях противоречат на житейската логика. Струва ми се абсолютно невъзможно например за няколко години след 2014 да успее да утвърди имидж на Алфа Ромео в САЩ, на премиум марка, конглокираща се успешно с Мерцедес, БМВ и Ауди. Просто такова нещо не става за няколко години, а за няколко десетилетия, при това десетилетия на правилна и еднопосочна политика. Ауди например днес безспорно ИМАТ имидж на премиум марка, но го изграждаха през последните 30 години. Тойота, Хонда и Нисан например, от близо две десетилетия се опитват да постигнат това с Лексъс, Акюра и Инфинити и аз твърдя, че все още не са го постигнали дори в САЩ. Нито една от трите марки не може да спори сериозно на пазара с Мерцедес, БМВ и Ауди в премиум сегмента, независимо от безспорните качества на автомобилите им. Те все още си вървят половин крачка след немската тройка. Същото се отнася и за пазара на Ферари, Мазерати и Ламборгини в САЩ. Няма кой да ги измести! Напълно невероятно е Маркионе да успее да направи от Алфа Ромео премиум марка за няколко години. Но във всички случаи, такъв проект би бил свързан с необходимостта от предлагане на много нови модели, на конглокенти цени и с по-високо от на конглокенцията качество. Защото конглокенцията е вече утвърдена на пазара и не й се налага да доказва качества... Дори и да не са такива, каквито претендират. Фиат-Крайслер не само нямат, но и не се готвят да вложат в този си проект средствата, от които той реално се нуждае, за да успее. И ми се струва, че Маркионе започва да разбира това. Вероятно вече узрява за идеята, че е по-добре да продаде Алфа и Магнети Марели на този, който иска да ги купи и да вложи парите в придобиването на 100% контрол над Крайслер. А след това да вложи всички сили и енергия в подобряването на пазарните позиции на Крайслер и Фиат в световен мащаб. Независимо от проблемите с качеството на автомобилите Крайслер в САЩ, това е марка, която американците обичат и само малко усилия ще са нужни, за да се подобрят продажбите и този концерн отново да се превърне в един от основните и структуроопределящи в автомобилната индустрия. Безсмислено е да се влагат милиарди от Фиат-Крайслер за утвърждаването на пазара на нещо почти от нулата, за да се постигнат няколко стотин хиляди продажби на година, какъвто е проектът за Алфа, в случай че успее. В същото време, самият факт на закупуването на Алфа Ромео от Ауди, ще изиграе силен рекламен ефект и само на базата на този факт, ще се наблюдава ръст на продажбите на нови Алфи. Защото истината е, че хората харесват Алфа много, но ги е страх да си купят такава кола, заради масовите слухове за ултра ниско качество. Които от двадесет години вече просто не са истина, но проблемът си остана, защото за да се реши, е нужна рекламна стратегия с голям потенциал, който само парите не могат да осигурят, колкото и да са те. Независимо, че Ауди изобщо не са еталон за надеждност, харесва ни или не, имиджът им в световен мащаб е, че са железни, качествени немски! Какво се случи с Ламборджини след закупуването им от Ауди? За изминалата година са продали в Китай малко под 50 хил. коли, като Феррари в същото време са продали малко повече от 50 хиляди. Никога досега в историята на двете компании, на един толкова сериозен пазар, какъвто е днес китайският, Ламборджини не са били толкова близо до продажбите на Феррари. И това се дължи на сделката с Ауди, не на нещо друго. Ауди и VW разполагат с почти неизчерпаем финансов ресурс в момента, защото продават нечувано. Имат желанието да развиват Алфа именно като премиум марка. Съдбата на Алфа няма да бъде като тази на Шкода и Сеат, защото за разлика от последните, Алфа имат традиция, която трябва да бъде запазена, за да се гарантира успехът на проекта, както и утвърден пазар, който трябва да се запази. Тези неща са известни на шефовете от VW, те вече имат опит с Ламборджини, с Дукати, с Джуджаро. Другият вариант е още десет години мъки и накрая... съдбата на Ланча. Потенциалът се амортизира с времето, ако не се използва. Алфа все още имат потенциал. Ето защо и VW и Ауди от пет години драпат да ги купят и вероятно дават добри пари. В същото време обаче, Ланча напълно изразходиха своя и днес никой не предлага сделка за тях. И марката, за жалост е осъдена на постепенно забвение. А не беше така преди десет години, например. Тогава можеше, и историята доказа, че е трябвало да бъде продадена. Поредната грешка на Фиат, довела до отмирането на една легендарна марка. Въпросът е дали ще допуснат същата грешка и с Алфа. Защото след още десет години, подобно на сегашното представяне на пазара, на Алфа няма да й е останал никакъв потенциал за развитие накъдето и да било. Вариантът е да бъде съхранена тази марка под шапката на VW. Не е най-добрата съдба на тази легенда, но поне е сигурно, че ще я има за в бъдеще. Другият вариант е Маркионе да е прав, а аз да греша за успеваемостта на проекта му... Което разбира се, е също много вероятно. Дано да стане така.
  • #80
    !??!? ( преди 11 години )
    За мен излиза, че Фолксваген купуват Алфа а не Ауди.
fallback
Последни