IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Datsun се завръща с нов пътнически автомобил

Марката ще се продава в Южна Африка, Индия, Индонезия и Русия

Datsun се завръща с нов пътнически автомобил

Datsun се завръща с нов пътнически автомобил
Първи тийзър на бъдещия модел на Datsun. Снимка: Nissan

Datsun, третият световен бранд на Nissan Motor Co. редом до Nissan и Infiniti, обяви, че още догодина ще бъде готов с първия си нов модел - "пътнически автомобил".

Марката ще бъде лансирана в края на 2014 година на развиващите се пазари, сред които Южна Африка, Индия, Индонезия и Русия.

Тази новина следва обявеното през 2010 година световно решение Datsun повторно да бъде представен като част от амбициозния средносрочен план Nissan Power 88.

Основната цел на този план е постигане на 8% световен пазарен дял и 8% оперативна печалба за фискалната 2016 година, посочват японците.

“Завръщането на Datsun е неразделна част от разширяването ни на бързо развиващите се пазари, където има изникващи като гъби и разрастващи се пазарни сегменти, каза Винсент Кобе, корпоративен вицепрезидент на Nissan Motor Co., Ltd. и шеф на марката Datsun. - Най-силните черти на Datsun – достъпност, надеждност и съвременност – са така структурирани, че да отговорят на нуждите и стремежите на тези целеви групи, точно както го направи за също толкова оптимистичните клиенти в Япония, Америка и голяма част от света през по-голямата част от 20-и век.“

Неотдавна, в интервю за Wall Street Journal, шефът на Nissan Motor Co Карлос Госн заяви, че възродената марка Datsun ще излезе на пазара с автомобил на цена от около $3000. Тогава той уточни, че инвестициите на Nissan в проекта са на стойност от $400 млн.
Datsun се завръща с нов пътнически автомобил
Datsun 12 Phaeton 1933. Снимка: Nissan

Datsun възниква в Япония като DAT-GO (DAT-автомобилът) през 1914 година, преди близо век. На японски думата DAT означава „светкавично бърз“, но е и намек за тримата финансисти, които подкрепят бизнеса по онова време – господата Ден, Аояма и Такеучи – акроним от първите букви в имената на тримата. Използвайки същата логика, марката е рекламирана като Durable, Attractive и Trustworthy (надеждна, атрактивна, заслужаваща доверие) или DAT за кратко.

През 1933 година основателят на Nissan Йошисуке Аикава поема бизнеса с визия за „мобилност за всички“. Представеният лек, икономичен, но гъвкав автомобил, който да отговори на стремежите на младите японци в началото на 30-те години на миналия век, е наречен „son of DAT“ (син на DAT) – Datson – по-късно преименуван на Datsun.

Оперативните функции на Datsun биват прекратени през 1981 година, когато компанията е интегрирана в бранда Nissan.

Тагове: datsun
0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 11 години )
    Datsun-a няма да е никаква някогашна легенда, а един масов, бюджетен автомобил, като Логан, 301, Ц-Елис, Авео и маса други. А иначе някога е бил легендарен и спортен. сега е просто една емлема запазена от Рено-Нисан и лепната на един масов и евтин продукт.Дано да се лъжа и да стане сензация. Както например Марути си е легенда в Индия, а при нас е презряна консерва.
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Завръщането на една Легенда!
  • #1
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    400 милиона $ ????? Fiat инвестира 1 милиард Евро в Карагуевец-Сърбия в новия си завод, 70/30 със Сръбското правителство, но тъй като правителството не намери средствата, пое и техния дял, та, виждат ми се малко теми пари!!