fallback

Toyota плаща $1.1 млрд. обезщетения в САЩ

На засегнатите от сервизните акции през 2009-2010 година

Японският автомобилен гигант Toyota Motor Corp. е постигнал извънсъдебно споразумение със засегнатите свои клиенти от сервизните акции през периода 2009-2010 година. Компанията ще плати най-малко $1.1 млрд., за да компенсира потърпевшите, пише Аutonews, позовавайки се на информация от Reuters и Bloomberg.Тази сума трябва да покрие причиненото от сервизните акции обезценяване на колите, както и разходите, вложени от собствениците им, за да ги направят по-безопасни.Освен това японската автомобилна компания ще подмени елементи от спирачните системи на много от въпросните автомобили, въпреки че НАСА не откри никакви проблеми с тях. В изявление, разпространено от адвокатите на ищците, се споменава за около 16 милиона засегнати автомобила, като се твърди, че близо 3.25 млн. от тях ще получат модернизирани спирачни системи.Посочва се също така, че с представители на ищците ще бъдат сключени съдебна спогодба или съгласие, като по този начин ще се избегне евентуален съдебен процес. Спогодбата обаче не включва признаване на вина от страна на японската марка.Припомняме, че през периода 2009-2010 година Toyota изтегли от световния пазар над 8 млн. свои автомобила заради проблем с внезапно ускорение. В продължение на десет месеца американското министерство на транспорта с помощта на експерти по електроника на НАСА проучваше дали и защо хиляди автомобили от марките Toyota и Lexus ускоряват безпричинно. В крайна сметка секретарят по транспорта на САЩ Рей ЛаХуд заяви, че "електронните системи не са причина за нежеланото ускорение на автомобили Toyota". Съобщението за постигнатото извънсъдебно споразумение идва само няколко дни, след като правителството на САЩ наложи на Toyota Motor Corp. рекордната глоба от $17,4 млн. за това, че не е информирала навреме за проблем с безопасността на свои автомобили.Въпреки това обаче, японската компания си връща титлата "най-добре продаван автомобилостроител в света", след като само седмица преди края на годината води с убедителна преднина пред GM и VW. Японците очакват 22% ръст в продажбите си за 2012 г. до 9.7 млн. возила в световен мащаб.

Тагове:
fallback
  • #57
    Анонимен ( преди 11 години )
    10-те милиона продадени тойоти е прогноза а не продажби за тази година. И изобщо не ги мисля Тойота, те горките както се вижда достатъчно грижи и проблеми имат. Спукаха ги от дела и глоби, земетресения ги люляха,заводи затваряха, забраняваха им модели в САЩ, за други пък апелираха да не се купуват от американците, трошат моделите им и горят заводите им в Китай, колите им с постоянни проблеми от което се проточиха многомилионни сервизни акции. Лексус пък отива във втора лига под БМВ,Ауди и Мерц..
  • #56
    Анонимен ( преди 11 години )
    ПОЖЕЛАВАМ ТИ ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ ДОШЕ И ОЩЕ МНОГО РОЗОВИ СЪНИЩА
  • #55
    Анонимен ( преди 11 години )
    ТИ ТОЙОТА НЕ ГИ МИСЛИ. И С ТВОЕТО И БЕЗ ТВОЕТО МНЕНИЕ ТОЙОТА Е НАЙ-МОЩНАТА КОМПАНИЯ ЗА АВТОМОБИЛИ. А КЛИЕНТИТЕ Й Я ЦЕНЯТ И КУПУВАТ. - 10 млн. продаден Тойоти тази година. А Фолксменте пак 3-ти.Хах германски еднодневки.
  • #54
    Анонимен ( преди 11 години )
    ха ха клиентите ценяли тойота и сигурно за това я спукват от дела ха ха. а това за третото тримесечие на 2013г. какво беше, тя 2013г. още не е дошла а ти им предсказваш печалбата ха ха. На врачка ли се правиш сега ха ха.
  • #53
    ИСТИНАТА ( преди 11 години )
    37млн. отишли на СЕВИЗНИ АКЦИИ, 50млн. USD глоби от американското правителство, 1,1млрд USD за обезщетения за социално-слабите собственици .....
  • #52
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не бе, кухи, пак не си разбрал. Най-много плащат да им се купват *** немците - те правят най-големи отстъпки по принцип. Японците винаги са били с много по-малки отстъпки.
  • #51
    Миаля ( преди 11 години )
    И ко стана ся?Тойота плаща за да им се купуват *** ли!?Голям Пи аР нема шо.
  • #50
    Ля-Ля-Ля ( преди 11 години )
    До "Das ***/Q7" - Тойота многократно е имала по-високи приходи и печалби от ВАГ досега. Това е и причината да е с почти двойно по-голяма капитализация. А една от основните причини за добрите числа на ВАГ напоследък е слабото евро следствие от кризата в Гърция. А Тойота има почти идентични печалби (3.2 милиарда $ за 3-тото тримесечие на 2013) на фона на абсурдно висока йена.
  • #49
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това е отлична новина за инвеститорите, след като акциите на Тойота са скочили с 2.6% веднага след обявяването.
  • #48
    ИСТИНАТА ( преди 11 години )
    ПОЖЕЛАВАМ ТИ ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ ДОШЕ И ОЩЕ МНОГО РОЗОВИ СЪНИЩА
fallback
Последни