Доста любопитен извод направи финансовата консултантска компания Bernstein, която се занимава с различни икономически изследвания. Според нея, най-късно до 10 години китайските автомобилни производители ще могат да се борят за първите места в бранша. Основната причина е, че те имат необходимият финансов ресурс да го сторят.
„Китайците са извървели вече 80% от пътя, като им остават само 20, но те ще бъдат най-трудните – се казва в анализа на Bernstein. – За да направят тази, поне на пръв поглед, лесна крачка, те ще трябва значително да увеличат разходите си за изследвания и нови разработки. Именно в това китайските компании изостават от световните лидери Toyota, Volkswagen и GM. В момента китайските производители инвестират едва 2% в научни изследвания и разработки, което е повече от 2 пъти по-малко от средното за останалите компании в автомобилния отрасъл.”
Според анализаторите на Bernstein най-голям шанс да се превърне в лидер в световното автомобилостроене има групата SAIC, която е придобила огромен опит от сътрудничеството си с General Motors. Икономистите също така са впечатлени и от напредъка, който записва друг китайски производител – Geely, който също залага на свои разработки.
От консултантската компания са категорични, че в момента продуктите на Geely са на „световно ниво”. Други два китайски производителя - Brilliance и Dongfeng, получават оценка „по-висока от средната за автомобилния пазар”. С оценка „на нивото на автомобилния пазар” пък са Great Wall и концернът Guangzhou Automobile.
Снимка: Bernstein