Британското издание Autocar разкри нови подробности за следващото поколение на Mercedes-Benz C-Class. Седанът и комбито ще дебютират на изложението в Женева през 2014 г., а година по-късно ще излязат купето и кабриолета.
Настоящото поколение на модела. Снимка: Mercedes-Benz
Бъдещата С-Class ще бъде построена на модулната платформа на Mercedes-Benz – MRA, която ще бъде използвана и за следващите поколение на E- и S-Class. Платформата ще има ново независимо окачване отпред с двойни триъгълни носачи. Отзад окачването също ще бъде независимо, както при настоящото поколение, но ще получи значителна модернизация. Освен това ще бъде намалена масата на модела, като базовата версия С160 ще тежи около 1380 кг.
Дължината на новия модел ще нарасне със 100 мм (до 4691 мм), което ще приближи С-Class до конкурентите му - Audi A4 (4701 мм) и BMW 3-Series (4624 мм). Междуосието ще се увеличи от 2760 на 2820 мм, а широчината – от 1770 на 1810 мм. Ще порасне и обемът на багажника – от 475 л при сегашното поколение на 485 л (при А4 и 3-Series то е 480 л).
В гамата двигатели на новата C-Class ще влязат 4 и 6-цилиндрови бензинови двигатели, започващи от 2.0 литров агрегат с мощност 186 к.с. и завършващи с 3.0 литров туин-турбо мотор с мощност 335 к.с.
Сред дизелите ще присъства модернизирана версия на настоящия 2.1 литров, 4-цилиндров агрегат, а също така и 1.6-литров мотор на Renault с мощност 180 к.с. През 2015 г. ще се появят хибриден агрегат, а също така и бензинови мотори с обем 1.6 и 1.8 литра, които ще бъдат съвместна германо-френска разработка. Последна на пазара ще излезе AMG-версията с 4.0 литров туин-турбо, 8-цилиндров двигател.
Трансмисиите ще бъдат 6-степенна механична и доработена 7-степенна автоматична. Според източника на Autocar новата 9-степенна автоматична скоростна кутия, разработвана от Mercedes-Benz, ще се появи едва през 2017 г. Тогава трябва да се състои и фейслифта на четвъртото поколение на модела.
Освен това следващата C-Class ще получи електромеханичен усилвател на волана, адаптивно окачване, система за предотвратяване на сблъсък и запазване на лентата на движение, работеща с помощта на камери, а също така и система, помагаща за разпознаване на приближаващите към кръстовище пешеходци и автомобили. Тя може, при необходимост, да задейства автоматично спирачките на автомобила.


2