IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Необикновен автомобил за обикновените хора

Третото поколение Skoda Octavia стъпи на пътя

Необикновен автомобил за обикновените хора

Необикновен автомобил за обикновените хора
От автомобил като Skoda Octavia не може да очаквате някакъв специален статус в обществото. Има вероятност дори да останете незабелязан. Това обаче съвсем не означава, че Octavia е обикновен автомобил. Дори напротив. Зад суровото немско излъчване и масивните форми на третото поколение Octavia се крият множество нови достойнства, които правят чешката кола уникално предложение.

Новата Octavia е единственият лифтбек на пазара (хечбек във формата на седан), а освен това може да се похвали с комфортен и още по-просторен салон, ненадминато голям багажник, авангардни технологии и множество дребни, но полезни неща, които в Skoda наричат Simply Clever (просто умни).
Необикновен автомобил за обикновените хора
Още от пръв поглед се вижда, че Octavia е напълно нов модел. Тя използва нова платформа - MQB на VW, ново окачване, нови двигатели, нов интериор и нов екстериор. Пораснала е и на размери, но в същото време е с цели 100 кг по-лека. Това е най-голямата, най-просторната, най-икономичната, най-безопасната, най-умната и същевременно най-леката Octavia.

Въпреки това обаче автомобилът не търпи революционни промени в дизайна си. Той лесно се разпознава като Octavia, тъй като се базира на успешните традиции на своите предшественици. Octavia е повече от важен модел за марката, а и много успешен - 40% от всички продажби на Skoda са осъществени от Octavia, което не налага радикални промени в модела. Вместо да го преработват напълно, чехите просто са го подобрили, при това във всички аспекти.

А един от тях е комфортът. Новата Octavia е видимо по-голяма от своя предшественик, а и изглежда по-високо позиционирана от него. Това е търсен ефект, тъй като от началото на тази година в семейството на Skoda се появи още един модел - Rapid. Той предлага почти същото вътрешно пространство като второ поколение Octavia и за това чехите са изкачили на по-високо ниво третото поколение на модела. Дължината на машината е нараснала с 90 мм – до 4659 мм, широчината с 45 мм – до 1814 мм, а междуосието със 108 мм – до 1814 мм.

Всичко това води до по-голямо пространство в салона и най-вече при втория ред седалки. Там сега има 73 мм повече в зоната на колената, 26 мм - на лактите, а височината вече достига 980 мм. Пространството е нараснало и на предните седалки – с 26 мм в зоната на лактите и с 8 мм над главата. Обемът на багажника също е по-голям – 590 литра, което е присъщо за комби автомобил. Казано иначе колата предлага предостатъчно място дори за петима възрасти и техния багаж.
Необикновен автомобил за обикновените хора
Това обаче са само част от новостите при Octavia III. Моделът расте и откъм технологии. На борда му могат да се поставят екстри, които сме свикнали да виждаме в по-горните класове автомобили.

Такива са Front Assistant, която активира автоматично спирачките при необходимост, както и асистентът за поддържане на избраната лента (Lane Assistant). Налични са и други авангардни технологии, сред които автономно спиране при опасност от катастрофа, система за предотвратяване на последващ удар след инцидент (Crew Protect Assistant), система за предупреждение при умора у водача (Driver Activity Assistant) и дори активен преден капак за защита на пешеходците. А за безопасността се грижат и 9 въздушни възглавници, включително такива за коленете, както и задни странични въздушни възглавници.
Необикновен автомобил за обикновените хора
Особено приятно ни впечатли и технологията, която може да паркира колата сама. Тя се нуждае от място за паркиране, което е с едва 50 см по-голямо от дължината на самата кола. Освен това тази система може да паркира возилото както успоредно, така и перпендикулярно. Технологията изисква от водача единствено да работи с педалите за газ и спирачка - тя сама върти волана, като дава напътствия кога да се дава газ и кога да се спира.
Необикновен автомобил за обикновените хора
Това обаче съвсем не е всичко. На борда на Octavia работят множество други модерни системи, които обикновено получават доста по-скъпи коли - адаптивен круиз контрол (Adaptive Cruise Assistant), който автоматично поддържа предварително зададено разстояние до автомобила отпред, интелигентен светлинен асистент (превключва на дълги или къси светлини автоматично), функция за разпознаване на пътни знаци и много други. Предлага се и технология с различни режими, които променят настройките на двигателя, волана и трансмисията.
Необикновен автомобил за обикновените хора
Що се отнася до новите форми на Octavia, те са изпълнени според новата дизайнерска философия на чешката марка. Дизайнът продължава да бъде сравнително умерен, но далеч по-изтънчен, динамичен и стилен. Дизайнерите и инженерите на марката са обърнали особено внимание дори на най-малките детайли - в челните светлини например се забелязват вертикални линии, които кореспондират с ребрата на радиаторната решетка. А задните, напълно в стила на марката, изобразяват буквата С.

Салонът е създаден изцяло в унисон с екстериора - изчистени, консервативни и удобни форми, без излишни футуристични акценти. В Skoda наричат дизайна на интериора "демократичен", тъй като всеки от пасажерите в колата има лесен достъп до всички необходими функции.
Необикновен автомобил за обикновените хора
Приятно изненадани останахме не само от простора в кабината, а и от качеството на изработка. Материалите са меки на допир и спокойно могат да бъдат наречени "премиум" (изключение прави неособено сполучливата имитация на махагон). При по-високите версии са влагат дори материали като естествена кожа и алкантара. Инфо-развлекателната система с чувствителен на допир екран, който разпознава жестове, също се предлага при новата Octavia. А за първи път е наличен и прозрачен панорамен покрив с електрическо задвижване. 
Необикновен автомобил за обикновените хора
Това, което ни впечатли на най-много в новата Octavia обаче са Simply Clever нововъведенията. Това са прости, достъпни и много хитри решения, които подобряват значително комфорта на водача.

В багажника например са поставени сгъваеми елементи за товарене, които позволяват безопасно закрепване на предмети на пода. Налична е и постелка за багажник с две лица, а вградената в капачката на резервоара стъргалката за лед, която видяхме най-напред при Rapid, е стандартна опция. Предупредителната жилетка пък е поставена в специална ниша под седалката на водача, а като опция може да бъде поръчано дори кошче за боклук, което се намира вътре в панела на вратата. Особено приятно е конструирана и кората на багажника, която може да се спуска зад задните седалки и така да не пречи, когато се товарят обемисти предмети.
Необикновен автомобил за обикновените хора
Що се отнася до двигателите, за новото поколение на колата чехите са подготвили осем турбо-агрегата - четири бензинови TSI и четири дизелови TDI, които са с до 23% по-икономични. С изключение на базовите петролни и дизелови мотори, всички двигатели са на разположение и в Green tec версия със старт-стоп система и система за рекуперация на енергията при спиране.

По време на международния тест на новата Octavia, които се състоя в края на миналата седмица, успяхме да изпробваме три от тях - бензиновите 1.4 TSI и 1.8 TSI, както и 2.0-литровия TDI.
Необикновен автомобил за обикновените хора
Любителите на динамичните дизелови двигатели определено ще останат доволни от 150-те конски сили, които предлага обновеният агрегат. Той, както и другите по-мощни агрегати в гамата, може да се куплира с автоматичната трансмисия DSG. В тази си модификация двигателят лесно показва средно потребление от под 6 литра на 100 км пробег. Пъргав е дори в ниските обороти, а така наречената турбо дупка почти не се усеща.

Ако обаче търсите още по-ниско потребление, вероятно ще останете приятно изненадани от 1.6-литровия TDI (110 к.с.), който във версията си GreenLine консумира по едва 3.4 литра дизелово гориво на 100 км (СО2 - 89 г/км).
Необикновен автомобил за обикновените хора
С добра динамика и добър разход на гориво се представи и 1.4-литровия бензинов TSI двигател (140 к.с.). Средното потребление, което постигнахме при движението ни извън града, бе малко над 6 литра на 100 км, въпреки че целта ни не бе да пестим гориво. Дори напротив, динамиката, която предлага този агрегат, както и звукът му, заедно с неутрално настроеното шаси, правят динамичното шофиране истинско удоволствие.

Флагманът на гамата - 1.8 TSI (180 к.с.) е за онези, които търсят още по-добра динамика. Двигателят се нуждае от известни обороти, за да покаже истинските си възможности, но определено придава спортен характер на колата. За това спомага и сравнително стегнатото окачване, което държи стабилно колата на пътя. При движение по разбити пътища от това леко страда комфорта в кабината, но при динамично шофиране колата се усеща сигурна и лесно предвидима.
Необикновен автомобил за обикновените хора
Като цяло новата Octavia е подобрена във всеки един аспект и продължава да бъде истинска Skoda - стабилен, стилен, комфортен и достъпен автомобил за обикновените хора. Новите технологии, с които разполага обаче могат да я превърнат и в истински технологичен шедьовър. Добре оборудваните версии, разбира се, ще достигнат и нови нива в ценовата гама. Точно какви ще бъдат те ще стане ясно след няколко седмици, когато от българското представителство на марка обявят цените. Очакванията са базовите версии да се предлагат срещу почти непроменени суми.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: skoda octavia
0 от 500
  • #32
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    КУРСА на Чешката крона към Българския лев за дата 25,1,2013 е:ЗА 100 CZK = 7.63847 BGNШкода потвърдила ценоразпис, новата Октавия ще струва от 334900.Шкода ауто в понеделник (7,1,2013) потвърдила цените на третатагенерация на новата октавия. Основата започва на сума 334900 крониза версията с мотор 1,2 TSI (63kW) и основно оборудване Active.Новата октавия можете да получите в 3 нива на оборудване- Active,Ambition, Elegance. Най-евтината ще бъде версията 1,2TSI (63kW) Active за 334900 крони.Най-привлекателната версия задвижвана от турбодизел излиза за 424900 крони. Интересуващите се от по-силни мотори ще трябва да си доплащат за весия Ambition. В случая на най-силния бензинов мотор (до идването на Октавия RS) за мотор 1,8 TSI (132kW) Младоболеславците искат 505900 крони. Най- силният турбодизел 2,0 TDI с мощност 110 kW отива на цена 539900 крони. Най-скъпия дизелов двулитров 2,0 TDI/110kW AP в изработка Elegance идва на 539900 крони. Основното обурудване Active съдържа ESP еърбег за водача и пътника до него (с деактивация), странични еърбеги отпред, еърбеги за колената на водача или 15 инчови железни джанти. По-нататък не липсва центално заключване или електрическо управление на предните стъкла. Доплащането е необходимо за климатик (за първите 1000 клиенти е подарък- в съответния пакет струва 10000 крони), задна чистачка(2700 крони) или бордови компютър (3500 крони на основата на MFA).Боята металик струва от 13200 крони. И по-нататък не МИ СЕ ПРЕВЕЖДА защото става страшно!!!
  • #31
    13 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    СССССУПЕЕЕЕЕР КОЛА ЗА ССССССУПЕЕЕЕЕР ХОРА!
  • #30
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    По-принцип нямах негативно мнение за VW но като гледам как правят еднакви коли ми напомням много на американските ***, които изкарват много марки от един калъп. Всеки който е карал такива коли знае какви са ***. Явно VW е поел по този път и съжалявам феновете им, защото ще им е трудно да си фен на една марка като има още 5 марки с абсолютно същите коли.
  • #29
    14 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бих предпочел Дачия,пред това ВАГинално недоразумение.И цената им е по-добра и качеството по-добро и поддръжката по-евтина.За качеството на двигателите,четете:http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/18595-pylnata-klasaciia-za-nadejdnostta-na-dvigatelite/ваг СА ПЪЛНО НЕДОРАЗУМЕНИЕ.Иначе преди да станат част от ВАГ много уваавах Шкода.Моделите 105 и 120 л са ми познати и знам,че бяха доста добри за времето си.Има и друго,преди няколко год.много таксиджии караха Шкода,а сега не.Защо ли?
  • #28
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    Спомням си, като излезе последното поколение на ПАСАТ, опааа СУПЕРБ исках да напиша. Пак имаше такава статия с много хвалби и БЕЗ цени. Тогава изпрасках цените на въпросната кола в Чехия, заедно с глокса на кроната и линка от където съм ги взел. Коментара ИЗЧЕЗНА, а пък аз получих BAN по IP за 4 дни за всички сайтове на INVESTOR.BG. После цените за Бг излязоха минимално с 9% по- високи. Така, че радвайте се или пък плюйте, по нещо, което НЕ знаете колко струва!
  • #27
    21 rate up comment 10 rate down comment
    master ( преди 11 години )
    Като прочетеш съседната статия за надеждността на двигателите, VW Group са на дъното, как да дадеш пари за такова менте!
  • #26
    8 rate up comment 5 rate down comment
    vel_co ( преди 11 години )
    VW бяха май първите с автоматично паркиране.Само дето им трябваше място като на обирджии пред банка,по американски. Сега, с по една педя отпред и отзад...дори геометрично ми се струва невъзможно, та даже и под компютърен контрол.
  • #25
    7 rate up comment 7 rate down comment
    !?!? ( преди 11 години )
    Предния ми пост и придобитите минусчета само показвт колко е прав. А дали аВто"медиа" ще си кажат колко 2000лв са взели за статийката ;)
  • #24
    15 rate up comment 6 rate down comment
    GTE ( преди 11 години )
    Като дизайн, поне на мен нищо ново.Като инжинерна идея на окачване, двигател и трансмися, поне за сега не откривам. Ако колата предлага 300 000 км, които да се минат безпроблемно, само с базова подръжка, би било нещо.Цената на Шкода за Българиа, до момента, беше скандално висока за класа и качеството. Обслужването в официалния представител и цените на извънгаранционното подържане е също не по-мако скандално. И е сигурно една от причините, които би ме отказало от марката.
  • #23
    16 rate up comment 12 rate down comment
    !?!? ( преди 11 години )
    Обаче яко минуси се раздават на хора, които не харесват автомобила, представен в тази платена статия :)