Ferrari се оказа най-влиятелната компания в света. Италианският производител е успял да изпревари марки като BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Lexus и Audi, както и крупните корпорации Google и Coca-Cola. Данните са от изследване на аналитици от компанията Brand-Finance.Оценката на влиятелността на компанията се прави по следните показатели – чиста печалба, среден приход от всеки клиент и разходи за маркетинг и реклама. Освен това специалистите са оценили и привързаността и лоялността на клиентите към дадената марка.Любопитното е, че от първата петица Ferrari има най-ниска пазарна стойност. Компанията е оценена на $3.6 млрд. Класираната на второ място Google е оценена на $52.1 млрд, а заемащата трета позиция корпорация Coca Cola – на $34.2 млрд. Пълната класация ще бъде публикувана на 28 февруари.През октомври миналата година друга компания – Interbrand, направи свое класиране на най-скъпите автомобилни марки. Там победител бе Toyota, която бе оценена на $30.28 млрд. В това подреждане Ferrari зае едва 12-о място, като стойността му беше горе-долу същата - $3.77 млрд.