IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda готви офанзива при дизелите

Главното оръжие на японците е новият 1.6 литров мотор

Honda готви офанзива при дизелите

Японската компания Honda през последните няколко години наблюдаваше отстрани борбата за надмощие при дизеловите двигатели, но реши, че е крайно време да се намеси в нея. За целта ще бъдат разработени няколко дизелови мотора на базата на новия 1,6-литров I-DTEC.
Honda готовит офанзива при дизелите
В последно време Honda разчиташе на пазара в Европа само на един мотор с дизелово гориво, който се появи още през 2003 г. Това бе 4-цилиндров двигател с обем 2.2 литра, който претърпя няколко промени и се предлага на голяма част от моделите на компанията. Сега обаче японците решиха да не изостават от общите тенденции, още повече, че компактните дизелови агрегати заемат 58% от европейски пазар.

Както обясни ръководителят на отдела за разработка на модела Civic I-DTEC - Саухиро Таши пред изданието Autonews, "новият 1.6 литров мотор на Honda е естествена еволюция на досегашния 2.2 литров". Според него, предлаганият от компанията агрегат ще има най-доброто в класа съчетание между производителност и ефективност - при мощност 120 к.с. и въртящ момент от 300 Нм разходът на гориво ще бъде 3.8 л/100 км., а нивото на вредни емисии СО2 - около 94 гр/км.

"Подобни стойности се постигат благодарение на ниското тегло на мотора и пониженото триене - каза още Хаши. - Новият ни двигател тежи с 47 кг. по-малко от предшественика си с обем 2.2 литра. Още 7 кг. са икономисани благодарение на новата 6-степенна автоматична скоростна кутия. Вътрешното триене е с 40% по-слабо в сравнение с 2.2-литровия двигател."

Основна роля за добрите показатели играе именно новата трансмисия на Honda, която позволява да се извлече максимума от двигателя. Самият той бил толкова сложен, че нямало как да се преработи старата скоростна кутия, която е работила отлично с 2.2-литровия мотор. Първоначална обаче тя е била разработена за 6-цилиндров бензинов агрегат с висок въртящ момент и не е подходяща за 1.6 литров дизел.

Сравнително малкият мотор ще бъде първият от новата линия двигатели, която в близките 3 години ще замени всички настоящи мотори. Според хората от Honda това е най-важната разработка на компанията през последните 10 години, защото 1/4 от всички автомобили на марката в Европа ще разчитат именно на този мотор.

Снимка: Honda

0 от 500
  • #16
    11 rate up comment 7 rate down comment
    K&G+Анонимния ( преди 11 години )
    speedart,никой не ти говори,на кого е "пълнежа",а каква система ползва,който е взел дизелов или друг "агрегат"от VW ,НЕ Е ПОВТОРИЛ !!!
  • #15
    12 rate up comment 2 rate down comment
    до умното парче ( преди 11 години )
    Умно парче ТАЗИ ГОДИНА Е РЕКОРДНА ЗА ПРОДАЖБИТЕ НА ХОНДА
  • #14
    15 rate up comment 19 rate down comment
    тъпо парче ( преди 11 години )
    А не е ли по-интересен въпроса, защо Honda залага на ефективни дизели, вместо на "високотехнологични"хибриди?Както и Hyundai/Kia, kакто и Subaru, и Mazda,както и PSA и Renault!Да не се окаже че "тракащите"дизели са по-ефективния и предпочитан двигател? Май хората от VAG ще се окажат прави,че преди да се премине изцяло на ел.двигатели е достатъчно да се усъвършенстват дизеловите агрегати.Всъщност, те винаги са прави и не случайно са N1 в Европа и скоро и в света!
  • #13
    9 rate up comment 15 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Освен капака и пълнежа е TDI , VW не използва чужди дизелови агрегати.....другите се молят за техните агрегати , ама са им скъпи ...не могат да си продадат сапунерките после...
  • #12
    17 rate up comment 8 rate down comment
    abc ( преди 11 години )
    Рено вече има такъв дизел 1.6 дци със 130 коня и 320 Нм. Среден разход 4(измерен на Меган).
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не четем *** koBild, хахаха
  • #10
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    AutoBild,препоръчва,САМО 1,6 102к.с. от времето на GolfIII !ха ха ха
  • #9
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Забрави ли,самозапалващия се 1,0mpi,бензиновия!
  • #8
    31 rate up comment 7 rate down comment
    !!! ( преди 11 години )
    Защо изобщо се занимавате да сравнявате двигатели на Хонда и на ФВ. Нещата са просто несравними..Аз лично не се сещам за проблемен двигател на Хонда, но на ФВ има колкото щеш- особенно 2,0 TDI и 2,5 TDI
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "speedart,я се обоснови,имам наблюдение,че ти специално, си АМА МНОГО ОГРАНИЧЕН! "- напълно съм съгласен с теб :)