Спортните подразделение на Renault и Nissan – Renaltsport и Nismo, ще разработват съвместно нови двигатели. Това съобщи пред журналисти по време на автосалона в Женева шефът на отдела за планиране на нови продукти на френската компания Том Лейн.
По негови думи, това се прави за да може да се намали цената на бъдещите модели на двете марки. Лейн смята, че в момента продажбата на автомобили на Renaultsport и Nismo не е на необходимото равнище. Затова сега двете фирми ще обединят усилията си и ще се опитат да променят тези негативни за тях резултати.
В Женева Renaultsport показа нова версия на Clio (на първите две снимки), която носи именно GT 120 EDC, както и горещата RS-модификация на същия модел. Първият автомобил е с мощност 120 к.с., а вторият – с 200 к.с.
Clio GT 120 EDC разчита на скоростна кутия EDC с двойно сцепление и 1.2 литров бензинов турбо-мотор с мощност 120 к.с. Засега не се съобщават динамичните характеристики на модела, но се знае, че средният разход на гориво при него е 5.2 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 – 120 гр/км.
„Напомпания” хечбек разполага със система R.S. Drive, която има два режима на работа – Normal и Sport. Тази система отговаря за промяна на програмата за превключване на скоростите, настройките на волана и реакцията на мотора при натискане на педала на газта. Освен това GT 120 EDC разполага и със система R.S. Monitor, която предава на мултимедиен дисплей данните от телеметрията на автомобила. 
От своя страна специалистите от Nismo показаха в Женева по-мощното спортно купе Nissan 370Z, което вече разчита на 344 к.с. (досега те бяха 328 к.с.). Този 3.7 литров V6 двигател работи съвместно с 6-степенна механична скоростна кутия. Специално за клиентите в Европа машината е с пренастроена спирачна система, която е взаимствана от суперколата GT-R.
Снимки: Renaut и Nissan


1