+ добри качества при каране, висока проходимост, лесно управление- сравнително малко място, неудобна позиция на седене, много висок разход, лоша икономичност
История на модела5/88 Чероки с 2.5 литров четирицилиндров мотор с 122 к.с., 4.0 литров шестцилиндров с 171 к.с. и 2.1 литров турбодизелов мотор с 80 к.с. Задвижване на четирите колела, което се включва или е перманентно. Петстепенна ръчна или четиристепенна автоматична скоростни кутии.9/91 4.0 литровият шестцилиндров мотор вече 185 к.с.1/93 Представяне на Гранд Чероки (по-дълго разстояние между колелата) с 4.0 литров шестцилиндров мотор с 184 к.с. и с 5.2 литров V8 с 215 к.с.3/95 Нов 2.5 литров турбодизел с 115 к.с.1/96 Подобрения в модела, въвеждане на еърбег за мястото до шофьора4/99 Обновен Гранд Чероки: 4.0 литров шестцилиндров мотор с 190 к.с., 4.7 литров V8 с 220 к.с. и 3.1 литров петцилиндров турбодизел с 140 к.с.9/01 Смяна на модела при Чероки. Мотори: 2.4 литров с 146 к.с., 3.7 литров с 210 к.с., 2.5 CRD комън-рейл турбодизел с 142 к.с. и нов 2.7 литров турбодизелов мотор за Гранд Чероки с 163 к.с.1/03 2.8 литров TD с 150 к.с. за Чероки
По старите модели на Чероки предлагат "The American way of drive", така както се чува - с дълбокото гърлено бълбукане на V8.Дали Чероки или Гранд Чероки, който има с 12 см по-дълга база - със задвижването на четирите колела сте отлично екипирани за всякакъв терен. При моторите алтернативите са няколко - шестцилиндрови с голям обем или типично американските V8 - агрегати, или пък подготвените специално за европейски клиенти турбодизели. На малкия Чероки му пасва най-добре 4.0 литровия шестцилиндров мотор, който се монтира още от началото на производството (и с течение на годините търпи различни модификации). Той предлага достатъчно тяга във всяка ситуация и прави възможно лекото "американско" придвижване. Сметката обаче е доста солена: разходът му не пада под 14 л/100 км в ежедневното каране. 5.2 литровия V8 (в Гранд Чероки се предлагаше и 5.9 литров V8 между 97 и 99 година) тегли много яко още в ниските обороти. Представения през 99 г. с обновения модел 4.7 литров мотор е позагубил това качество, но за сметка на това харчи по-малко. (Сравнително) икономичните турбодизели са добри. Поведението на шосето и на двамата "индианци" е много добро. На магистрално темпо и големият и малкият държат стабилно правата линия, а при каране в завои поведението им буди доверие. Да не забравяме и невероятните им качества при теглене на големи товари: допустимата тежест при най-мощният Гранд Чероки достига до 3.5 тона!Особено Гранд Чероки са опаковани с всички американски екстри като климатик и темпомат, а в топмодела Limited кожените кресла са темперирани автоматично чрез сензор и огледалата се настройват автоматично спрямо шофьора. ABS и еърбегове се въвеждаха "поетапно" в Чероки. През 93 големият започна с ABS и въздушна възглавница за шофьора, втори еърбег отпред се появи през 96. Със старта на новия малък Чероки през 01 и големият получи странични еърбегове. Разходите са най-тъжната част тук. Сметката гласи: скъпо купуване и евтино препродаване, т.е. много висока загуба на стойност. Към това добавете много високи фиксирани разходи и кратки интервали на обслужвани, т.е. чести посещения в сервиз. Най-препоръчителен от всички е Гранд Чероки с 2.7 литровия турбодизелов мотор от Мерцедес (същият като в ML 270 CDI)
Най-често срещани повредиМотор: до 98 година проблеми с главите и гарнитуритеГоривна система: дефектни помпи на инжекциона при 2.5 литровия TD (97 г.)Охладителна система: скъсани маркучи по охлаждането, дефектна помпа при 5.2 V8 ако охладителната течност не бъде сменена на времеОбратни повиквания в сервизите на компанията през 00 г. и 01 г. {moscomment}