На изложението в Детройт през януари ще видим новото поколение на два много популярни в САЩ пикапа – GMC Sierra 1500 и неговия „брат” Chevrolet Silverado. От GMC решиха да разкрият автомобила си около месец по-рано.
Основната идея при новото поколение на пикапа, който носи сериозни приходи на създателите си, е намаляване на масата на всички компоненти чрез използване на олекотена стомана и алуминий. От такива материали са конструкцията на рамата, кабината и каросерията. Така дори след поставянето на всички допълнителни екстри, новото поколение тежи колкото настоящото с базовото оборудване.
За разлика от конкурентите си, които залагат на малообемни мотори с турбо и 8-степенни скоростни кутии, инженерите на GMC предпочитат 3 мотора EcoTec3, които запазват обемите на предшественика си, но използват технологии като променливо газоразпределение и частична деактивация на цилиндрите, благодарение на които увеличават мощността, но намаляват разхода на гориво.
Базов за Sierra 1500 ще Бъде 4.3 литров мотор small block V6, който е напълно различен от настоящия (въпреки еднаквите им параметри). Двигателят е с мощност от 300 к.с., което е напълно достатъчно за теглене на тежък прицеп.
Най-популярна обаче се очаква да бъде версията с V8 агрегат с обем 5.3 литра, а над нея ще има и такава с 6.2 литров V8 мотор, който се използва за новия Chevrolet Corvette. Всички модификации ще разчитат на 6-степенна автоматична трансмисия, но за бъдеще от GM не изключват да възможността за поставяне на 8-степенен автомат и на система start/stop.
Новият пикап трябва да бъде един от най-тихите в класа, благодарение на новата система за тройно уплътняване на вратите. Той ще разполага също така нова мултимедийна система с 4.2 или 8-инчов дисплей (по избор), като водачът и пътниците ще имат на разположение огромен набор приложения и мултимедия, включително и достъп до интернет.
За безопасността на возещите се ще се грижат системите за предупреждаване за опасност от сблъсък Forward Alert и за контрол на лентата на движение Lane Departure Warning, която е с функция за предаване на вибриращ сигнал в седалката на водача.
Помислено е и за увеличаване на оф-роуд възможностите, като ще се предлага специална версия Sierra All Terrain с различно окачване, допълнителна защита на скоростната кутия, система Hill Descent Control, специални джанти и гуми. В пакета влиза и автоматично блокиране на задния диференциал.
Снимки: General Motors