Първи тийзър на бъдещия модел на Datsun. Снимка: Nissan
Datsun, третият световен бранд на Nissan Motor Co. редом до Nissan и Infiniti, обяви, че още догодина ще бъде готов с първия си нов модел - "пътнически автомобил".
Марката ще бъде лансирана в края на 2014 година на развиващите се пазари, сред които Южна Африка, Индия, Индонезия и Русия.
Тази новина следва обявеното през 2010 година световно решение Datsun повторно да бъде представен като част от амбициозния средносрочен план Nissan Power 88.
Основната цел на този план е постигане на 8% световен пазарен дял и 8% оперативна печалба за фискалната 2016 година, посочват японците.
“Завръщането на Datsun е неразделна част от разширяването ни на бързо развиващите се пазари, където има изникващи като гъби и разрастващи се пазарни сегменти, каза Винсент Кобе, корпоративен вицепрезидент на Nissan Motor Co., Ltd. и шеф на марката Datsun. - Най-силните черти на Datsun – достъпност, надеждност и съвременност – са така структурирани, че да отговорят на нуждите и стремежите на тези целеви групи, точно както го направи за също толкова оптимистичните клиенти в Япония, Америка и голяма част от света през по-голямата част от 20-и век.“
Неотдавна, в интервю за Wall Street Journal, шефът на Nissan Motor Co Карлос Госн заяви, че възродената марка Datsun ще излезе на пазара с автомобил на цена от около $3000. Тогава той уточни, че инвестициите на Nissan в проекта са на стойност от $400 млн.
Datsun 12 Phaeton 1933. Снимка: Nissan
Datsun възниква в Япония като DAT-GO (DAT-автомобилът) през 1914 година, преди близо век. На японски думата DAT означава „светкавично бърз“, но е и намек за тримата финансисти, които подкрепят бизнеса по онова време – господата Ден, Аояма и Такеучи – акроним от първите букви в имената на тримата. Използвайки същата логика, марката е рекламирана като Durable, Attractive и Trustworthy (надеждна, атрактивна, заслужаваща доверие) или DAT за кратко.
През 1933 година основателят на Nissan Йошисуке Аикава поема бизнеса с визия за „мобилност за всички“. Представеният лек, икономичен, но гъвкав автомобил, който да отговори на стремежите на младите японци в началото на 30-те години на миналия век, е наречен „son of DAT“ (син на DAT) – Datson – по-късно преименуван на Datsun.
Оперативните функции на Datsun биват прекратени през 1981 година, когато компанията е интегрирана в бранда Nissan.